Tr909 attack

kymo

Stamgast
Lid sinds
18 juni 2003
Berichten
444
Locatie
Wassenaar
is het zo dat de bassdrum-attack alleen werkt als je de bassdrum-level niet te hoog zet?
klinkt bij mij als oversturen zeg maar.
Misschien is mijne een beetje op zijn laatste benen , en moet hij gemaakt worden.
 

Attachments

  • tr909_s.jpg
    tr909_s.jpg
    17,5 KB · Bekeken: 67
Nee de attack moet ook goed werken met de levelknop helemaal open.

Misschien is het inderdaad tijd om je 909 na te laten kijken.
 
Paniek ! Paniek !
Er was niks aan de hand,althans vandaag.
Ja dat heb je met analoog :D
Toch bedankt voor de reacties.

Groeten


Origineel geplaatst door Niel

Kan je anders een mp3 neerzetten, dan luister ik even.

OK
 

Attachments

  • 909bd.mp3
    738,7 KB · Bekeken: 64
Bij mijn 909 hoor ik absoluut geen verschil als ik aan de attack knop draai. De kick gaat wel 2 x door een compressor en word daarna nog eens door mn mixer overstuurd, misschien dat het daar aan ligt. Misschien is die van mij ook wel kapot.. Er zit wel een lekkere punch in, dus verder heb ik er geen problemen mee.
 
Origineel geplaatst door The Unholy
... 2 x door een compressor en word daarna nog eens door mn mixer overstuurd...

nee gek he :)
 
Origineel geplaatst door kymo
Paniek ! Paniek !
Er was niks aan de hand,althans vandaag.
Ja dat heb je met analoog :D
Toch bedankt voor de reacties.

Groeten




OK

Nou, het kan aan mij liggen maar ik hoor niks "raars" in de mp3, de attack knop is een filter die de hoge frequenties terugschroefd. Was de 909 eerst 10 minuten opgewarmd ? na verloop van tijd klinkt ie namelijk wat anders, net als bijna alle analoge instrumenten.
 
Origineel geplaatst door Niel
..., de attack knop is een filter die de hoge frequenties terugschroefd.....

voorzover ik weet (maar ik kan het mis hebben), wordt de attack gevormd door het pulse en noise circuit, wat dmv een vca bijgemixd wordt
 
Origineel geplaatst door matt second
nee gek he :)

Ik heb het nog eens zitten proberen, maar zonder compressor hoor ik nog steeds geen verschil..
 
de attack-pot van mijn 909 is ook nagenoeg nutteloos. daar wordt momenteel naar gekeken door een synthforum-lid. is dus volgens mij een karaktertrekje of kwaaltje van sommige 909's.
 
Ik hoor ook geen verschil bij de mijne en bij die van m'n broer ook niet......
 
en ik ook geen verschil bij mijn jomox...

toch heb ik het gevoel dat de fout bij de gebruikers ligt :engel:
 
Je moet dus wel degelijk een verschil horen! :confused:
Er zijn hier veel gasten die een 909-beurt nodig hebben?! :D

peace...
 
Origineel geplaatst door jes303
de attack-pot van mijn 909 is ook nagenoeg nutteloos. daar wordt momenteel naar gekeken door een synthforum-lid. is dus volgens mij een karaktertrekje of kwaaltje van sommige 909's.

De eerdere serenummers merk je idd niet veel aan, zolang ze nog in originele staat zijn, net als de mijne eerst was.
Na de modificatie (waarbij de beginhoogte van de pitchomlaag begint hoger word) merk je wel degelijk verschil omdat er hogere frequenties beginnen dan bij de oudere serienummers, met als gevolg een hardere punch/tik.
Even uit mijn hoofd ging 't om C8 welke van 0.22u naar 0.33 u ging, mijnes heeft nu 0.47u.

Dus het kan kloppen dat de mensen met een later serienummer het wel horen en de oudere serienummers niet.
 
Ik heb met mijn 909 gemerkt dat je de attack bijna niet hoort door de standaard outputs, maar als je de BD op zijn eigen ouput aansluit, dan doet 'ie het wel gewoon ok...Nou is dat opzich geen probleem, ik wil hem zowiezo met de induviduele outputs gebruiken..
 
Origineel geplaatst door vanZr
Ik heb met mijn 909 gemerkt dat je de attack bijna niet hoort door de standaard outputs, maar als je de BD op zijn eigen ouput aansluit, dan doet 'ie het wel gewoon ok...Nou is dat opzich geen probleem, ik wil hem zowiezo met de induviduele outputs gebruiken..
heb ook zo n dingen gemerkt, kick klinkt heel anders door de individuele output dan de main (bij mij toch)

heb trouwens ook een attack die weinig doet, vanaf hoeveel heb je n 'oud' of 'nieuw' serienummer? en wie zijn die mensen die service beurten doen (loop al plan met het plan rond om te laten reviseren)?
 
Origineel geplaatst door divi
heb ook zo n dingen gemerkt, kick klinkt heel anders door de individuele output dan de main (bij mij toch)

heb trouwens ook een attack die weinig doet, vanaf hoeveel heb je n 'oud' of 'nieuw' serienummer? en wie zijn die mensen die service beurten doen (loop al plan met het plan rond om te laten reviseren)?

zoekfunctie op dit forum doet wonderen ! "serienummer TR-909"
en ja hoor een link naar de R@F-site met alle nuttige info over de 909, maar ik geef de link naar de hardware changes hier gewoon nog een keer:
http://mitglied.lycos.de/raf909/hardware.htm (reclame/popup alert)

servicebeurten worden onder andere gedaan door Service Connection in Hilversum
 
Origineel geplaatst door matt second
zoekfunctie op dit forum doet wonderen ! "serienummer TR-909"
en ja hoor een link naar de R@F-site met alle nuttige info over de 909, maar ik geef de link naar de hardware changes hier gewoon nog een keer:
http://mitglied.lycos.de/raf909/hardware.htm (reclame/popup alert)

servicebeurten worden onder andere gedaan door Service Connection in Hilversum

Psies, dat bedoelde ik, C9 idd ..... :D

Hoeveel euro ben je daar kwijt in H'sum ?
 
Back
Top