A4000 : probleem laden samples...

Sonic

Ingeburgerd
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
25
Locatie
Limburg
Hoi iedereen,

ik heb nog niet veel ervaring met samplers. Heb onlangs een A4000 gekocht. Er zit ide harde schijf in en ide Zipdrive.
Nu heb ik volgend probleem : ik dacht ik laad die samples + programs (van de meegeleverde 8 cdroms) via een pc op een Zipdisk en dan via de zipdisk naar de harde schijf van de A4000.
Probleem, als ik nu de gecopieerde zip van de pc in de A4000 steek, zie ik mooi de directory structuur op de Zip, maar de A4000 herkent geen enkele file die eronder zit ...(blanco scherm).

Hoe krijg ik nu in godsnaam zo een soundset van cd op de A4000 zonder nog een scsi cdrom te moeten kopen :confused:

Er zijn hier vast mensen die een work around weten ondertussen (alé dat hoopik toch)

Thx people...
 
Ik heb geen axxxx sampler maar wel een rs7000. Daar had ik eerst ook het probleem dat ik op mijn smartmediakaartje mappen zag maar de inhoud niet. Bij mij was er een verschil tussen "load" en "import". Samples moest ik importeren en niet loaden.
Misschien dat het bij jouw ook zoiets is...
 
Het file systeem van yamaha lijkt veel op dat windows maar is net ff anders. Windows verandert ook iets aan je disk zodra je em in een pc gebruikt daarna is ie niet meer bruikbaar in je sampler. Met importeren kun je waarschijnlijk nog wel samples laden maar programs kun je niet meer gebruiken. Ik zou verder niet te veel tijd steken in de yamaha cd's, die zijn toch niet heel erg spannend.
 
Ik heb een SCSI CDRW aan m'n A5000 hangen dan kun je de yamaha cdtjes zo inladen... maar spannend zijn ze niet hoor!

Ik zou als ik jou was gewoon wav bestanden op de zip zetten die kan je 'importeren' is wel monniken werk maar goed.

Zelf gebruik ik de A5000 als synth met de interne osc samples en gebruik ik hem om stemmetjes e.d. door m'n muziek te gooien.

Succes,

Druid
 
Alvast bedankt voor reacties !!!

Helaas lijkt het er op dat
1) de cd's van yamaha niets voorstellen &