A4000 : probleem laden samples...

Sonic

Ingeburgerd
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
25
Locatie
Limburg
Hoi iedereen,

ik heb nog niet veel ervaring met samplers. Heb onlangs een A4000 gekocht. Er zit ide harde schijf in en ide Zipdrive.
Nu heb ik volgend probleem : ik dacht ik laad die samples + programs (van de meegeleverde 8 cdroms) via een pc op een Zipdisk en dan via de zipdisk naar de harde schijf van de A4000.
Probleem, als ik nu de gecopieerde zip van de pc in de A4000 steek, zie ik mooi de directory structuur op de Zip, maar de A4000 herkent geen enkele file die eronder zit ...(blanco scherm).

Hoe krijg ik nu in godsnaam zo een soundset van cd op de A4000 zonder nog een scsi cdrom te moeten kopen :confused:

Er zijn hier vast mensen die een work around weten ondertussen (alé dat hoopik toch)

Thx people...
 
Ik heb geen axxxx sampler maar wel een rs7000. Daar had ik eerst ook het probleem dat ik op mijn smartmediakaartje mappen zag maar de inhoud niet. Bij mij was er een verschil tussen "load" en "import". Samples moest ik importeren en niet loaden.
Misschien dat het bij jouw ook zoiets is...
 
Het file systeem van yamaha lijkt veel op dat windows maar is net ff anders. Windows verandert ook iets aan je disk zodra je em in een pc gebruikt daarna is ie niet meer bruikbaar in je sampler. Met importeren kun je waarschijnlijk nog wel samples laden maar programs kun je niet meer gebruiken. Ik zou verder niet te veel tijd steken in de yamaha cd's, die zijn toch niet heel erg spannend.
 
Ik heb een SCSI CDRW aan m'n A5000 hangen dan kun je de yamaha cdtjes zo inladen... maar spannend zijn ze niet hoor!

Ik zou als ik jou was gewoon wav bestanden op de zip zetten die kan je 'importeren' is wel monniken werk maar goed.

Zelf gebruik ik de A5000 als synth met de interne osc samples en gebruik ik hem om stemmetjes e.d. door m'n muziek te gooien.

Succes,

Druid
 
Alvast bedankt voor reacties !!!

Helaas lijkt het er op dat
1) de cd's van yamaha niets voorstellen &
2) ik ze zonder scsi cdrom niet op de A4000 ga krijgen, bedankt yamaha :(

Ik zal dus maar zelf beginnen samplen zeker :{

alle tips zijn welkom ......
 
De CD's van de A serie samplers zijn in een yamaha eigen formaat gemaakt. Het zogenaamde SFS of Sampler File Format. Dit is niet te lezen door een PC.

De enige manier om de volumes van een A serie CD op zip te krijgen, is door ze via een SCSI CD-Rom in de sampler te laden en dan weer via een SCSI Zip te saven.

Maar ja, daar heb jij nix aan. En het is heel veel werk. Ik heb het 1 keer gedaan voor iemand met de originele A3000 cd-rom (daar zat er maar eentje bij "gelukkig") en dat was meteen de laatste keer :)

L56 Out...
 
Je kan via translator en CD Extact volgens mij de samples wel uitlezen, maar probeer gwoon een SCSI externe Cd speler op de kop te tikken, werkt namelijk perfect... kijk eens op www.tweakers.net bij de tweede hands stuff, staat vaak wel wat tussen.
 
Ja, je kan de samples wel op een of andere manier "raw" kunnen uitlezen met een audio editor, maar dan ben je toch de instellingen en mappings van de synthengine kwijt.

Ik heb zelf destijds gekozen voor een scsi CD-RW schrijver zodat het naast het uitlezen van AxK sample cd's ook nog een functie had :)

L56 Out...
 
Origineel geplaatst door NLS
... maar probeer gwoon een SCSI externe Cd speler op de kop te tikken, werkt namelijk perfect...

Daar heb ik dus wat andere ervaringen mee. Twee verschillende types SCSI CD-spelers aan m'n A5000 gehad, maar die werden niet herkend. Ik heb geen zin om over de € 200,- uit te geven voor zo'n ding van Yamaha zelf.

Misschien heeft iemand een goede tip voor dat probleem?
 
Ik heb er 2 scsi CD-ROM's aangehangen en ze werken allebei :( of :D (voor mij dan)

De SCSI cd-writer was van yamaha zelf en de andere was een heeeeeeele simpele matshubischihatsie van 4 speed waar werkelijks niets anders opzat dan een eject knop (nog niet eens een access lampje). Werkten allebei perfect. (CD writing werkte natuurlijk niet op de A3000 ;)

Ik kan me ergens niet voorstellen waarom de A5000 bepaalde SCSI cd drives niet zou herkennen. Heeft het niet iets te maken met verkeerde terminatie van de SCSI chain? Confilicterende SCSI ID's etc?

Niw: kijk anders eens hier in de AxK faq http://www.ampfea.org/faq/?num=3&f_id=1&s_id=

en dan met name de sectie "SCSI and SMDI" -> supported devices.

L56 Out...
 
A3kDiskyPC

A3kDiskyPC

heeft er iemand ervaring met het programma : A3kDiskyPC ?
Weet iemand waar je het nog kan downen.
Dit zou omkunnen met het speciale file formaat ....etc




:walker:
 
Back
Top