Prof Virtuele sampling setup ?

Origineel geplaatst door Beepr


Om dit op te vangen kan je een powercore plaatsen die in principe dezelfde soort algorithmes heeft als outboard fx.
Met een Powercore koop je dus in principe een heel rack outboard gear, die je nu digitaal in je interne mixervan bijv. cubase of een andere host kan integreren. Errug fijn...(ja, ik heb een powercore)



ok - thanx - dit is wel verhelderend idd.
Dus een goede optie zou dan de powercore EN RME multieface zijn?
Een duurpakketje - MAAR - als het goed klinkt EN stabiel is EN geen latency heeft - zou dat dan wellicht een goede setup zijn. Geen gepruts meer - preciesie gewoon
 
Origineel geplaatst door Beepr
Ik ben nu zelf ook bezig met de overstap van een Apple g3/ 2xAkai S3000xl combinatie naar een PC met powercore en RME Hammerfall via Adat naar mijn O2r en dan softsamplers en ik ben helemaal blij....noooooooit geen hardware samplers meer.




even een zijvraag - waarom is adat beter dan gewone aansluiting via jacks op de mengpaneel?
(sorry - wellicht is dit een hele stomme vraag die nergens op slaat - maar ja - wie niet vraagt...)
 
mijn probleem is dus dat ik echt niet met software sequencers kan werken - dat lukt mij gewoon niet. punt. Daarom zoek ik naar oplossingen.
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ok - thanx - dit is wel verhelderend idd.
Dus een goede optie zou dan de powercore EN RME multieface zijn?
Een duurpakketje - MAAR - als het goed klinkt EN stabiel is EN geen latency heeft - zou dat dan wellicht een goede setup zijn. Geen gepruts meer - preciesie gewoon

Eh ja, da's inderdaad een lekker setje ja...:)
Over dat latency verhaal nog even, je hebt altijd wat latency natuurlijk op het moment dat je extern aanstuurt.
Maar de powercore en rme combi levert je wel de meest betrouwbare combi wat stabiliteit op en kwa lage latency ook.
Heb je speciaal 8 in en 8 outs nodig? Anders kan je met minder af uiteraard.
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
even een zijvraag - waarom is adat beter dan gewone aansluiting via jacks op de mengpaneel?
(sorry - wellicht is dit een hele stomme vraag die nergens op slaat - maar ja - wie niet vraagt...)

Onder het motto "er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden"...

Adat is een 8 kanaals digitale optische link, dus in plaats van electrisch gekoppeld (kans op aardlussen en inslag)
ga je met 8 audiokanalen ineens over 1 glas(plastic)vezelkabeltje naar de tafel.

Dus minder kans op storing en in het geval zoals bij mij met een digitale mixer heb je dan ook geen extra A/D conversie meer nodig, alle audio blijft nu digitaal van begin tot eind als ik dat zou willen.

Capiche? ;)
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
mijn probleem is dus dat ik echt niet met software sequencers kan werken - dat lukt mij gewoon niet. punt. Daarom zoek ik naar oplossingen.

Tja als het je ding niet is moet je het niet doen, simpel zat toch?
Het was even een suggestie omdat je met die latency zit...
Ik vermoed dat het in de praktijk wel losloopt als je je systeem een beetje strak houdt,
niet teveel extra meuk op je muziek bak of anders een "dual boot" systeempje.
 
Origineel geplaatst door Beepr
Tja als het je ding niet is moet je het niet doen, simpel zat toch?
Het was even een suggestie omdat je met die latency zit...
Ik vermoed dat het in de praktijk wel losloopt als je je systeem een beetje strak houdt,
niet teveel extra meuk op je muziek bak of anders een "dual boot" systeempje.

neej - de laptop zou alleen voor muziek toepassingen zijn.

Maakt het dan ook nog uit of ik direct fire wire heb in de laptop of dat het via PCMCIA slot gaat?
Gaat de datatransfer dan trager?
 
Phew...daar vraag je me wat...aangezien de PCMCIA adapter voor de Multiface gewoon al langere tijd op
de markt is denk ik dat het prima werkt. Als je de powercore firewire versie dan neemt, verdeel je op die manier
de datastroom tussen firewire en PCMCIA poort, lijkt me ook gunstig.

Misschien is het een idee om eens in de RME nieuwsgroep te koekeloeren...komen altijd wel leuke dingen voorbij.
Matthias Carstens van RME reageert daar zelf vaak op gebruikerskwesties en vragen.

Je kan daar komen via de website van RME, ergens staat een link naar de mailinglist/nieuwsgroep.
 
ok - voor zover ik het nu kan overzien moet ik een goede laptop hebben en de configuratie met RME multiface testen.
Als dan blijkt dat er ook de PowerCore aangeschaft moet worden - zal dat dan ook moeten gebeuren.
Echter - voor zover ik in kan schatten - ik gebruik een enkel vst instrument tegelijkertijd. Dus Kontakt.
Daarbij gebruik ik ook enkel een compressor of eq als vsti over de digitale mixer in cubase. En ik gebruik nooit echt veel kanalen. de vraag is dan - of enkel laptop/ RME combi niet gewoon volstaat. Ook omdat ik al redelijk wat outboard gear heb. Natuurlijk is de kwaliteit van deze gear niet als die van power core (ik heb behringers..maar wel sony's hrmp5 x 3).
Een test hoe stabiel een optie als laptop + rme zou zijn en hoeveel latency ik dan zou hebben zou doorslaggevend zijn.


toch?
 
Origineel geplaatst door Beepr
Phew...daar vraag je me wat...aangezien de PCMCIA adapter voor de Multiface gewoon al langere tijd op
de markt is denk ik dat het prima werkt. Als je de powercore firewire versie dan neemt, verdeel je op die manier
de datastroom tussen firewire en PCMCIA poort, lijkt me ook gunstig.

Misschien is het een idee om eens in de RME nieuwsgroep te koekeloeren...komen altijd wel leuke dingen voorbij.
Matthias Carstens van RME reageert daar zelf vaak op gebruikerskwesties en vragen.

Je kan daar komen via de website van RME, ergens staat een link naar de mailinglist/nieuwsgroep.

ik ga ook even die nieuwsgroep checken..
 
Wat Cubase aangaat nog even...

In principe heb je eigenlijk geen host nodig natuurlijk, je kan Kontakt ook gewoon standalone draaien als ik het goed heb.
Daar heb ik zelf echter absoluut geen ervaring mee, er zijn ook zogenaamde shells waarin je VSTi's zonder host kan draaien. Als het je echt alleen om de sampling te doen is...

Neus ook eens rond op KVR, daar staat in de forums en op de site zelf ook behoorlijk wat info.
 
en kijk anders nog even naar console, een ERG simpel programma'tje, bedoelt om je DX/VST's in te laden..volgens mij is er een threadje over, even zoeken :)

Kontakt kan idd standalone, net zoals alle NI software.
 
Origineel geplaatst door hansbakker
en kijk anders nog even naar console, een ERG simpel programma'tje, bedoelt om je DX/VST's in te laden..volgens mij is er een threadje over, even zoeken :)

Kontakt kan idd standalone, net zoals alle NI software.
nee
ik vind cubase fijn - erg lekker om de vst efx aan de outs te hangen - zeer handig.
 
Nog even over die RME's.

Als je kijkt naar een PCMCIA versie en een firewire uitvoering dan scheelt dat toch behoorlijke knaken zou je zeggen. Tenminste dan ga ik er wel vanuit dat een firewireversie hetzelfde kost als een losse multiface zonder PCMCIA adapter.
Sterker nog een firewire PCMCIA kaart kost zo'n 75ā‚¬ en lijkt mij iedeaal voor dit soort doeleinden. En PCMCIA kun je vergelijken met een PCI bus voor je computer. (lekker grofweg gezegd) Dus snelheid hoeft daar absoluut geen probleem te zijn.

En stabiele drivers zit bij RME ook altijd wel snor. Maar als je een firewire ketting gebruikt van meerdere aparaten (daisy chain) dan blijkt in de praktijk je nog wel eens last van vertragingen te krijgen. Net zoiets als je midi doorlust via de thru zeg maar. En dan is het handigste om gewoon een aansluiting per firewire poort te pakken. Minst kans op gezeik. Helemaal als je een topmerk als Adaptec pakt. Kost wel het dubbele van een el cheapo en je betaalt ook voor de naam. Maar de ontwikkelaars pakken dat merk ook meestal omdat het gewoon de beste in z'n soort is meestal.
 
jammer dat de UAD1 niet in firewire form beschikbaar is....gatver wat is dat een geile zooi......als je voor warme volle vintage sound gaat dan is die zeker interessanter dan de PoCo ..... maarja..dan moet je dus wel een desktop ipv laptop kopen....
 
Het is dat je een pc hebt (althans dat neem ik aan), anders had ik je MachFive van Motu geadviseerd, ik werk sinds een maandje of 3 ondertussen met machfive, en daarvoor altijd met hardware gewerkt. Machfive is een van de weinige software samplers die echt aanvoelt qua bediening / gebruik als een hardware sampler. Ik heb wel eens met Halion en Kontakt gewerkt en vond ze beide niet zo "hands on" als machfive. Ik gebruik machfive in combinatie met een Edirol DA2496.
 
Origineel geplaatst door C-Code
Het is dat je een pc hebt (althans dat neem ik aan), anders had ik je MachFive van Motu geadviseerd, ik werk sinds een maandje of 3 ondertussen met machfive, en daarvoor altijd met hardware gewerkt. Machfive is een van de weinige software samplers die echt aanvoelt qua bediening / gebruik als een hardware sampler. Ik heb wel eens met Halion en Kontakt gewerkt en vond ze beide niet zo "hands on" als machfive. Ik gebruik machfive in combinatie met een Edirol DA2496.

er zou een mach five voor pc komen binnenkort toch?
 
dank jullie over de info van de RME - deze gaat het dan toch worden denk ik - even naar een goede zaak om de boel even te beluisteren en te testen.

Wat die powerCore betreft - ja - klinkt erg interessant allemaal - maar voor 1500 euro vind ik het toch aan de dure kant eigenijk - misscihen dat ik tegen die tijd deze bak ergens 2e hands tegenkom ofzo - gebeurt wel eens. Want outboard gear neemt niet zoveel plek in belsag en ja - 1500 euro aan outboard gear - dat kan toch veel goedkoper zou je zeggen.
Vooral als ik toch enkel sampling doe en niet eens zo zwaar op die chips binnen ga leunen.

Ik zal echter wanneer ik een krachtig systeem heb - proberen om ook de drums uit Kontakt te sturen - dus dan zal alles uit de sampler komen - als dan nodig blijkt dat ik vuurkracht te kort kom - kan ik de powercore nog altijd bijkopen..
 
...but then again...met de 8 outputs van RME kan ik ook de drums door externe outboard gear jagen...Dus PowerCore zal enkel handig zijn als ik processorkracht te kort kom?

of lul ik nu pas echt dom...?
 
Back
Top