Een eigen DIY idee. Kan iemand me helpen? Een random trigger unit!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat is dus ook mijn opzet...

Benodigdheden:
A) Noise bron. Voltage range (-2.5 - 2.5v) (Doepfer A-118)
B) S&H module. (Doepfer A-148)
C) Constante trigger unit (LFO (A-145), beter is een 'echte' triggerunit zoals een 606)
D) Constante CV source. Voltage range (0 - 5v, was beter geweest als het tot 6 volt ging, maar helaas) (A-176)
E) Mixer. (A-137)
F) Voltage controlled switch. (A-150) Onder de 3,6 volt signaal pad van ingang naar uitgang 1, boven de 3,6 volt ingang naar uitgang 2. Deze switch is ook andersom te gebruiken, uitgang = ingang. Zo gebruiken wij hem hier. Dus onder de 3,6 volt ingang 1 naar output, boven de 3,6 volt ingang 2 naar de output.
G) Multiple (A-180) Trigger signaal moet verdubbeld worden. Eentje voor S&H en een constante als trigger source.

Met de S&H module (B) en de triggers (C) een random CV signaal maken (BC)
Ongeveer 48 procent het random CV signaal (0.48 x BC) + de constante CV (D) in een mixer (E), dat signaal naar de voltage controlled switch (F). Op ingang 1 van de switch (F) staat niets en op ingang 2 staat het originele trigger signaal.
Als je dan de D dan open draait heb je allemaal triggers en als je hem dicht draait dan verdwijnen de triggers random totdat er niets overblijft.

Helaas mis ik D en F nog in mijn modular..

Zou het dus ook echt werken?
Ik heb inmiddels een comperator in mijn formant zitten en in combinatie met een VCA kan ik die als voltagecontrolled switch gebruiken met een potmeter voor de drempel..

Gisterenavond zat ik in de trein na een heel inspirerend bezoekje... Toen zat ik wat te dubben en vannacht had ik mijn random triggers! :) Vet...

Ik zal wel een keertje mijn uiteindelijke patch hier neer zetten want hij is iets anders geworden. :)
 
na wat gezoek naar random triggers, deze thread tegengekomen.
Ik weet dus dat het lang geleden is, maar weet je die patch nog?
Lijkt me een leuk iets voor live!
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat is dus ook mijn opzet...

Benodigdheden:
A) Noise bron. Voltage range (-2.5 - 2.5v) (Doepfer A-118)
B) S&H module. (Doepfer A-148)
C) Constante trigger unit (LFO (A-145), beter is een 'echte' triggerunit zoals een 606)
D) Constante CV source. Voltage range (0 - 5v, was beter geweest als het tot 6 volt ging, maar helaas) (A-176)
E) Mixer. (A-137)
F) Voltage controlled switch. (A-150) Onder de 3,6 volt signaal pad van ingang naar uitgang 1, boven de 3,6 volt ingang naar uitgang 2. Deze switch is ook andersom te gebruiken, uitgang = ingang. Zo gebruiken wij hem hier. Dus onder de 3,6 volt ingang 1 naar output, boven de 3,6 volt ingang 2 naar de output.
G) Multiple (A-180) Trigger signaal moet verdubbeld worden. Eentje voor S&H en een constante als trigger source.

Met de S&H module (B) en de triggers (C) een random CV signaal maken (BC)
Ongeveer 48 procent het random CV signaal (0.48 x BC) + de constante CV (D) in een mixer (E), dat signaal naar de voltage controlled switch (F). Op ingang 1 van de switch (F) staat niets en op ingang 2 staat het originele trigger signaal.
Als je dan de D dan open draait heb je allemaal triggers en als je hem dicht draait dan verdwijnen de triggers random totdat er niets overblijft.

Helaas mis ik D en F nog in mijn modular..

Zou het dus ook echt werken?
Ola!

Dit werkte uiteindelijk dus wel. Wat er anders geworden is is dat de VCS vervangen is door een comparator met een VCA erachter...
Het mooie van deze opzet is dat als je in die mixer in ingang 4 bijvoorbeeld een trigger uitput van een 606 propt je dat signaal erbij kunt mixen.

Momenteel heb ik ff geen comparator of vcs meer dus ik kan niets ff laten horen..

attachment.php
 
He JB
Waarom neem je geen A-149-1 &149-2 ?

Zowel voltage controlled random cv's alsook triggers,

even via een vca laten lopen & klaar

random cv's kunnen dus ook als trigger/gate dienen zodara ze boven een bepaalde drempelwaarde uitkomen. Met de A-149-1 kun je zowel handmatig als via CV bepalen hoe hoog je CV's zijn.
 
Origineel geplaatst door levka
He JB
Waarom neem je geen A-149-1 &149-2 ?

Zowel voltage controlled random cv's alsook triggers,

even via een vca laten lopen & klaar

random cv's kunnen dus ook als trigger/gate dienen zodara ze boven een bepaalde drempelwaarde uitkomen. Met de A-149-1 kun je zowel handmatig als via CV bepalen hoe hoog je CV's zijn.
In de tijd dat ik de vraag stelde bestonden de A-149-1 en 149-2 nog niet...
hmmm... interessant verhaal dit.
 
Het lijkt erop of Modcan zo'n module aan het maken is! :)

Mooi!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top