Jeskola Buzz

wiener303

Terug van weggeweest
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
379
Locatie
Limburg
Zijn hier ook mensen met Buzz bezig?

Ik ben het eens aan het proberen, maar ben dit soort trackers niet gewend. Dus reageer ff als je wat meer weet. Ik heb namelijk wat probleempjes met de pattern editor van bijvoorbeeld de FIResynth. Alle pattern editors zijn namelijk anders.

Ik heb al een 15 sec. song gemaakt. Luister maar.

 
Ik ben bekend met buzz.. maar ik snap je vraag niet goed.

Elke pattern editor is idd anders, omdat elke machine andere functies kent.
 
Bij de meeste synths in Buzz krijg je eerst een lijst met parameters en de noot informatie pas helemaal rechts.

Als je in de pattern editor op TAB ramt dan sta je meteen in het goede rijtje.

Je patch editen doe je in het Machines veld door op het machine te dubbelklikken.

Ik weet vrij veel van Buzz dus vraag maar raak.
 
ik heb heel lang alleen met buzz gewerkt en heb de afgelopen tijd een beetje lopen klooien met buzz als sequencer voor mijn rm1x :)
 
Buzz is opzich een mooi programma maar als je een aantal effecten aan elkaar plakt dan gaat mijn processor het toch wel moeilijk krijgen (ok het is maar een 500mhz dus kan daar aanliggen).

Voor de rest is het een top programma met heel veel voordelen (gratis 909 - 303 emulatie veel synths)
 
Ik snapte de FUK FIRE synth niet; Ik wist niet waar ik de nootinfo moest zetten. Toen ik op TAB drukte vielen een hele hoop parameters in de pattern editor weg en ik hield er nog 2 over. Die eerste is voor de toon hoogte en de 2e zal wel volume zijn denk ik.

Maar moet eerlijk zeggen dat mijn CPU nu al begint te haperen. met de FUK FIResynth zit ik al op 100%CPU=(
 
delete probleempje

delete probleempje

Ik heb nog een probleempje:

Als ik bij die 808 verschillende drums wil triggeren en ik wil daarna weer een eentje deleten, dan delete hij de hele rij. Is het ook mogelijk om maar een 1 gewoon weg te halen?
 
ja door op de . (punt) te drukken op het punt waar je iets wilt verwijderen
 
dank u.

dat schiet meteen een stuk beter op dan de hele tijd opnieuw beginnen
 
Daar ben ik weer!

Is er ook een mogelijkheid om de links tussen machines te unconnecten?
 
Ja door met je rechter muis knop op de verbinding te klikken en dan disconnect machines..
 
Rechts op het pijltje wel te verstaan. Dat pijltje is gelijk de volumeregeling trouwens.

Als je op TAB drukt ben je je parameters niet kwijt, die zitten nog links daarvan dus als je met de pijltjestoets naar links blijft drukken komen ze weer te voorschijn.

Op http://www.scene.de/djlaser kun je trouwens een Buzz Servicepack downloaden daar staan ook nog allerlei handige dingen in.
 
Back
Top