Moog wordt 50.

Vandaag in de cursus: "hoe buit ik een succesvol produkt zo veel mogelijk commercieel uit met behoud van nostalgische waarde", de mini-moog voyager.

En nee, dit is geen investeringsproject. Het is een mod op het origineel...... alleen het origineel is uiteindelijk veel geld waard.
 
Zie je wel marcuuu?
Zei ik toch. ;)
 
Ik vinnum wel mooi! Vind de oude juist wat minder..
 
Origineel geplaatst door actionHank
tja, met wat ik nu ga zeggen zal ik waarschijnlijk geen vrienden maken.

ik vindt m juist er steeds mooier op worden, nu alleen nog die houten latten eraf. ik vindt hout op een synth wel zo afschuwlijk.

Zeg je dat nu om alle vintage fans uit te lokken?
Echt niet dat er tegenwoordig nog mooie synths worden gemaakt. Dat hout heeft juist alure en karakter.
 
Origineel geplaatst door sander
Zeg je dat nu om alle vintage fans uit te lokken?
Echt niet dat er tegenwoordig nog mooie synths worden gemaakt. Dat hout heeft juist alure en karakter.

Sander :biertje: helemaal eens.

Voor mij is het verschil tussen een oud herenhuis in een oud stad-deel en een blokwoning in een nieuwbouw-wijk. Mijn keuze is dan HEEL snel gemaakt.
 
Dat hout was er vroeger voor om als je zo'n ding laat stuiteren dattie ook echt stuiterde. ;)

Nu is het 'gewoon' sier.

Maar deze versie hebben ze het hout zwart gelakt. Dus opvallen zal het niet.
 
ik heb de hele voyager-uitvoering nooit wat gevonden, eigenlijk... liever good oldfashioned :okdan:

en inderdaad, deze uitvoering is echt geldklopperij. vind ik. dus.
 
OK, wie van jullie heeft hem daadwerkelijk gehoord voordattie hem af durft te kraken?

En als je 2e hands kon kiezen, of een Voyager of de D? Voor dezelfde prijs dan he.

En durf je een blindtest aan?
 
Je hoeft een synth niet gehoord te hebben om te kunnen zeggen dat je 'm lelijk vind.
Als ik van 'n meid zeg dat ze een dikke reet heeft hoef ik ook niet eerst te weten of ze lekker kan koken.
 
Origineel geplaatst door fuse
OK, wie van jullie heeft hem daadwerkelijk gehoord voordattie hem af durft te kraken?

En als je 2e hands kon kiezen, of een Voyager of de D? Voor dezelfde prijs dan he.

En durf je een blindtest aan?
ik heb er even op gespeeld bij dijkman, toen ik daar voor iets heel anders was (maar niet met blauwe wheels en tekst... ik neem maar even aan dat ie intern identiek is)... en... ik begreep eerlijkgezegd niet wat er zo geweldig moet zijn aan de voyager. ik vond em maar vaag aanvoelen ook, een heel nieuw apparaat is het gewoon... het is niet het idee dat op een legendarisch apparaat speelt zoals je dat bij een model D zou hebben (al spreek ik dan niet uit ervaring).

voor dezelfde prijs zou ik lekker toch voor de D gaan - puur vanwege de ouderdom. en deze uitvoering vind ik toch echt te lelijk en ik weet dat ie meteen weetikhoeveel meer gaat kosten.

enneu... blindtest daar begin ik niet aan... ben ik nog te jong voor, sowieso... en je zou verwachten dat de voyager wel PRECIES als een D kan klinken.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Je hoeft een synth niet gehoord te hebben om te kunnen zeggen dat je 'm lelijk vind.
Als ik van 'n meid zeg dat ze een dikke reet heeft hoef ik ook niet eerst te weten of ze lekker kan koken.

Maar dat hoef niet te betekenen dat ze niet goed zou zijn in bed. ;)



En een model D kiezen omdat hij oud is?
Een ouwe bok lust toch nog wel een groen blaadje? :confused:
 
Origineel geplaatst door fuse
En een model D kiezen omdat hij oud is?
Een ouwe bok lust toch nog wel een groen blaadje? :confused:
Ik zou voor een voyager kiezen.
 
Origineel geplaatst door sander
Zeg je dat nu om alle vintage fans uit te lokken?
Echt niet dat er tegenwoordig nog mooie synths worden gemaakt. Dat hout heeft juist alure en karakter.

om eerlijk te zijn, misschien wel een klein beetje :o: maar ik meende het wel dat ik hout niet mooi vindt staan op een synth, hout vindt ik niet echt "synthesizer" uitstralen. geef mij maar kunststof, metalen enz :)
maar goed, een moog zou geen moog zijn zonder hout(hoe lelijk ik het ook mag vinden)
 
Origineel geplaatst door fuse
OK, wie van jullie heeft hem daadwerkelijk gehoord voordattie hem af durft te kraken?

En als je 2e hands kon kiezen, of een Voyager of de D? Voor dezelfde prijs dan he.

En durf je een blindtest aan?

Ik heb de voyager en een model D allebei eens uitgebreid naast elkaar gehoord en ik had het inderdaad moeilijk om ze uiteen te houden. Het is wel zo dat de voyager een paar nieuwe dimensies toevoegt, waardoor je wat "andere" geluiden krijgt.

Objectief gezien zou ik voor de voyager gaan omdat hij uitgebreider is en "nieuwer" waardoor je minder kans hebt op dingen die stuk gaan. (+midi natuurlijk)

Maar ikzelf zou altijd kiezen voor een model D. Geluiden ontwerpen en synth spelen doe je niet alleen met je handen, maar ook met je ogen. En de voyager is voor mij niet even aantrekkelijk als een model D. En een model D is zo verschrikkelijk gemakkelijk in gebruik, dat ik het gewoon niet anders zou willen doen. Niet dat ik zeg dat de voyager niet makkelijk te gebruiken is, maar een model D is nog altijd gemakkelijker. 8)

En niet te vergeten: de oudere minimoogs zijn zo verschrikkelijk onstabiel dat ze gewoon fantastisch klinken
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top