Synth gebruikt door Joy Division

Zijn er toevallig mensen in de buurt van A'dam die JD-NO achtige muziek willen maken? Het lijkt mij wel leuk om met anderen dit soort muziek te maken. Ik speel zelf ook bas en kan een behoorlijke Peter Hook partij neerzetten als het moet. Zijn er sowieso mensen die wel eens een bassist nodig hebben voor hun projecten? Ik ben altijd wel ergens voor te porren en kan een aardige noot spelen.....
 
Origineel geplaatst door 6 trak
_1005752_shaun_ryder150.jpg
shaun_bush05720001.jpg
shaun_bush04720001.jpg

erm... niet echt fris idd :D

ach ja beetje zon doet wonderen
ik denk dat dit ook hardwerken is ;)
 
Re: A Certain Ratio

Re: A Certain Ratio

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Goh, ik had nooit verwacht dat die naam (ACR) ooit op SF zou vallen ! Het verbaast me echt dat deze band hier ter sprake komt, we maken vorderingen !

Zelf ben ik al hevig hevig fan sinds de begindagen van dit obscure bandje die ten andere ook gereleased zijn geweest door een ter ziele gegaan Frans-Belgisch, al even obscuur label : Les Disques du crépuscules.
En bijkomend een naam die nog niet gevallen was maar nog steeds de moeite blijft : Cabaret Voltaire !

http://www.acrmcr.com/

coole link
zal ik eens gaan uitspitten binnenkort !
 
En natuurlijk niet te vergeten: The Sound.

De eerste twee albums, Jeopardy en From the Lions Mouth
zijn absoluut klasse...met als hoogtepunt voor mij de song Desire.

Adrian Borland is uiteindelijk ook dezelfde weg als Ian Curtis gegaan...

Mvg.

CoolRunning
 
The Sound!

Echt een perfecte band. Ik heb alles van ze. Hebben nooit de waardering gekregen die ze verdienden.... Gelukkig is onlangs het meeste op CD uitgebracht..... Wat een stem heeft die Adrian Borland!
 
iemand enig idee hoe je die typische joy division bassgitaar sound krijgt? zoals op transmission. lijkt wel een basgitaar door zo'n bas-synth-pedaal.... of zo :biertje: :peukie: !?!
 
Beetje off-topic, maar gisteren is Tony Wilson, de oprichter van Factory Records, overleden. RIP.
 
Ik denk dat "Unknown Pleasures" 1 v/d vetst klinkende plaat aller tijden is die sound is gewoon lekker diep&spooky en tegelijk ook weer vet..........gewoon goeie produktie mede door Martin Hannett en dat al in 1979.
Heb dus de orginele plaat en cd op Factory-label niks geen remaster-werk klinkt gewoon goed........en de rest ook Closer en de eerste van New-Order......gewoon vet.

Het concert in de Effenaar werd verstoord door toen al kale mannen die niet konden lezen&schrijven(skinheads) verbaasde me ook toen ik dat verhaal hoorde.

De beste live-kick was in Paradiso toen speelden ze 2 sets.....omdat 't voorprogamma niet kwam opdagen:okdan: heb de opnamens op een (illegale) officiele bootleg-cd ze klinken vrij zacht zal ze een keer gaan remasteren.

Jammer...jammer...jammer dat dit net voor m'n tijd afspeelde ben een paar jaar te laat.....helaas pindakaas......en voor degene die er niet tegen de muziek kan omdat zoooo depressief worden zijn watjes....ik wordt er opgewekt en krijg er energie van*D
 
Het synth geluid..van " Love will tear us apart" ..is inderdaad apart......

kunnen we dat ook maken met onze moderne spulletjes...denk het wel..

allleen is die kreunende zieltjes sound gewoon effe niet meer hip..denk ik..teveel voor de huidige overbeladen geestjes ?



Murc
 
Origineel geplaatst door DJ Bies
Wat een stem heeft die Adrian Borland!

Moet zijn "had"

Notabene in Nederland voor een trein gesprongen8D

Eerste album was inderdaad top, alleen vind het nu veels te neerslachtig allemaal. Ook Joy Division. Ik kan zelfs niet meer luisteren naar David Sylvian, terwijl ik dat vroeger veel deed. Het is mooie muziek wanneer je in de pubertijd zit en nadenkt over ellende en de shit in de wereld, juist dan zou men juist vrolijke muziek moeten draaien. De kracht van de muziek kan ook een neergaande spiraal zijn. Die tijd heb ik echt gehad. Misschien komt het ooit weer wanneer ik oud en bejaard ben :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Frank-T
martha and the muffins (echo beach)

Leuk nummer inderdaad! refrein klinkt behoorlijk commercieel
:D

Talking Heads vond ik vroeger niet veel aan (vooral het irritante road to nowhere) , hij zingt immers zo eigenaardig. Toch kan wat van hun andere songs nu wel waarderen
 
Ik heb Unknown Pleasures en Substance (ditis een soort best off, maar sommige tracks zijn beter opgenomen.

Mijn Favorieten zijn:

Warsaw
Leaders of Men
Digital
Transmission

maar met stip She Lost Control (en dan de versie die op substance staat, met betere en krachtigere productie dan op Unknown pleasures, de drums zijn ook heel mooi in deze opname, wat me vanmiddag opviel was de kracht van de drums, en die hele zachte hihat er onder met die reverb (is dat spring of plate, wat is eigenlijk het verschil?)

Stap net uit de trein en had nog Substance op staan, toen ik dit topic tegenkwam, even het enthousiasme delen. :halleluja


@ MADR (de l2p'er?)

Meteen ff die 24hour party people proberen te kopen ergens... had er al eens meer over gehoord, maar daar ga ik zkr ff achteraan... niet in Rdam te krijgen ergens?


Vind New Order ook fantastisch, je hoort nog wel wat JD invloeden, maar vind ik wel een hele andere band.
 
ik heb zowat alles van JD en NO, op vinyl en CD, ook bv. 7-inch singles van love will tear us apart, transmission, op Factory...
Ceremony is geweldig, van New Order, wat een geluid, en die drummer blijft fenomenaal.
Lange tijd kon ik er niet meer naar luisteren, je blijft het toch associeren met Ian Curtis' zelfmoord. Maar na het lezen van 'torn apart- the life of Ian Curtis' door Middles en Reade kreeg ik een ander beeld van die bands. Het imago is- vooral door Hannet's productie- nogal dik opgelegd, maar in werkelijkheid waren ze helemaal niet zo, het was echt een act, de grijze foto's, de germaanse uitstraling, het hele pakket. Als je die tour-verhalen leest...
Bij de opnames van Closer was Wilson Curtis de hele tijd Frank Sinatra aan het opdringen, zo van, luister hier eens naar, zo moet je zingen...
En inderdaad, als je naar love will tear us apart luistert: wat hoor je daar.... hahaha. Helemaal Sinatra. Dat soort verhalen maakt de muziek dan weer beluisterbaar voor mij.
 
Ik kom nog ff terug op de ARP Omni en de Solina - String Ensemble :)

Als je een ARP Omni koopt moet je er rekening mee houden dat je behoorlijk wat onderdelen moet vervangen. Deels preventief en deels omdat ze gewoon kapot zullen zijn. Er moeten ook enkele modificaties aan gebeuren om er zeker van te zijn dat het apparaat werkend blijft en niet na een jaar weer kapot is.

Al met al is dat op zich wel te doen en daarnaast zijn Omni's niet al te duur in aanschaf.
De onderdelen die erin moeten worden gezet kosten ergens tussen de 100,- en 200,-.
Als je het zelf doet is het goed te doen...als je het laat doen door een techneut, dan ben je een stuk duurder uit uiteraard. Maar een werkende Omni vind ik een erg mooi apparaat.

De Solina String Ensemble klinkt een stukkie anders dan de Omni.
De Solina is dunner. De Chorus die erin zit is veel mooier dan die van een Omni, maar zonder chorus is de Omni iets klachter mijns inziens. Je zou ze eigenlijk allebij moeten hebben :D


Of Love Will Tear Us Apart met de Omni is opgenomen weet ik niet zeker, maar het zou zeker kunnen zijn.
 
Origineel geplaatst door MULDER MAN
@ MADR (de l2p'er?)

Meteen ff die 24hour party people proberen te kopen ergens... had er al eens meer over gehoord, maar daar ga ik zkr ff achteraan... niet in Rdam te krijgen ergens?

yep, weet alleen niet of je hem in r'dam kan krijgen .. en vriend van mij heeft hem via het inet gefixed
 
Ik vind alles van Joy Division echt super gaaf, die stem van Ian Curtis, lekker depri ook :)

@Mulder-man..she's lost control is ook mijn favoriet :)
 
Closer is mijn favoriet en geen andere band heeft bij mij zoveel indruk gemaakt als dat Joy Division deed waneer ik closer voor het eerst hoorde bij een van mijn joligge depriesieve vrienden ergens begin jaren 90 (ik kom tenslotte uit 1975 en kwam er laat mee in aanraking) Wat een sound hebben die gasten, en inderdaad die stem en die prachtigge poëtische teksten! en ik wordt juist enorm positief van dit soort "" depri"" muziek.

Maar die hook maakte dus gebruik van een Electro-Harmonix Clone Theory FX-pedaal. dat enorme karakteristieke geluid van die bas . . . :luv:
 
Back
Top