OS update voor akai S3200XL Hoe?

mikeyd

Stamgast
Lid sinds
21 december 2003
Berichten
230
Ik heb van de AKAI site een .exe file kunnen downloaden met OS v2.0 van de akai S3200XL.
Mijn huidige versie is OS 1.5.
wat moet ik in godsnaam doen met het .exe bestand.

Als ik m run krijg ik een DOSwindow in windows XP, waarbij ik een lege floppy in de A: drive moet doen (denk ik)
na op enter te drukken hoor ik wat schijf activiteit, en dan is opeens het DOS window verdwenen.

Heeft iemand ervaring met het updaten van de OS van een akai sampler?

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk moet je die floppy na het beschriiven door die exe in je sampler doen en dan vanaf die floppy je sampler booten ofzo. Staat daar niks van over in de handleiding?
 
Heb de handleiding al helemaal doorgespit! Maar nix over updates!!
op de website van AKAI ook niks!


ik moet zeggen heb de update alleen proberen te runnen in XP, en dan klapt het MSDOS venster weg na een tijdje. alhoewel de A: schijf iets schrijft.
Als ik de diskette in de sampler doe, geeft de sampler 'wrong disk' aan!

Ik heb nog geen mogelijkheid gehad om het op een windows 95/98 setup ofzo te proberen!
Misschien is dat wel de oplossing.
 
maar staat er iets in de manual over booten van een diskette? wat gebeurt er als je hem uitzet, schijfje erin, en weer aanzet?
 
Dan krijg ik dus die melding 'wrong disk'. In de handleiding staat ook niks over booten vanaf diskette.
Beetje vaag dus!

En op de Akai site is alleen de .exe file te downloaden, maar een beschrijving ontbreekt!:confused:
 
Als je me even mailt dan kan ik eventueel de nieuwe OS naar je opsturen als je dat wilt, ik ben ook nog niet erg thuis in het sample wereldje maar heb wel een copy kunnen maken op de Akai zelf.

Ik hoor het wel.:okdan:
 
Natuurlijk kostenloos, we zijn immers op de wereld om elkaar te helpen nietwaar.

Stuur de mail met het adres waar het floppy naar toe moet en ik zorg dat je het zo snel mogelijk in de gleuf van je sampler kan stoppen.

Groetjes Arnold
 
Wat heel belangrijk is bij een Akai S Sampler, is dat je de floppy zo DOS mogelijk moet formatteren. dwz niet in een Windows XP schill of onder Win98, dan werkt het niet.
Dit heeft te maken met het FAT formaat waarmee windows (vanaf Win98) met floppys werkt.

Het beste is om je systeem op te starten met een DOS 6.2 opstart floppy. en daarmee een nieuwe flop te formatteren.
Na het Akai bestandje te hebben uitgevoerd kan je je sampler gewoon opstarten (dus altijd de flop erin laten als je de Akai aanzet)

Succes .......
 
2 Marco:

Thanks!
Ik had al het vermoeden dat het daar iets mee te maken moest hebben!

:halleluja
 
Back
Top