Steinberg Performance test

Het zal wel aan mij liggen, maar dit zegt me helemaal geen ruk. De configuraties zijn dusdanig karig omschreven en ook in de basis ongelijk (geheugen, audiointerface) dat dit echt nergens over gaat.

Is HT enabled? Latest available drivers... Ja, welke dan. Welk OS en welke build? Evt. optimalisaties aan het OS (Denk aan de XP tweaks)? Welk geheugen (PC2100, PC2700, PC3200) en in welke configuratie (single of dual channel)? Welke OS instellingen?

Dus...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Het zal wel aan mij liggen, maar dit zegt me helemaal geen ruk. De configuraties zijn dusdanig karig omschreven en ook in de basis ongelijk (geheugen, audiointerface) dat dit echt nergens over gaat.

Is HT enabled? Latest available drivers... Ja, welke dan. Welk OS en welke build? Evt. optimalisaties aan het OS (Denk aan de XP tweaks)? Welk geheugen (PC2100, PC2700, PC3200) en in welke configuratie (single of dual channel)? Welke OS instellingen?

Dus...

Het meeste van wat jij nu zegt staat er duidelijk bij. Pentium HT is hyperthreading, XP tweaks maken geen siginficant verschil (is ook nergens gedaan dus bepaalt niet mede een verschil). Je gaat in die PC's ook geen RAM steken die een bottleneck zou kunnen vormen.

Bekijk het als een guideline.
 
Pentium HT wil voor mij nog niet zeggen dat het ook enabled is. Binnen de marges die in deze test worden aangehouden maken verschillen als geheugentimings en snelheden en XP tweaks wel degelijk uit. Zeker als je ziet hoe dicht sommige opstellingen bij elkaar zitten.

Daarnaast zou ik ook graag wat meer getest willen zien met verschillende VST's en VSTi's (al dan niet verschillende VST(i)'s tegelijkertijd) om een wat duidelijker beeld te krijgen van de praktische performance.

Een leuke uitbreiding van dit overzicht zou een prijsindicatie zijn. Die kan je natuurlijk wel zelf opzoeken, maar dan heb je toch wat een meer een direct prijs/performance ratio.
 
Je kan de Five Towers test ook altijd eens bekijken. Die gebruikt verschillende plugins.
 
hehehehehe zie die nforce rennen heee

wat een bak weer .... ;)

maar het is iig een iets betere test dan die van apple
dat was echt janken met de pet op ...
 
Nou, ik heb het openbare overzicht van de 5 torens test bekeken en dat lijkt helemaal nergens over te gaan:

Dual AMD Athlon MP 2800+ 1.0 GB DDR 266 Audiophile 27
Single AMD Athlon XP 2500+ (Barton) 512 MB DDR 400 NVidia Soundstorm 27
Single AMD Athlon XP 3200+ (Barton) 512 MB DDR 400 Nvidia Soundstorm 28
Dual AMD Athlon MP 2800+ 28
Dual G5 2.0 > 1.0 GB DDR 400 Motu 828 MKII 29
Single AMD Athlon XP 2800+ (Barton) 512 MB DDR 400 Terratec EWS88MT 30
Single AMD Athlon XP 3200+ (Barton) 512 MB DDR 400 Terratec EWS88MT 30
Dual Intel XEON 2.8 512K 1.0 GB DDR 333 Audiolink 96 30
[...]
Single AMD Athlon XP 2600+ 512 MB DDR 333 aardvark 20/20 42
Single AMD Athlon XP 2400+ 512 MB DDR 333 42
Single Intel Pentium 4 2.6C (800 FSB) 1.0 GB DDR 400 ST Audio DSP24 Ve 42
Dual AMD Athlon MP 2400+ 512 MB DDR 266 RME Multiface 42
Single AMD Athlon MP 1800+ 512 MB DDR 333 EchoAudio Mia 43
Single Intel Pentium 4 533 Bus 2.4b 1.0 GB DDR 333 Pulsar 2 43
Single AMD Athlon XP 1700+ 512 MB SDram Echo Gina 20 44


Blijkbaar maakt de setup toch wel degelijk een groot verschil, want vergelijk de score van de Athlon XP1700+ maar eens met de XP2600+. Zelfde cpu architectuur, hogere kloksnelheid en veeeel sneller geheugen en geheugenbus en toch maar 2% verschil. Gewoon gelul dus.

Hetzelfde geldt voor de single Barton 3200+ die het onderspit moet delven t.o.v. de 2500+ Barton in dezelfde setup. Die 3200+ zou rondjes om de 2500+ heen moeten rennen als het alleen om procesoorkracht gaat.

Ik zou dolgraag een leuke vergelijking kunnen maken tussen de verschillende platformen en configuraties, maar tot op heden is er blijkbaar geen fatsoenlijke benchmark te verzinnen.
 
Maw je kunt het beste een Athlon XP kopen omdat die een betere floating point processor heeft.

En dat er dan toch een redelijk verschil is tov de PIV verbaasd me toch wel enigzins.
Dat een G5 ook nog goed meekan is ook knap.

En natuurlijk kun je deze tests niet al te serieus nemen maar het is wel een indicatie waarmee je in kan schatten hoe en wat.

Maar meer dan 100 tracks met een speciale harde schijf is een handig weetje. Want dan weet je dat je voor die paar tracks helemaal geen SCSI of zo nodig hebt.

Maar een Nforce2 mobo met een Athlon XP is dan wel het beste wat je op dit moment kan kopen als je puur naar de prestaties kijkt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Maw je kunt het beste een Athlon XP kopen omdat die een betere floating point processor heeft.

En dat er dan toch een redelijk verschil is tov de PIV verbaasd me toch wel enigzins.
Dat een G5 ook nog goed meekan is ook knap.

En natuurlijk kun je deze tests niet al te serieus nemen maar het is wel een indicatie waarmee je in kan schatten hoe en wat.

Maar meer dan 100 tracks met een speciale harde schijf is een handig weetje. Want dan weet je dat je voor die paar tracks helemaal geen SCSI of zo nodig hebt.

Maar een Nforce2 mobo met een Athlon XP is dan wel het beste wat je op dit moment kan kopen als je puur naar de prestaties kijkt.

dat dacht ik dus ook uit die test te kunnen opmaken. Ik hoop voor Apple gebruikers dat Logic er veel beter op draait want echt vet is dat toch niet.

Die Five Towers test zegt idd niet veel. Der zullen er vast en zeker wel tussen zitten die gewoon maar wat aangeklikt hebben. Een AMD 2500+ die overclocked is naar 3200+ is natuurlijk ook een beetje vals spelen.
 
Back
Top