Wavelab4.0 saven effecten?

musica

Trance is my middle name
Lid sinds
4 juli 2003
Berichten
339
Locatie
Eindhoven
Hi,

Ik wil graag als ik een .wav file gemasterd heb in Wavelab de effecten die ik heb ingesteld bewaren (zodat ik alle .wav files met dezelfde effecten met dezefde instellingen kan bewerken), maar weet niet hoe ik dit moet doen...Ik krijg de .wav file wel terug, maar de effecten niet. Kan iemand mij helpen?

Thanx!
 
eeeh je moet even op render drukken in je master mixer dan pakt ie alle effecten mee en dan saven onder een andere naam en klaar is klara.....
 
Volgens mij is render nog de 3.0 benaming, in 4.0 heet het anders, maar het is wel het zelfde verder.
 
Origineel geplaatst door demian
Volgens mij is render nog de 3.0 benaming, in 4.0 heet het anders, maar het is wel het zelfde verder.

nope heet ook rendering....heette juist anders in de voorlopers...
 
Hmmmm, volgens mij bedoeld musica dat hij de niet-gerenderde-wav-file (kun je het nog moeilijker schrijven?!?) wil bewaren met een aantal reeds ingestelde plugins. En wanneer hij de file opent dat dan de instellingen van de plugins ook weer opnieuw geladen worden.
Ik heb me i.i.g. ook wel eens die vraag gesteld, maar heb me er eerlijk gezegd daarna niet zo in verdiept.
 
Ik weet wel hoe je preset chains in SoundForge moet saven.

Zou denken dat je zoiets ook in Wavelab zou moeten kunnen doen.

Misschien dat het anders heeft of zo?
 
Origineel geplaatst door Alpha1
Hmmmm, volgens mij bedoeld musica dat hij de niet-gerenderde-wav-file (kun je het nog moeilijker schrijven?!?) wil bewaren met een aantal reeds ingestelde plugins. En wanneer hij de file opent dat dan de instellingen van de plugins ook weer opnieuw geladen worden.
Ik heb me i.i.g. ook wel eens die vraag gesteld, maar heb me er eerlijk gezegd daarna niet zo in verdiept.

Klopt. Als ik het programma afsluit en later weer opstart (of gewoon een andere .wav file gebruik) wil ik de effecten met die instellingen die ik gebruikt heb op een bepaalde .wav file ook kunnen gebruiken op andere files. Daarvoor moet ik de effecten dus kunnen saven....maar hoe....:confused:
 
Ik heb eens even gekeken en heb de volgende oplossing:

In het effect-panel zijn aan de onderzijde twee knopjes te vinden, te weten bypass en presets.
Als je de gewenste vst-effecten hebt ingesteld ga je naar het knopje preset. Vervolgens typ je een naam in de rechterboven hoek (dit kan bijvoorbeeld de naam van je track zijn) en druk je add.
De effecten en instellingen zijn dan bewaard.
Wanneer je later je track opent en je wilt verder met dezelfde effecten, ga je weer naar het knopje preset en zoek je de juiste naam en laad je deze .

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord?
 
Back
Top