hard "tik" geluid tijdens mixen (laptop+usb controller)

DJ BSR

Ingeburgerd
Lid sinds
3 april 2006
Berichten
35
Locatie
Den Haag, LAAK KWARTIEAH
Hoi,

ik heb een probleem waar ik maar niet achter kom wat het is/waardoor het veroorzaakt wordt.

Ik heb een dell laptop ( i5, 16gb ram, 500gb ssd, windows 10 pro 64b ) en een dj controller ( pioneer DDJ-SX2 ).

Dit gebruik ik in combinatie met Traktor 2 pro. (Ik mix techno muziek). Drivers zijn juist geinstalleerd voor de controller en geen errors gehad.

In traktor geluidskaart van controller ingesteld en alles reageert ook echt heel snel wat latency betreft.

Alles werkt naar behoren ( alle controls etc ) en het geluid is in principe perfect. Zuiver, mooie laag, mid en hi. Alleen heb ik zo nu en dan op de maat of net erna een hard "tik" geluid. Vaak als ik net een tweede plaat inmix, precies op de maat van de beat.

Ik had dit met mijn vorige controller ook. En het viel me vooral op toen ik een keer in een club moest draaien, en mn set ( laptop en controller dus) op hun mixer had aangesloten en ik in 1x de tik weer hoorde tijdens een mix.

Hiermee, heb ik dus al wel kunnen uitsluiten dat het aan de controller zelf lag, maar het probleem dus bij de laptop moet zitten. Zeker nu ik het ook bij de nieuwe controller af en toe heb.


Ik heb wat dingen geprobeerd, waaronder:

- andere usb kabel naar mn laptop vanuit de controller
- usb kabel op verschillende poorten geprobeerd
- in windows bij sound device, vinkje aangezet bij : " disable all enhancements"

Dit heeft niks geholpen nog. Maar wat me gisteren opviel, was dat zodra de tik er was, en ik het volume lager deed (stuk lager), de tik verdween.

Dat schijnt dus te helpen (niks staat voluit trouwens, niet in het rood etc.). Maar het is niet altijd, maar af en toe, en soms uren helemaal niks (op zelfde harde volume en met dezelfde tracks). Het klopt gewoon niet, want hij moet echt wel op dit volume kunnen draaien.

Als het probleem zich voordeed, dan zette ik normaal gesproken alles uit. Restarte mn laptop en zette controller weer aan. Vrijwel altijd was het dan weer weg en kwam niet meer terug. Kon dan uren draaien zonder problemen met dezelfde tracks). Maar dat wil je uiteraard niet als je ergens moet draaien ;-)

Ik denk zelf dat het iets met power te maken heeft ofzo, dat hij (laptop) soms op 1 of andere manier niet genoeg kan leveren ofzo ? .. Maar ja, ik weet het gewoon niet.

De laptop is in perfecte staat, paar jaar oud en echt super snel verder. IK gebruik hem alleen maar voor mn mixen. Internet etc staat ook altijd uit als ik aan t draaien ben. Ik heb nog gedacht aan een HQ usb kabel ofzo, dat soort dingen .. maar ik wil graag weten of er iemand bij jullie is die een tip heeft hiervoor of mijn probleem (her)kent.

Als er meer info nodig is (bijv instellingen in traktor/windows etc) kan ik uiteraard screenshots maken en deze plaatsen)


Bas
 
Asio4all drivers proberen?

en misschien helpt het als je de energieinstellingen (via dat batterij tekentje rechtsonder in de taakbalk bij windows) op "hoge prestaties" zet? Ik had in ieder geval ook vaak getik bij muziek via youtube afspelen als die op 'energiebesparing' stond.
 
Aarde probleem.. vaag probleem. Ben ook niet van die moderne dingen. Statische geladen zijn en dan accu tikki krijgt ofzo. Probleem opsporen is vaak dingen uitsluiten ;-)
 
Maar wat me gisteren opviel, was dat zodra de tik er was, en ik het volume lager deed (stuk lager), de tik verdween. Kan ook zijn dat jij hem dan niet hoor. Dat die er echt wel is. Ik dacht aan iets en denk nee. Die moderne zooi heeft niet. Defect in versterker gedeelte om dat je andere nieuwe heb en dan ook nog steeds heb.. Of opwarmen van componenten

Anders ander laptop zelfde software er op. Misschien accu half gaar, nieuwe accu er in. Psu van laptops willen ook wel achteruitlopen
 
Asio4all drivers proberen?

en misschien helpt het als je de energieinstellingen (via dat batterij tekentje rechtsonder in de taakbalk bij windows) op "hoge prestaties" zet? Ik had in ieder geval ook vaak getik bij muziek via youtube afspelen als die op 'energiebesparing' stond.


Kan ik ook een keer proberen idd die asio4all, maar hebben die net zo een goede latency denk je als de originele pioneer driver ?

Maar is het proberen waard.

Windows instelling staat idd op hoge prestaties al.
 
Maar wat me gisteren opviel, was dat zodra de tik er was, en ik het volume lager deed (stuk lager), de tik verdween. Kan ook zijn dat jij hem dan niet hoor. Dat die er echt wel is. Ik dacht aan iets en denk nee. Die moderne zooi heeft niet. Defect in versterker gedeelte om dat je andere nieuwe heb en dan ook nog steeds heb.. Of opwarmen van componenten

Anders ander laptop zelfde software er op. Misschien accu half gaar, nieuwe accu er in. Psu van laptops willen ook wel achteruitlopen

Hmmm .. andere laptop met zelfde software ga ik het niet mee vinden. Plus dat dat onmogelijke taak is (alles moet identiek zijn dan)
Geen 1 computer/laptop is hetzelfde, ook al heeft t zelfde hardware.
Accu zou eventueel kunnen. Ik zal eens kijken of ik die op 1 of andere manier goed kan testen. Tot nu toe heeft de batterij het perfect gedaan, maar ik ga op onderzoek !
 
Cpu verbruik gaat om hoog en heeft dan heeft meer stroom nodig.. Zo iets.
 
Laatst had een kennis een drummert en de accent deed het in eens niet meer. Dat ding kan op batterij werken en op psu. Ik zeg doe er ff verse batterij in. Hij zou langs komen en ik zou wel ff naar kijken. Lol iemand anders eigen risico als stuk gaat ;-). Doe er andere batterij in je accent deed het weer. Machine deed verder 100%. Die was nog te lui om zelf ff batterij te vervangen. Niets solderen, gewoon een 9V blok Lees je mee haahahah Ik durf wel ff te kijken aan de binnen kant maar print solderen doe ik niet. Is gewoon lol ff kijken of kan maken.
 
Je kan ook cpu verbruik monitoren. Kan het ff niet zo vinden. Van al die onderdelen. Daar heb je niets aan. Als jij iets doet dan zie je gewoon een piek in het verbruik. Logies. Als die echt de max pakt ja dat is niet de bedoeling. Kan het wezen dat die net op de grens is en dan jij doet iets en plok. Zo iets, ben geen computer expert
 
Ctrl+Shift+Esc wist wel taakbeheer zag het ff niet onder aan staat iets links. Is bij mij nu weg. Ff op klikken. Klik je op en dan zie al je prestaties
 
Ctrl+Shift+Esc wist wel taakbeheer zag het ff niet onder aan staat iets links. Is bij mij nu weg. Ff op klikken. Klik je op en dan zie al je prestaties


Dit hoeft niet. In traktor zie je bovenin, tussen audio & het klokje, de 'load' al staan.
 
Hoe oud is die laptop. Die accu kan best voor problemen zorgen. Volgens mij is het best belangrijk het op te lossen. Als accu niet te duur is.. koop er dan een. Anders wacht je ff, ff kijken of iemand anders idee heeft :)
 
Hoe oud is die laptop. Die accu kan best voor problemen zorgen. Volgens mij is het best belangrijk het op te lossen. Als accu niet te duur is.. koop er dan een. Anders wacht je ff, ff kijken of iemand anders idee heeft :)

hoe oud exact weet ik niet, maar ik denk een jaar of 3

dit zijn de specs:

HP ProBook 640 G1 - i5-4310m, 16GB en 500GB ssd. Hij is echt retesnel (start in echt 3 sec op)
windows 10 prob, 64bit
traktor pro
 
gedaan en hij zegt dat ik zonder dropouts het moet kunnen draaien allemaal. Verder zie ik ook geen rare dingen in de results. Maar ik weet niet alles wat er staat. Heb jij veel verstand van ? Dan kan ik namelijk wel screenshots plaatsen eventueel.

Ok dan heb je IIG geen DPC latency issue. (wat door mainboard instelling, slechte drivers, kappotte hardware of energie instelling kan komen)

Wat is je "Audio interface buffer size" ?
 
hoe oud exact weet ik niet, maar ik denk een jaar of 3

dit zijn de specs:

HP ProBook 640 G1 - i5-4310m, 16GB en 500GB ssd. Hij is echt retesnel (start in echt 3 sec op)
windows 10 prob, 64bit
traktor pro

W10 straat altijd vlug op ;-). Andere forum leden moeten ook maar ff denken. Volgens mij heb ik best aardig over na gedacht.. testen,.
 
Back
Top