Je beste en minst wenselijke aankoop van 2017

Ik heb de "Total Bundle" gekocht, maar in een winkel waar ik toen extra korting kreeg. En dit om reden dat ik het samen met nog iets kocht. Dus meer als de 25% korting die je tijdens acties van Fabfilter krijgt. Het exacte kortingspercentage weet ik niet meer.In december 2017 miste ik nog de Pro-R en de Pro-L 2 die ik toen samen als een custom bundle kon kopen voor ca. 125 EUR. Even getwijfeld of ik die zou kopen, maar dit toch maar gedaan.
 
Sinds mijn overstap naar gratis VST's en in-the-box jarenlang geen cent meer aan kostbare apparatuur/synthesizers uitgegeven (na initiële investering in een nieuw workstation en wat randapparatuur en accessoires).

Maar dit jaar helemaal geen spijt van:
- KV331 - Synthmaster (zo'n 50 EURO, 50% korting)
- AIR Music Technology - Hybrid 3 (voor slechts 1 EURO, 99% korting)

Synthmaster is echt een mooi werkpaard. En Hybrid 3 klinkt verrassend mooi.

Nog niet zo kapot van:
- Seaweed Audio - Fathom PRO (voor slechts 7+ EURO, 80% korting maar regelmatig aanbiedingen, zie KVR Audio)

Maar...ik heb ook nog lang niet alle mogelijkheden van Fathom PRO bekeken.
Vooral de uitgebreide oscillator mogelijkheden moet ik nog eens goed bekijken.

Door de modulaire opzet is Fathom ook niet een "effe snel" synthesizer.

En het ding is ook nog volop in ontwikkeling.
Een potentiële top synthesizer als de ontwikkeling zich zo doorzet.

De MONO versie van Fathom is overigens gratis.

Afgelopen jaar ook weer vele mooie gratis VST synthesizers en effecten ontdekt.
Maar het ging om aankopen ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Grappig, de een vind de Eventide H9 z'n beste aankoop van 2017 en een ander juist z'n slechtste.


Bijna alle FabFilter plug-ins vind ik een goede aankoop! Het beste - het meest voordelig - kun je denk ik gelijk de "Total bundle" kopen, maar dat is dan gelijk wel een behoorlijke uitgave. En een Digitakt lijkt me niet verkeerd (voor wat deze 'slechts' kost). Maar die Digitakt heb ik (nog) niet.


Ik heb al vaak op het punt gestaan om die te kopen...
Maar die koop je zeker niet meer voor 75 EUR? Eerder 150-175 EUR denk ik nu???

Hehe ja gelukkig dat smaken verschillen :)
Fabfilter is fantastisch spul. Als je vst budget wat krapper is kan ik toneboosters van harte aanbevelen. Heeft veel soortgelijke vsts en bundels en klinken zeker niet budget. Ook bijvoobeeld zo’n reverb met ingebouwde eq, zeer goede comp en limiter etc.
 
Hmm.. een leuke vind ik de PSR-6300 complete met data card, pedals en standaard voor +/- 70euro.

Lekker nostalgie; nog les op gehad tig jaar geleden :D

hist-yamaha-6300.jpg
 
De PSR-6300 ken ik niet, maar wel de PSR-630 die ik tig jaar geleden een paar jaar gehad heb. Best leuk om op te spelen. :) En voor weinig geld heb je er nu een. :okdan:
Als je vst budget wat krapper is kan ik toneboosters van harte aanbevelen.
Ik heb zelf niets van Toneboosters, maar dat zou ook mijn tip zijn als je vst budget wat krap is. ValhallaDSP (ValhallaRoom, ValhallaShimmer, ValhallaVintageVerb, etc.) denk ik ook, maar daar heb ik zelf alleen ValhallaRoom van (geprobeerd). En in de meeste DAW's zitten al (heel) goede plug-ins. Als beginner / of als je budget wat krapper is zou ik niet gelijk veel geld steken in extra vst plug-ins.
 
Ok laat ik het anders zeggen, toneboosters (op advies van een ander forumlid, waarvoor dank!) hebben voor mij Ozone overbodig gemaakt, hoef ik u-he satin niet meer te kopen, en grijp ik steeds minder naar pro-c, en is de reverb 4 m'n favo reverb geworden. Deze zijn wat mij betreft beduidend beter dan de stock ableton/bitwig plugins, al zijn die zeker niet slecht idd. Vond het wel een mooi voorbeeld van duurder is niet altijd beter.
 
Niet zo veel gekocht afgelopen jaar, maar ik was heel sceptisch over de Elektron Analog Keys maar ben er nu wel heel blij mee, is echt de brug voor mij tussen analoog en digitaal, ook de sequencer is (voor mij) fantastisch.
 
Ok laat ik het anders zeggen, toneboosters (op advies van een ander forumlid, waarvoor dank!) hebben voor mij Ozone overbodig gemaakt, hoef ik u-he satin niet meer te kopen, en grijp ik steeds minder naar pro-c, en is de reverb 4 m'n favo reverb geworden. Deze zijn wat mij betreft beduidend beter dan de stock ableton/bitwig plugins, al zijn die zeker niet slecht idd. Vond het wel een mooi voorbeeld van duurder is niet altijd beter.
Ozone heb ik weleens mee gewerkt, maar ik ben er niet erg enthousiast over.

Reverb 4 (van TB) heb ik geen ervaring mee, maar voor verbetering van de stock DAW plug-ins denk ik ook het eerste aan compressors en reverbs. Pro-C 2 vind ik wel een goeie, maar heb jij dan nu i.p.v. Pro-C meer een voorkeur voor Compressor 3 (van TB) of wellicht een of meer andere compressors?

U-he heeft erg goede plug-ins, ik heb o.a. Zebra2 en Repro-1/5. En ik verwacht dat Satin ook erg goed zal zijn. Goedkoop zijn ze niet. Gebruik je als alternatief voor Satin dan soms Ferox 3 (van TB)? Of mag / kan ik Ferox 3 daar niet mee vergelijken?
 
Yup, dan kan ik spullen die ik niks vind teminste zonder schuldgevoel doorverkopen :-)
:D
Die zooi van Nord raak je in ieder geval aan mij niet kwijt. ;)
Of is alles al verkocht?
 
Ozone heb ik weleens mee gewerkt, maar ik ben er niet erg enthousiast over.

Reverb 4 (van TB) heb ik geen ervaring mee, maar voor verbetering van de stock DAW plug-ins denk ik ook het eerste aan compressors en reverbs. Pro-C 2 vind ik wel een goeie, maar heb jij dan nu i.p.v. Pro-C meer een voorkeur voor Compressor 3 (van TB) of wellicht een of meer andere compressors?

U-he heeft erg goede plug-ins, ik heb o.a. Zebra2 en Repro-1/5. En ik verwacht dat Satin ook erg goed zal zijn. Goedkoop zijn ze niet. Gebruik je als alternatief voor Satin dan soms Ferox 3 (van TB)? Of mag / kan ik Ferox 3 daar niet mee vergelijken?

Pro C heb ik jaren gebruikt als favo compressor, en is zeker nog steeds heel goed. Alleen de buscompressor van toneboosters haal ik betere resultaten mee voor mijn doeleinden (meer controle en ook beter in het gelijk trekken van het geluidsniveau op basis van wat je hoort). Als alternatief voor satin gebruik ik de reelbus. Voor 4 tientjes heb je de limiter (barricade), tape emu (reelbus), bus compressor, en nog wat andere tools waar ik me eerst verder in moet verdiepen. Ik heb tijdje geleden uitgebreid de pro-L getest vs ozone maximizer, en daar kwam ozone bij mij beduidend beter uit de test. Laatst ozone maximizer vergeleken met barricade, en barricade bleef beduidend transparanter, op plekken waar ozone moeite had.
 
Pro-MB is ook erg goed
als limiter vind ik L2 nog steeds extreem transparant

deze 2 gebruiken wij eigenlijk op alles wat de studio verlaat behalve bios mixen
 
Naast de geluidskwaliteit vind ik de interface en visuele feedback van de Fabfilter plugins heel prettig. Je ziet direct het effect van je instellingen op je signaal.
 
Niet zo veel gekocht afgelopen jaar, maar ik was heel sceptisch over de Elektron Analog Keys maar ben er nu wel heel blij mee, is echt de brug voor mij tussen analoog en digitaal, ook de sequencer is (voor mij) fantastisch.

Leuk om te lezen :okdan:


Mijn beste aankopen zijn op een gedeelde eerste plaats de QSC TouchMix 30 en de Roland D-05.
ik heb het afgelopen jaar geen aankopen gedaan waar ik spijt van heb of die tegenvielen.
 
mijn minst succesvolle aankoop was denk ik de minilogue. Ik vond uiteindelijk de filter zo slap, en de sound te steriel. Dus heb ik hem weer gauw doorverkocht en een Nord Lead 2 gekocht. Dat vind ik nou wel een super toffe bak. Veel meer voices en hij heeft altijd heel fijn zijn eigen plaatsje in de mix.

Beste aankoop was denk ik mijn Auratones. Helaas is er 1tje best wel snel gedistort gaan klinken. nu ga ik die dus laten repareren en weer door verkopen, ben er ook achter gekomen dat ik er eigenlijk maar 1 nodig heb.
 
:D
Die zooi van Nord raak je in ieder geval aan mij niet kwijt. ;)
Of is alles al verkocht?

Had ik inderdaad een mooie verzameling van he? :-) Ik ben er niet ontevreden over maar digitaal haal ik tegenwoordig liever uit m'n computer. Ik heb liever hardware die iets speciaals toevoegt.

De Nord Lead 3 is ingeruild voor een CS-15, misschien niet de beste ruil maar ik ben er tevreden mee.
De Nord Modular G2 heb ik gisteren geruild voor een glimmende Subsequent
Nu heb alleen de Nord Electro 3 nog. Ik hoop dat ik die kan verkopen voor een aanbetaling op een Novation Peak, of misschien een Deepmind.
 
Nieuwe muziekpc omdat mn ouwe het begeven had, gelijk ook het beste en minst wenselijke van 2017
 
Grappig, de een vind de Eventide H9 z'n beste aankoop van 2017 en een ander juist z'n slechtste.


Bijna alle FabFilter plug-ins vind ik een goede aankoop! Het beste - het meest voordelig - kun je denk ik gelijk de "Total bundle" kopen, maar dat is dan gelijk wel een behoorlijke uitgave. En een Digitakt lijkt me niet verkeerd (voor wat deze 'slechts' kost). Maar die Digitakt heb ik (nog) niet.


Ik heb al vaak op het punt gestaan om die te kopen...
Maar die koop je zeker niet meer voor 75 EUR? Eerder 150-175 EUR denk ik nu???

75 is wel gebeurt op moment helaas, ik heb er 125 voor betaald. Op moment zie ik ze ook niet meer langskomen, heb nog altijd een zoekertje staan op marktplaats.
 
Beste... Tja. veel mooi spul, maar misschien toch de M1 omdat ik die het meest gebruik en de hobby deed beginnen.
Minst blij mee (tot nu), de RM1X, ding bevat uit de doos allerlei cheasy sounds, en is overdonderend qua complexiteit. Die hadden ze leeg moeten uitbrengen, nu nog geen zin er iets mee te doen. Zie m vaak een rol als sequencer hebben DAWless, maar dat komt nog wel een keer. Begin nu eerst met de drumcomputer als sequencer, stuk eenvoudiger en doet ook basloopjes e.d.
 
Voor 4 tientjes heb je de limiter (barricade), tape emu (reelbus), bus compressor, en nog wat andere tools ....
De BusTools bundle was me even ontgaan (maar die is er ook nog maar net). Ik denk (nu) ook dat het een aanrader is - en zeker voor 4 tientjes - als aanvulling op stock DAW plug-ins. Een andere bus compressor vind ik sowieso al interessant genoeg om die eens te proberen. Ik heb een UAD-2 accelerator kaartje in mijn computer zitten en ik ben wel benieuwd hoe goed ReelBus het doet t.o.v. de Studer A800. Ik ben door jouw info nu ook wel nieuwsgierig geworden naar Barricade. [Bedankt overigens voor het delen van je ervaringen met deze plug-ins! :)] En in Morphit - die niet in de BusTools bundle zit (en 30€ kost) - heb ik al een tijdje interesse.

Naast de geluidskwaliteit vind ik de interface en visuele feedback van de Fabfilter plugins heel prettig. Je ziet direct het effect van je instellingen op je signaal.
Ja, en daardoor vind ik de FabFilter plug-ins ook heel leerzaam om je snel de (on)mogelijkheden van een plug-in meester te kunnen maken.

Had ik inderdaad een mooie verzameling van he? :-) Ik ben er niet ontevreden over maar digitaal haal ik tegenwoordig liever uit m'n computer. Ik heb liever hardware die iets speciaals toevoegt.

De Nord Lead 3 is ingeruild voor een CS-15, misschien niet de beste ruil maar ik ben er tevreden mee.
De Nord Modular G2 heb ik gisteren geruild voor een glimmende Subsequent
Nu heb alleen de Nord Electro 3 nog. Ik hoop dat ik die kan verkopen voor een aanbetaling op een Novation Peak, of misschien een Deepmind.
Al die (Ferrari rode) Nords zien het schitterend uit! Ik heb ook 10x op het punt gestaan om een Lead 3 te kopen. Maar ik vind de Lead 3 - de G2 overigens ook - minder lekker klinken als een Lead 2. En dat was voor mij dé reden om het niet te doen.

Financieel gezien - met een gesloten portemonnee - is een NL 3 voor een CS-15 inderdaad niet de beste ruil, maar qua synthesizer wel. Een (karakteristieke) CS-15 klinkt zoveel beter (vind ik).

Jammer van die G2 maar inruilen voor een Subsequent denk ik een goede keuze. Zelf zou ik liever een gebruikte Little Phatty willen hebben. Kwestie van smaak denk ik...

Peak staat (nog) niet op mijn lijstje, maar dat vind ik wel een heel toffe synthesizer.

75 is wel gebeurt op moment helaas, ik heb er 125 voor betaald. Op moment zie ik ze ook niet meer langskomen, heb nog altijd een zoekertje staan op marktplaats.
Ik heb er gisteren eentje (via eBay) gekocht. [Op Marktplaats.nl stond er niet een.] Er stonden er 3-4 op eBay te koop, maar niet allemaal in nette staat. En waarop geboden moest worden stond de teller al op 150+ EUR. Bij het exemplaar dat ik (uiteindelijk) gekocht heb kon ik of direct kopen voor 190 EUR of een voorstel doen voor een prijs. Ik heb 170 EUR voorgesteld en dat werd geaccepteerd. :) Maar dan komen er nog ca. 20 EUR verzendkosten bij. De prijs is misschien wat aan de hoge kant, maar afgaande op de foto's is dit een heel mooi exemplaar. En dat vind ik ook wat waard. Verkopen (als ik dat zou willen) voor een goede prijs is ook een stuk sneller / makkelijker dan. Maar de TX81Z is nu dus nog onderweg naar me...
 
Back
Top