Je beste en minst wenselijke aankoop van 2017

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.059
Locatie
-
Een kleine flashback.. met het nieuwe jaar nog redelijk in het verschiet en het ouwe jaar daar..
Onder het motte: Welke aankoop was het helemaal en welke had je liever niet gehaald? :D

Ik begin met de OP1. Als item wat ik na alle lovende woorden nog niet bepaald op een voetstuk heb staan. Staat alweer 1 maand permanent uit ofzo..
Laatste wat ik ermee deed was met n Electribe syncen.. wat vocalen die me spontaan overvielen mee opgenomen.. Wel leuk maar ik denk dat ik er als synth en idee uitwerkmachien nooit echt vriendjes mee ga worden.. de electribe2 doet het 10 x beter dan. :)

De beste aankoop ga ik nog een paar dagen over denken.. :D
 
Beste aankoop is vrijwel de hele serie Fabfilter plugins, die gebruik ik echt overal voor. Qua leukigheid de Digitakt denk ik.

Minst succesvol was mijn investering in semi-modular zooi - meer dan 1.5k, 3 units en tientallen patchkabels later kwam ik er toch vrij snel achter dat het niet mijn ding is, en inmiddels is de hele zwik weer doorverkocht.
 
ik heb 1 uur n drumbrute uit de doos gehad en toen HEEL RAP weer teruggestuurd. jezus wat klinkt dat ding slecht

beste aankoop
mijn hele modularshittoestand
kost veel te veel maar ik ben wel als n kind zo blij ermee :D
 
Beste (in 2017): Oberheim Two Voice Pro (white)

Het komt eigenlijk niet of nauwelijks (nog) voor dat ik een slechte aankoop doe. De laatste (tot en met 2017) is van 2-3 jaar geleden, maar die zonder verlies kunnen inruilen voor iets anders.

Slechtste (in 2018!): De aankoop van een forumlid die ik betaald heb (ca. 500€) en na 10 dagen nog steeds niet ontvangen heb.
 
Qua prijs/kwaliteit was Xpand 2 voor een euro geloof ik de beste koop want die wordt met regelmaat gebruikt (ook in de contest track) en Iris 2 heb ik bijna niet gebruikt sinds de aankoop dus misschien wel zonde van het geld alhoewel het nog een aanbieding was ipv de volle mep.
Wat ook zeker tot nu toe z'n geld opbracht is de JD-XI want die staat heel regelmatig aan dus da's ook een goede koop geweest.
 
Beste aankoop zijn eigenlijk aankopen, omdat alles wat ik had mij niet overenthousiast kon maken ben ik na een aantal jaren weer in de modulaire hoek gaan kijken. En man, wat ben ik er blij mee!

Mijn slechte aankoop was de Korg monologue. Best leuk sounds, maar was er binnen no time (nog voordat de terugstuurtijd verliep) op uitgekeken.
 
beste aankoop:
een roland re201 - fantastisch apparaat voor effecten of om gewoon mee te klooien en ideen te genereren

slechste aankoop:
juno 6 - ik had mijn juno 106 verkocht en meende een juno 6/60 ervoor in de plaats te moeten hebben, maar wat een miskoop was dat. met die 106 alleen maar de sub-osc vol open met een lage attack en een beetje delay, wat een feest. maar op die juno 6, iets heel anders. was me veel te modderig en te rauw.. snel weer verkocht en een 106 teruggehaald ;)
 
spotgoedkope Prophet VS,Pollard Syndrum,Pro-One,Minimoog,SH-5,Mirage sampler en twee MSQ700

Mijn enige laatste slechte aankoop is van 20+ jaar geleden
 
Beste aankoop van vorig jaar, Minimoog reissue, echt een geweldig muziekspeelding.

Slechtste aankoop vorig jaar, tsja.. wat is slecht, MKS30, een beetje een onding zonder controller, evenals de Alpha Juno 2, gekocht, gewoon niet gebruikt en weer verkocht met wat verlies. Zo heb ik wel meer dingen gekocht die ik (zo goed als) ongebruikt 1:1 heb doorverkocht. Maar dat ligt meer aan mij denk ik.

Beste aankoop van dit jaar weet ik ook al, komt volgende maand binnen. Nog even een jaartje wachten op de vervolgdraad voor ik het kan posten. :-)
 
Van alles. Ook dingen dubbel. Sommige dingen zijn nog niet zo gehyped dus dan pak ik er 1 extra voor onderdelen. En ook oude bakken die ik eerder had gekocht aangevuld met spares. Denk dat ik in 1 jaar nog nooit zoveel synth en studio spullen heb gekocht als in 2017. Deels ook investeringen want geld op de bank doet niks.

Maar omdat ik mijn eigen investeringen wil beschermen (van sommige wil er wel meer dan 2) en toch wil oppassen met stoer doen met wat ik heb en de evt gevolgen zal ik niet veel noemen.

Dus beste koop van mij was een Behringer meet microfoon. Enige apparaat van Behringer waar ik overal goede verhalen over hoor. En nog effe snel op de valreep voor 2018 ivm belastingen.
 
Iets kunnen terugsturen wat ruk is, is toch wel een luxe. Maar als het helemaal niet aankomt is natuurlijk ook een slechte aankoop.. klein interpretatieverschil.. maar sterkte Katiemusic! :)

Soms moet je dingen ook wel de tijd geven om er beter mee om te kunnen gaan maar als het om te beginnen al niet goed klinkt gaat het toch nooit wat worden..

Ik had in 2017 toch ook wel wat dingen dubbel gekocht, Een RS7000, AW4416 Behringer V-verb en nog een Alesis Fusion maar dan de 88 toetsen versie. Sowieso allemaal goed dus.. al was de RS toch niet zo mint als omschreven..
Steptoetsen waren vervangen maar de zwarte weer niet.. keyboard dus nog steeds onbruikbaar.. :(
Met de Fusion ben ik het meest blij denk ik. Kon een ander (nog groter) 88 key Yamaha klavier door deze aankoop wegdoen en de nieuwe eigenaar was er blij mee en gaat er ook nogeens fantastische muziek op spelen (wat wil je nog meer? :engel:)

Van de dingen die ik nog niet kende is de Electribe2 sampler wel mijn favo aankoop dit jaar.. eigenlijk al sinds ie uitkwam mijn interesse maar pas in 2017gekocht en ondanks wat kleine bugs erg fijne ervaring..
Standalone ook meer fun voor mij als de Elektron dingen die ik heb gekocht of al had.. (A4, OT, AR).. Vooral dat het naast een sampler ook een 'light synthengine' heeft maakt em erg compleet en verleidelijk om aan te zetten. :)

De OP1 heeft ook wel wat leuke synthjes maar die werkwijze op dat apparaat moet je echt liggen denk ik. En die reverb erin.. het lijkt iets van een spring emulatie te zijn maar die ene sweetspot die mij blij maakt ben ik er nog niet in tegengekomen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben in 2017 weer een beetje opnieuw begonnen met synths te spelen dus volop leuke spullen gekocht.

Favoriet zijn denk ik de Microwave I en OB-6.

Slechte aankopen heb ik niet echt gedaan. Ik koop zo veel mogelijk 2e hands dus als het niet bevalt verkoop ik het weer.
 
Gelukkig: Soundcraft Signature 22 MTK... zalig om eindelijk multi-channel recordings te maken in DAW.

Return to Sender: Arturia Beatstep Pro... had deze gekocht als gehoopte oplossing voor mijn Korg Minilogue sequencer transpose obstakel. Obstakel is er spijtig genoeg nog altijd.. (nooit koop ik nog een synth die geen sequence transpose heeft! Welke cheapo Korg manager(s) beslist hebben om dit niet in de feature road map te hebben.. ik versta het niet)
 
Beste aankoop: ik ben heel blij met m'n DSI OB6! Wat een lekker geluid komt daar toch uit!
Afgelopen jaar heb ik ook een Novation Circuit aangeschaft en dat vind ik ook een heel fijne en inspirerende synth/groovebox.

Slechtste aankoop: Dat is denk ik de Oval (elektronische hangdrum). Een kickstarter project (waar ik overigens al in 2015 voor betaald had, maar die in 2017 pas geleverd werd) dat, zoals wel vaker voorkomt bij kickstarter, niet helemaal voldeed aan de vooraf geschetste beloften. Inmiddels is het Spaanse bedrijf achter de Oval failliet verklaard. Dus op aanpassingen/verbeteringen in de firmware of bijbehorende app hoef ik ook niet meer te rekenen. Omdat ik 1 van de "Very Early Birds" was vielen de kosten gelukkig nog mee. Ik heb wel medelijden met de mensen die veel later aangehaakt zijn en soms het dubbele betaald hebben en uiteindelijk niet eens een instrument ontvangen hebben (omdat het bedrijf toen al failliet was).
 
Gelukkig: Soundcraft Signature 22 MTK... zalig om eindelijk multi-channel recordings te maken in DAW.

Return to Sender: Arturia Beatstep Pro... had deze gekocht als gehoopte oplossing voor mijn Korg Minilogue sequencer transpose obstakel. Obstakel is er spijtig genoeg nog altijd.. (nooit koop ik nog een synth die geen sequence transpose heeft! Welke cheapo Korg manager(s) beslist hebben om dit niet in de feature road map te hebben.. ik versta het niet)

Kan je niet met een Keystep transposable sequences op om het even welke MIDI synth krijgen? Al heb ik ook liever dat het ingebouwd zit hoor.
 
Heb haast niks gekocht in 2017 behalve 2 Eventide H9 hier op het forum en ben er uitermate tevreden van

Slechtste: Eventide h9. Kut bediening, ipad in de studio werkt niet voor mij, zeer teleurstellende algo’s.

Grappig, de een vind de Eventide H9 z'n beste aankoop van 2017 en een ander juist z'n slechtste.

Beste aankoop is vrijwel de hele serie Fabfilter plugins, die gebruik ik echt overal voor. Qua leukigheid de Digitakt denk ik.
Bijna alle FabFilter plug-ins vind ik een goede aankoop! Het beste - het meest voordelig - kun je denk ik gelijk de "Total bundle" kopen, maar dat is dan gelijk wel een behoorlijke uitgave. En een Digitakt lijkt me niet verkeerd (voor wat deze 'slechts' kost). Maar die Digitakt heb ik (nog) niet.

Wonderapparaatje tx81z
Ik heb al vaak op het punt gestaan om die te kopen...
Maar die koop je zeker niet meer voor 75 EUR? Eerder 150-175 EUR denk ik nu???
 
Bijna alle FabFilter plug-ins vind ik een goede aankoop! Het beste - het meest voordelig - kun je denk ik gelijk de "Total bundle" kopen, maar dat is dan gelijk wel een behoorlijke uitgave. En een Digitakt lijkt me niet verkeerd (voor wat deze 'slechts' kost). Maar die Digitakt heb ik (nog) niet.

Ik heb de Fabfilter collectie in de afgelopen jaren vooral tijdens kortingsacties aangevuld (en je krijgt korting als je al plugins hebt) dus ik zit wat dat betreft wel OK. Inmiddels heb ik alle Fabfilter plugins die ik wil hebben wel bij elkaar. Wel een topset hoor, ik zou niet meer zonder kunnen/willen.
 
Back
Top