Roland E-70 output probleem / reparatie

HUEY

A flying legend
Lid sinds
6 oktober 2008
Berichten
606
Locatie
Zwijndrecht
Hallo,

Ik heb recent een Roland E-70 gekocht voor mijn dochtertje. Deze heeft echter een probleem.
De rechter output werkt niet goed. Dit is het geval op de speaker, koptelefoon uitgang en stereo outputs.
Als ik de volume fader dicht schuif en voorzichtig open schuif, gaat de rechter speaker een klein stukje mee, maar blijft vervolgens achter (zachter) op de linker speaker. Ik schat dat de speaker/uitgang maar voor 5-10% meedoet.
Ik heb gepobeerd de volume fader wat schoon te maken, maar zonder resultaat. Er kraakt ook niets als ik de fader open schuif. Nu staat er toevallig een output board voor de E-70 op Ebay.
Tevens zijn de volume faders nog te bestellen.
Mijn vraag:
Is de kans groter dat de fader kapot is of is er een mogelijk probleem met het outputboard?
Cheers
 
Je kunt proberen de fader los te solderen en een andere potmeter te proberen. Of overbrug de fader zodat deze meteen maximaal open staat. Misschien is de geleidende laag in de fader wel versleten.
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf geen electronica expert, maar ik ken er wel een paar. Als overbruggen mogelijk is, kan ik in ieder geval het e.e.a. uitsluiten en het correcte defecte onderdeel (laten) vervangen.

Is overbruggen mogelijk met de (versleten?) fader er nog in gesoldeerd of moet deze eerst verwijderd worden?
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf geen electronica expert, maar ik ken er wel een paar. Als overbruggen mogelijk is, kan ik in ieder geval het e.e.a. uitsluiten en het correcte defecte onderdeel (laten) vervangen.

Is overbruggen mogelijk met de (versleten?) fader er nog in gesoldeerd of moet deze eerst verwijderd worden?
met de fader er in
 
Back
Top