Probleem met Roland D-50

Shit man, wat een ellende.

Anyway, zoals je het beschrijft heb ik geen enkel vertrouwen in die "rare reparateur." Van Roland weet ik dat ze heel betrouwbaar zijn, maar zitten in België en kosten zijn vrij hoog. Het lijkt me sterk dat je zelf iets kapot hebt gemaakt, want als je het voorzichtig doet, no problem. Die dingen kunnen wel wat hebben. Heb zelf es mijn w30 van nieuwe microswitches voorzien gaat allemaal behoorlijk simpel. Maar terugkomend op die IC, dat zijn een soort van chips. Als die warm worden dan is er iets mis met de voeding, die mogelijk een te hoog voltage afgeeft. Maar ik betwijfel een beetje of die reparateur van jou er echt verstand van heeft.

Ik zou in ieder geval die rare orgel-dude afschrijven en je D50 weer meenemen. Ga dan naar een echte synthesizer-winkel en laat hen het verder regelen, of ga zelf naar Roland in België (als je bijvoorbeeld een auto hebt)
 
Thanks!!! :okdan:


Ik heb ook al besproken met matrixxx, die beste man heeft me ook veel geholpen!! Ook bedankt!!! Ik haal hem morgen op, betaal de onderzoekskosten (17,50 excl. btw) en ik neem de service manual mee, en dan ga ik naar iemand toe die er wel verstand van heeft!
 
)(*$)(#@*%)(*%#)!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :(

Ik ben dus niet akkoord gegaan met de reparatie, dus ik heb vandaag de winkel opgebeld en die leek van een reparatie man gezegd dat ik hem niet wil laten repareren en ik hem kom ophalen.

Afijn, ik kom net terug van die muziekzaak (laten we even duidelijk maken: dit is OOSTENDORP MUZIEK te WEZEP) en ik sluit mijn Roland D-50 aan, en nu zijn alle presets weg en het LCD scherm geeft rare tekens aan (dit alleen bij de presets, voor de rest krijg ik wel normale berichten). Ik krijg er dus verder geen normaal geluid uit.

Dus ik die "reparatie" gast opbellen. Ja zegt ie, "door de verhitte IC heeft deze de andere IC's opgeblazen, en ik had hem een lange tijd aangehad waardoor ie nogal heet is geworden". Verder had ie de interne batterij eruit gehaald en daardoor zijn alle presets geluiden eruit. "Ja sorry hoor, ik kan er verder ook niks aan doen". :(

Dus het komt erop neer dat de synth nog meer naar de klote is dan toen ik hem bracht naar de winkel. Ik ben hier helemaal ondersteboven van. Hoe moet ik nou mijn presets terugkrijgen? Via MIDI op het internet? Ik heb geen memorycard of zoiets bij de synth gekocht.

En wat moet ik met die muziekzaak verder? Ze zijn mij nu iets vergoed vind ik! :(
 
Ik zelf heb ook een D50. Op internet kun je wel weer je oude presets laden. Ook veel andere presets, maar in ieder geval kun je altijd via midi je factory settings terug zetten. Vervelend voor je dat die D50 zoveel mankementen heeft. Hopelijk komt het allemaal goed, want het blijft natuurlijke een hele mooie synth. Succes ermee!!
 
Kan je die D50 niet zelf naar de importeur brengen dat zij hem nakijken ?

Ik heb zelf wel eens een D10 gehad met een barst in het moederbord (2e hands gekocht dus) naar Rock Palace in Den Haag gestuurd, die hem naar de imorteur stuurde. 1 maand ofzo later kreeg ik hem gerepareerd terug. *GRATIS*.

Ik las laatst ook zo'n verhaal op dit forum over Roland. Misschien is dat wat ?
 
Ik zal kijken. Dankje!

Verder vond ik dit op internet over reset van presets:

TUNE/FUNCTION AND MIDI DATA INIT: HOLD 0 AND DATA TRANSFER, POWER ON. PATCH + REVERB MUST BE LOADED FROM CARD OR SYSEX FILE.


Ik wordt er niet helemaal wijs uit, maar als ik de DATA TRANSFER en 0 knop ingedrukt hou en de Roland opstart, staat er "COMPLETE" maar er gebeurt verder niks.

Als ik mijn Roland opstart en ik houd de INCREMENT en 0 knop ingedrukt, komt er een bericht te staan van "Thanks to eric & adrian. Roland D -50 v.210"

:confused:
 
Er is zijn 2 Yahoo-groups voor D-5/10/20/50-bezitters: http://groups.yahoo.com/group/the-linear-users-group en http://groups.yahoo.com/group/lugnuts
In de files-sectie van beide sites vind je een zip met 92 banken voor de D-50 waaronder volgens mij ook de fabrieksgeluiden. Waarschijnlijk is dit D50-fact.syx of Roland-d50-1.syx. Als geluid 11 Fantasia is en 21 DigitalNativeDance zit je goed!

Vraag: waarom ben je niet naar een echte muziekzaak gegaan? Het lijkt me dat ze bij Big One in Zwolle je beter kunnen helpen dan in een zaak die voornamelijk keyboards verkoopt.

Groetjes,
Saskia
 
Dankjewel!

Ik ben expres niet naar Big One muziek gegaan omdat ik daar slechte ervaringen had. Nu blijkt het dus ook het geval te zijn met Oostendorp. :(

Nu weet ik werkelijk niet een goede muziekzaak in de buurt.
 
Ik ben alle orginele presets voor je.
Ik weet niet of eindhoven te ver is, maar kom maar met je D50 naar mijn studio.

Is binnen 1 min gefixt :)

bel me anders maar ff.
tel nummer etc op mijn site: www.bambamstudio.nl
 
Laatst gewijzigd:
Dankjewel!!! :okdan: ik zal even kijken. Hey, ik zie dat je ook een flightcase te koop hebt voor de D50! :)
 
@ Orabidoo,

een initialisatie van de d50 is niet mogelijk, er verandert iig niets aan de presets die nu (fout) in het geheugen staan.
(ik heb zelf even jouw opstart-handeling uitgevoerd)

de geluiden moeten via memorycard of via midi in je geheugen gezet worden, de nu foute presets worden dan overschreven.
(d50<->d50 is volgens mij ook nog mogelijk, nooit geprobeerd)

Als Eindhoven te ver is, eventueel Almelo?
Ik heb enkele orginele d50 soundcards, en kan je ook wel een cd-tje branden met nog meer soundbanks.

pb me maar even .


Trouwens wel vervelend zo, goede tip wordt achteraf slechte tip.
Heb je de verkoper al eens ingelicht?

Vins.

@bambam, je zou ff nakijken of je een Atari-editor voor d50 had?
(geen bankloader, heb ik wel)
 
Ik zou anders eens proberen Roland Benelux te contacteren en hen uitleggen wat het probleem is. Hoor eens of zij niets kunnen doen.

Ik heb indertijd problemen gehad met m'n eerste W30. Nadat deze 2 maal was binnengebracht bij de winkel waar ik hem gekocht had en nog steeds niet in orde was, heb ik hen gecontacteerd. Ik heb de W30 onder de arm genomen, naar hen gereden en ze hebben het probleem onderzocht. Ik heb het toestel daar gelaten omdat het niet onmiddellijk gevonden werd.

Twee dagen later kreeg ik telefoon van met de melding dat ik een nieuwe kreeg, zonder enige kost. En als extra service werd hij nog door één van hun medewerkers bij mij thuis afgezet :halleluja voor Roland Benelux.

Enige probleem voor jou is dat Roland Benelux gelegen is te Oevel/België en dat héél ver weg is. Maar ze kunnen misschien wel een tip geven van een service center dat dichterbij en te betrouwen is.

De gegevens:

ROLAND BENELUX
Houtstraat 3
B-2260 Westerlo-Oevel
Tel: 0032 14 57 58 11
Fax: 0032 14 57 58 12

Misschien is het wel wat.

Succes !!!!!!

:doei:
 
Origineel geplaatst door Orabidoo
Dankjewel!!! :okdan: ik zal even kijken. Hey, ik zie dat je ook een flightcase te koop hebt voor de D50! :)

die is in principe al verkocht.
Maar ik hoor niets meer van de vermoedelijke koper.

Ik zal um een maitlje sturen, mocht het allemaal niet lukken, kun jij um kopen.
 
Ja, ik heb hem niet zo erg nodig hoor. :)

Danny, ik heb al contact met Roland, dus ik ga nu even kijken wat ik ga doen.
 
Heeeeeeeey!!!!!!!!!!!

Ik mailde Roland over wat er gebeurd was, krijg ik een .MID bestand opgestuurd om de originele staat van de D-50 weer terug te brengen (dus hopelijk ook de presets)!!! :okdan:

Maaruh, hoe moet ik dit doen? :confused:

Stomme vraag eigenlijk, maar ik ben nog niet zo bekend met midi en ik heb geen handleiding. Moet ik de D-50 met MIDI kabel op mijn computer aansluiten en dan die .MID bestand openen? Moet ik nog iets speciaals op mijn D-50 aanklikken, bijv. de MIDI knop indrukken?

Dank!!!!
 
Hoi Orabidoo,

om midi maar de d50 te sturen moet je zorgen dat de d50 via midi is aangesloten op je pc.
midi (game-)poort, patcher oid.

via midiox of ander miditooltje kan je een midifile afspelen, en deze naar de d50 sturen.

wel zorgen dat de d50 memory-protect uit staat, en je ontvangstkanaal1 is (basic channel).

vraagje:
Wat kan je al met je pc, kwa midi?
(cubase?)

Vins.
 
oja, bijna vergeten
dit moet je doen op de d50:

memory protect uit:

"tune/function" indrukken
"tone balance" indrukken
"decrement" indrukken.

het geheugen van de d50 is nu te wijzigen.

midikanaal goed zetten:

"midi" indrukken
"spit point"indrukken
"decrement"indrukken (doe maar 16x, weet je zeker dat midikanaal 1 is)
"tone balance"indrukken
"decrement"indrukken (minimaal 3 x, staat íe op basic channel)
"u-tone edit"indrukken
"decrement"indrukken(minimaal 2x), local on.

Ik ben er vanuit gegaan dat je het display niet of nauwelijks kan lezen,
vandaar deze omslachtige uitleg.(knopnamen, op de display staat boven de toets de functie)
Zal wel lukken denk ik zo.


zo is hardwarematig op de d50 alles goed ingesteld.

Ik zal hier eens kijken naar een manual, heb volgens mij wel een kopie liggen.
Er staat me ook iets bij dat er op het net eentje rondzwerft.

Vins.
 
Back
Top