Wat zijn je favoriete GRATIS VST's?

Het gevaar van freeware VST's is verzamelwoede.
Dus stop op tijd. Het doel is muziek maken, toch?
 
Dat geld toch ook voor hardware?
 
Dat geld toch ook voor hardware?

:okdan:

Ik zweer trouwens bij Airwindows fx plugins. Voor gratis zeg maar.
 
-Alex Hilton — A1 Trigger Gate
de beste rythmische gate/stutter fx die ik ken.

Ja dat is ook een toffe idd.
 
Synth1 en Dexed :mega: (en ben niet de enige zo te zien. :)) Ook behoorlijk mild op de CPU.
Verder ben ik ook nog steeds fan van de NastyDLA (helaas werkt ie alleen op 32bit maar met jBridge is het goed te doen)
 
Dexed. Goede Yamaha DX7 VST.

Het is jammer en raar dat die geen portamento heeft, is wel onderdeel van het unieke FM DX geluid die lekkere beiwwwup Twaaang portamentos...zal toch niet zijn omdat het te moelijk is om te programeren :koffie::?

Die Tal Bassline gebruik ik nog wel af en toe, is best nog te pruimen, filtertje met een tikje random LFO erover om de groezeligheid een beetje te maskeren en de sweetspot vinden.

hmmm was er maar synthedit op de MAC
 
Het gevaar van freeware VST's is verzamelwoede.
Dus stop op tijd. Het doel is muziek maken, toch?
Dat is ook precies de reden dat ik niet aan dat freeware VST begonnen ben. :)

Er zitten wel heel bruikbare tussen...
 
TAL Chorus
Klinkt gewoon erg goed. Lekker simpel, en klinkt erg lekker. Zoals w07 egt, ook lekker te gebruiken op analoge gear.

Dexed
Leuke gratis synth met goed geluid
 
Op onderstaande site staat een grote hoeveelheid gratis VST's. O.a. een v/d ESQ-1. De screenshots zien er geweldig uit, geen idee of dit een schatkist is of een hoop str*nt:

http://kbrownsynthplugins.weebly.com

Succes met uitproberen! :)



Zoals hij zelf all zegt, allemaal met Synthmaker gemaakt.. Hij heeft gelukkig wel de GUI aangepast zodat je tenminste uit elkaar kan houden en de naam laten verwijzen naar een bekende synth. Handig want ik vermoed niet dat je het anders zou achterhalen... *D
 
Back
Top