Fading Canvas - Dover Beach

Oh hee, dit is gaaf :)

Ik bedenk me nu ineens door deze track dat ik blijkbaar een enorm zwak heb voor tracks die precies dit doen: Een sprekende vocal die filosofisch achtig door blijft babbalen op muziek. Ik vind het echt te gek gedaan :). Mooi sound design. Lekker los geprogrammeerde beats ook. Waar haal je dit soort vocals vandaan vraag ik me dan af :)

Mijn stem heb je!
 
Bedankt idm & mv30

Ik bedenk me nu ineens door deze track dat ik blijkbaar een enorm zwak heb voor tracks die precies dit doen: Een sprekende vocal die filosofisch achtig door blijft babbalen op muziek. Ik vind het echt te gek gedaan :). Mooi sound design. Lekker los geprogrammeerde beats ook. Waar haal je dit soort vocals vandaan vraag ik me dan af :)

Ja, ik heb er ook een zwak voor, daarom maak ik het :D Heb er nog 1, te vinden via het linkje in mijn footer, een andere is al een tijdje in de maak. De goudmijn is te vinden op https://librivox.org
 
Dubbel en dik een stem waard, heel origineel, het deed me effe aan een stukje The Orb denken :)
 
Ik was gelijk gepakt door het spacy intro, fijne sound. Er zit daarna nog een hele ontwikkeling in het nummer, maar ik vind de mix als geheel niet in elkaar grijpen: vocals klinken te droog in het geheel, en vallen daardoor niet mooi samen met de mix, en de beat/bas klinken teveel op zichzelf. Maar overal vind ik het een toffe track, en een goeie mix zou het nog veel verder brengen.
 
Echt fantastisch dit… de opbouw, productie en sfeer: alles klopt.

Een heel degelijke opnamekwaliteit van de stemmen trouwens, en mooi voorgedragen, dat is wel eens anders bij Librivox...
 
Bedankt voor het luisteren Alk! De voordracht van de stemartiesten is prima, maar de opnamekwaliteit van de herenstem viel wel tegen. Een tikje galm van de opnameruimte was niet het ergste, ik moest met de 64kbs hier- en daar MP3 glitch geluiden wegwerken. De lage bitrate komt misschien wel ten goede aan het rauwe karakter van de stem :D
 
Ik hoor Sahara Blue van Hector Zazou, leuk! Ik mag dit soort dingen graag horen. Ik mis het laag in de mix, maar verder weinig te klagen... Stem!

RFB
 
Knap gedaan, zou zo door het label Ultimae uitgebracht kunnen worden.
Beetje Vibrasphere achtig. Lekker! :-)
 
Sterk geproduceerd. Hoge frequenties mogen iets minder. Heb je plannen om zelf gedichten te schrijven en te gebruiken voor je producties?
 
Back
Top