Rekening blokkage Paypal

Vraag mij trouwens af aan welke prijs ze mijn paspoort hebben verkocht
 
ik weet dat jij juridisch zeer onderlegd bent en sowieso heel veel weet, maar ik dacht dat paypal een paar jaar terug wel degelijk zich als bank had laten registreren.

Paypal hebben een betaalplatform die als intermediair fungeert tussen de banken van kopende en verkopende partij.
Volgens mij hebben ze wel iets aangevraagd of zijn hier nog mee bezig maar ze zijn natuurlijk geen bank en kunnen zo onder de wetgeving waar banken zich aan moeten houden onttrekken.

Men kan dus ook niet naar de AFM stappen...... kan zijn dat er al wat veranderd is op dat vlak.

Primair is het geen bank maar een betaalplatform
 
Inderdaad!!! Koop iets op eBay uit de US met PayPal en je zal zien dat de valuta omrekening totaal niet actueel is met het verloop van de normale koers. 1 woord: OPLICHTERS!!

Tja, 'the middle man' wil ook een centje he. Direct met je creditcard betalen is meestal goedkoper, die hebben over het algemeen de gunstigste wisselkoersen/laagste commissie.

Wel vervelend als je last krijgt met dat soort clubs. Als het werkt is het geweldig, maar als je in de mallemolen komt is het niks. Ik heb zelf 1x credit card fraude gehad maar dat werd destijds door ICS heel snel en netjes opgelost.
 
Het fijne is dat er steeds meer websites over de grenzen iDeal ondersteunen. Veel vst makers, aliexpress. Jammer dat ebay nog niet over is, ik heb dan ook geen creditcard.
 
Ik gebruik liever mijn credit card dan iDeal. Goedkopere internationale betalingen, alles is verzekerd en betere bescherming bij fraude. En vooral geen gekloot met pincode kastjes enzo. Maar goed, als het werkt dan werkt het.
 
ter info: paypal verwierf reeds in 2007 een volwaardige luxemburgse banklicentie

Volgens mij hebben ze de banklicentie alleen maar verworven omdat dat fiscaal aantrekkelijker was en "banken" tegen 0% of minder kunnen lenen.

Een banklicentie wil niet zeggen dat men bankzaken bezigt en dan automatisch de regelgeving moet naleven.

Paypal is ondanks een licentie nog steeds geen bank omdat deze niet als bank opereert. :D
 
Paypal is ondanks een licentie nog steeds geen bank omdat deze niet als bank opereert. :D

lees eens de (saaie) hele reglementering eens van paypal en je zal snel merken dat het wat betreft fiscaliteit wel als een bank opereert,verder hebben ze andere regeltjes maar het gros is idem als een bank.

Trouwens er zijn heel wat regeltjes (beperkingen) die niet in het reglement staan en afhangend van het account dat je hebt en als je ze opbelt met specifieke lastige vragen moet je het bijna uit hun neus peuteren,maar ze zeggen het wel
 
lees eens de (saaie) hele reglementering eens van paypal en je zal snel merken dat het wat betreft fiscaliteit wel als een bank opereert,verder hebben ze andere regeltjes maar het gros is idem als een bank.

Trouwens er zijn heel wat regeltjes (beperkingen) die niet in het reglement staan en afhangend van het account dat je hebt en als je ze opbelt met specifieke lastige vragen moet je het bijna uit hun neus peuteren,maar ze zeggen het wel

Ja, dat dus....... Neem aan dat we hetzelfde bedoelen. :)
Punt is dat ze (laat ik het anders formuleren) niet als een reguliere bank werken (maar een betaal platform zijn) buiten sommige regelgeving mbt consumenten bescherming omdat zij slechts fungeren als platform. Punt was dat ze moeilijker aanspreekbaar zijn en ook dus tegoeden kunnen bevriezen (iets wat een reguliere bank niet zomaar mag doen) ... hier zit het verschil in.....
Het niet duidelijk staan in een reglement is natuurlijk een trucje... als het er staat dan zal het wel zo zijn (wat niet altijd geheel en al de waarheid is of heel netjes een beetje vaag staat omschreven)

De vraag was waarom men "zomaar" een account kan bevriezen (ook als daar krediet op staat)
En dat ze niet als een (reguliere) bank opereren en je dus hierdoor moeilijker je gram kan halen als het fout gaat.

Dat ze een banklicentie hebben zegt dus niet zo heel veel en is alleen maar financieel technisch handig voor het management.

Verder niet heel erg geïnteresseerd ben in Paypal omdat ik hier al een tijd lang geen gebruik meer van maak. (om dezelfde reden geloof ik als de topic starter) dus de "vernieuwde" reglementen niet echt lekker interessant leesvoer ga vinden :D
 
Het bevriezen bij paypal is meestal omdat zoals een bank moet hebben,de gegevens van het account niet volledig en geverifierd zijn,1 telefoon lost dit op als de accounthouder kopig is en dit niet wil doen,tja..

Andere bevriezingen kunnen gebeuren omdat je de duidelijke regelgeving niet volg,bvb te veel geld ontvangen op X termijn zonder naar een commerciel account overschakelen.

Of te veel overmaken als gift/friends zonder je account eerst laten aanpassen.

Of te veel op een bepaalte tijd als gift ontvangen

die duidelijke bepaalde bedragen staan niet in de reglementering maar als je dat wil weten bel ze op.. (als je weet wat je wil en duidelijke antwoorden wil weten volstaat een telefoon,(met mogelijk een shift tussen 1 of 2 bedienden) maar het juiste antwoord zal je duidelijk krijgen)

Ik vind de service beter dan in sommige banken in ieder geval!!
 
Weet niet of een tweede rekening openen mogelijk is (neem aan dat men dit vaker probeert en men hier ook op let)

Moet even graven: geloof dat je een mail krijgt dat je account open is voor een korte periode om eventuele gelden terug te boeken.
Dit is 180 dagen na je blokkade.

Tweede rekening is geen probleem!
 
Back
Top