Masterbus van je daw recorden, in daw of extern?

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.874
Hoe doen jullie dit?

Eerder als ik een track af had pakte ik de master van de tafel naar steinberg wavelab omdat ik ableton niet helemaal vertrouwde om een master recording te maken.

Misschien zit dit wel tussen me oren maar inmiddels heb ik steinberg wavelab niet meer en neem ik de masterbus op in een audio track in ableton. Ik vraag me af hoe anderen hier de master output van zijn/haar daw recorden? Ableton met z'n audio wondertjes vertrouw ik niet helemaal om een cleane opname te maken van de master.
 
Als ik alles in Logic heb, dus ook de stems/tracks die binnen zijn gekomen op de mengert, dan bounce ik meestal de master LR van Logic. Eigenlijk geen problemen mee, maar ik ken Ableton verder niet dus kan niet veel meer zeggen.
 
waarom zou je Ableton niet vertrouwen in een bounce/AudioMixdown van je master out, maar Wavelab wel ?

Is dit gebaseerd op iets ?
Als in; Je hebt ooit een bounce/AudioMixdown gemaakt uit Ableton die zo slecht klonk dat je niet anders kon dan hem met een ander programma op te nemen om er een kwalitatief goed product van te maken ?
 
Het is eigenlijk gebaseerd op niets, ik meende eens ooit gelezen te hebben dat ableton niet zo sterk was in audio recorden. Deed het al sinds 2005 of 2006 zo denk ik en was een gewoonte als ik klaar was met de track.
 
Ok :)

dan bespaar je jezelf een hoop gedoe door gewoon een audiomixdown te maken vanuit ableton zelf.
Werk zelf met cubase 8.5 en ableton 9 en ik hoor geen kwaliteits verschil in geluid.
 
Back
Top