Motu 828 mk3 FireWire OF focusrite saffire 40

Zou iemand het bovenstaande kunnen bevestigen nog?? Kan ik de mic/instr inputs gebruiken met line level synths??
 
Kan perfect, 'k zou wel op jack inpluggen, want volgens mij passeer je dan de mic preamp. Indien het signaal te sterk binnenkomt kan je de pads (-20dB) gebruiken. Wel niet zo handig dat kanaal 1 vooraan zit, en 2 achteraan. Maar niet onoverkomelijk.

Let wel op: de ultralite kan je niet uitbreiden via adat. De 828 mk3 daar kunnen nog 2 x 8 kanalen bij...

Of andere optie: een 828mk2? Heeft ook firewire. Er staan er 2 op 2dehands.be.
 
En de Saffire pro 40 vind je er trouwens ook. Blijft in mijn ogen ook nog steeds een goede optie.
 
En de Saffire pro 40 vind je er trouwens ook. Blijft in mijn ogen ook nog steeds een goede optie.

K heb voor een mooie prijs een Motu Ultralite mk3 hybrid aangeschaft 2e hands die morgen als het goed is aan komt... 8 analog inputs zijn momenteel voor mij meer dan voldoende.. Het heeft voor mijn doeleinden alles momenteel.. Ik lees toch teveel negatieve dingen over focusrite TEN OPZICHTE van Motu.. Super bedankt voor alle input en feedback.
Ik heb dan nog een noob vraagje.. De inputs zijn mono neem ik aan? Ik heb namelijk 1 synth met stereo output (chorus effect), die neemt dan 2 inputs in beslag toch? Of kan ik een stereo trs kabel pluggen in 1 input en via de software de input veranderen naar stereo ofso?
 
Al die 8 inputs zijn mono ja, een stereo synth heeft er 2 ingangen nodig. Een TRS plug is geen stereo plug (maar kan soms wel zo gebruikt worden). Een TRS plug wordt gebruikt om een gebalanceerd signaal over te brengen. Sommige synths hebben een gebalanceerde uitgang, de meeste zijn niet gebalanceerd (TS plug). Voor korte afstanden of thuisgebruik is het niet zo belangrijk hoe je dat aansluit, gebalanceerd of niet.

Je verwart een TRS plug en een stereo signaal waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld een hoofdtelefoon wel een stereo signaal over zo'n (mini-)TRS stuurt.
 
828 is een super bak! Firewire werkt anders dan usb. Ik heb hetzelfde, alle usb nodig. Ik heb een oude 2408 mk2 via adat in. 8 extra inputs voor weinig :-)

Ik heb ook een Ultralite gehad. Ook super ding, maar de 828 is dus uit te breiden met adat. Heeft veel meer functies. World, AES, van die dingen.

Ga voor de 828. Ga je geen spijt van hebben.
 
O je hebt het al gedaan :D

Lees de handleiding. Grappig en leerzaam.

Gisteren bandje in Doornroosje. Twee 828's in een rack voor backing tracks met DP. Klonk als een huis. Super sabiel, anders staat een bandje als gisteren er niet mee op het podium. Shinedown was het. Die verkopen stadions uit in de USA. Maar mijn god wat een kutmuziek.... :)
 
Super sabiel, anders staat een bandje als gisteren er niet mee op het podium.

Super stabiel ja, op 1 voorwaarde: warmte. Wij hadden hem ook ingebouwd in een rack, samen met focusrite saffires (die behoorlijk warm worden). Als de temperatuur in de rack richting 40°C gaat, en daar kom je soms wel, stopt de Motu met werken :). Staat in de handleiding hoor, maar 't is echt een aandachtspunt. Ventilatoren in de rack lossen het probleem op.
 
Wel even bij vermelden dat jouw firewire interface een m-audio is (die zie ik toch in je gearlijst). Die staan nu niet meteen bekend om goede mac drivers wb firewire.

Precies. Wat er gebeurd is, is dat Apple heel lang een soort generieke driver geleverd heeft voor firewire audio. Die is er sinds El Cap uit, dus alle apparaten die daarvan afhankelijk waren doen het nu niet meer.

Maar dat speelt inderdaad niet bij MOTU, want die hebben altijd zelf drivers geleverd.
 
Back
Top