DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

Attachments

  • split8f.jpg
    split8f.jpg
    2,6 KB · Bekeken: 133
Deze synth/organ (CDX) zullen sommige onder jullie wel herkennen, maar de foto is echt heel maf. Featering Roger Manning Jr. on keyboard
 

Attachments

  • rogergoingstupidwiththecdx.jpg
    rogergoingstupidwiththecdx.jpg
    13 KB · Bekeken: 133
Nog een leuke en hierna weer een echte gekke!!

Nog een leuke en hierna weer een echte gekke!!

Zou ik best willen hebben;
 

Attachments

  • bme.jpg
    bme.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 131
met potmetertjes..............
 

Attachments

  • dia1.jpg
    dia1.jpg
    28,7 KB · Bekeken: 138
Reed Ghazala is geweldig...

de sub chant generator bv.:
 

Attachments

  • subc.jpg
    subc.jpg
    168,7 KB · Bekeken: 127
Wat en hoe dat weet ik niet.

Wat en hoe dat weet ik niet.

Wat het is en hoe dit instrument te bespelen is weet ik niet. Hij is in ieder geval niet gefotoshopt.
Ik wordt helemaal gespaced van al die maffe instrumenten.
 

Attachments

  • keyboard_580.jpg
    keyboard_580.jpg
    52,8 KB · Bekeken: 132
Een bekende gek.

Een bekende gek.

Deze is live te zien geweest tijdens het concert van Jean Michel Jarre in China (1981 als ik me niet vergis).
 

Attachments

  • ef039.jpg
    ef039.jpg
    35,9 KB · Bekeken: 134
Origineel geplaatst door astronaut
Deze is live te zien geweest tijdens het concert van Jean Michel Jarre in China (1981 als ik me niet vergis).

Klopt, elke sjinees mocht 'm even proberen. Kortom, dat duurde wel even... :D

Even serieus, ik ben wel benieuwd naar die "my first modular" look-a-like ("electronic music box" staat er op zo te zien).
Iemand die wat meer weet?

Oh ja, my 2 cents (die heb ik al eens gepost alhier), de Hotz Box:
translator1.jpg
 
Prototype EMS DK1 keyboard.
Had een split functie om Osc en Filter apart te sturen vanaf de toetsen (volgens de gebruikers)

Foto: Gemeentemuseum Den Haag.

Wout
 

Attachments

  • keyboardprototypedk1.gif
    keyboardprototypedk1.gif
    69,6 KB · Bekeken: 144
Even serieus, ik ben wel benieuwd naar die "my first modular" look-a-like ("electronic music box" staat er op zo te zien).
Iemand die wat meer weet?

Is Buchla, toch? niet echt 'my first modular'...
 
Er zijn er nog veel meer

Er zijn er nog veel meer

En dan deze.
 

Attachments

  • 31clavivox_1956.jpg
    31clavivox_1956.jpg
    12,7 KB · Bekeken: 123
Voorganger Mellotron

Voorganger Mellotron

Wat was er voor de mellotron;
 

Attachments

  • 23chamberlin_200-1949.jpg
    23chamberlin_200-1949.jpg
    13,6 KB · Bekeken: 123
Re: Er zijn er nog veel meer

Re: Er zijn er nog veel meer

Origineel geplaatst door astronaut
En dan deze.

Is raymond scott, niet?
Deze ook; geweldig
Het Electronium (nu in bezit van Mark Mothersbaugh, voorheen Devo, nu filmmuziek-producent)
 

Attachments

  • electron.jpg
    electron.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 133
Re: Re: Er zijn er nog veel meer

Re: Re: Er zijn er nog veel meer

Origineel geplaatst door Imipolex
Is raymond scott, niet?
Deze ook; geweldig
Het Electronium (nu in bezit van Mark Mothersbaugh, voorheen Devo, nu filmmuziek-producent)

Ja is goed gezien is inderdaad Raymund Scott. Wauw wat een bak. Wat voor geluid zou daar uit komen. Iemand een mp3-tje?

Wat is hiervan geworden trouwens?
 

Attachments

  • wholekeyboard.jpg
    wholekeyboard.jpg
    40,7 KB · Bekeken: 123
Er zijn een aantal leuke cd's van oud werk van Scott uitgebracht... Manhattan Research is erg goed, dubbel-CD + boekwerkje, waarin vrij veel staat over de apparatuur en wat ermee gebeurt is. Robert Moog werkte voor hem in zijn jonge jaren, en het verhaal gaat dat ie het idee voor de analoge sequencer van Scott 'gejat' zou hebben, er staat tenminste ergens een 'klacht'-brief van Scott afgedrukt in dat boekje. Maar ja, Scott was erg geheimzinnig over zijn spullen en wilde niemand vertellen hoe hij het deed en hoe alles werkte, vandaar dat zijn rol in de ontwikkeling van de electronische muziek lang nogal onderbelicht is geweest. In ieder geval was hij zijn tijd ver vooruit. Hij wilde eigenlijk een soort van vol-automatische synthetische-muziek-fabriek runnen, vooral voor commercials en bedrijfs-films enzo.
 
Zo gaat een thread leven

Zo gaat een thread leven

Origineel geplaatst door Imipolex
Er zijn een aantal leuke cd's van oud werk van Scott uitgebracht... Manhattan Research is erg goed, dubbel-CD + boekwerkje, waarin vrij veel staat over de apparatuur en wat ermee gebeurt is. Robert Moog werkte voor hem in zijn jonge jaren, en het verhaal gaat dat ie het idee voor de analoge sequencer van Scott 'gejat' zou hebben, er staat tenminste ergens een 'klacht'-brief van Scott afgedrukt in dat boekje. Maar ja, Scott was erg geheimzinnig over zijn spullen en wilde niemand vertellen hoe hij het deed en hoe alles werkte, vandaar dat zijn rol in de ontwikkeling van de electronische muziek lang nogal onderbelicht is geweest. In ieder geval was hij zijn tijd ver vooruit. Hij wilde eigenlijk een soort van vol-automatische synthetische-muziek-fabriek runnen, vooral voor commercials en bedrijfs-films enzo.

Kijk dit vind ik nou helemaal te gek!! :okdan: Dat een thread gaat leven omdat er wat extra informatie bij komt. Ik ga gelijk eens op onderzoek uit.

Geen synthesizer maar ik vind hem zo geinig;
:)
 

Attachments

  • 36pianobass.jpg
    36pianobass.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 137
Back
Top