5 tips en tricks voor beatmakers

Yes, yes. Elke post over beats, samplers, hiphop volg ik hier wel... Ik ben een grote SF fan :okdan:
 
Leuk filmpje zeker handig voor beginnende beatbakkers. Alleen zou voor iedere tip een voorbeeld wat beter uitpakken.
 
Leuk filmpje zeker handig voor beginnende beatbakkers. Alleen zou voor iedere tip een voorbeeld wat beter uitpakken.
helemaal mee eens,
als je wil dat je vlog kanaal een succes wordt dan is wat 5 regeltjes opnoemen in een minuten lange monoloog niet de way to go meer tegenwoordig. Je kanaal zal veel succesvoller worden als je het regeltje uitlegt en vervolgens direct het verschil laat horen in een demo. Dan krijgt het pas waarde, bijvoorbeeld de tip om de hat op de snare weg te halen, dat zegt maar heel weinig mensen iets, bij een demo tegelijkertijd in je video hoort iedereen direct het beoogde effect en wat je daadwerkelijk bedoelt.
 
Heeft iemand ervaring met screen recording programs zodat ik kan opnemen hoe ik het voor doe?
ik gebruik Fraps hiervoor, deze kun je gratis downloaden om te proberen, de daadwerkelijke versie dien je wel te kopen. Fraps kan zowel programma's als games capturen in realtime inclusief audio.
 
helemaal mee eens,
als je wil dat je vlog kanaal een succes wordt dan is wat 5 regeltjes opnoemen in een minuten lange monoloog niet de way to go meer tegenwoordig. Je kanaal zal veel succesvoller worden als je het regeltje uitlegt en vervolgens direct het verschil laat horen in een demo. Dan krijgt het pas waarde, bijvoorbeeld de tip om de hat op de snare weg te halen, dat zegt maar heel weinig mensen iets, bij een demo tegelijkertijd in je video hoort iedereen direct het beoogde effect en wat je daadwerkelijk bedoelt.


Of laat je hele armen en nek vol tatoeƫren en laat je baard minimaal 5 jaar staan. Dan ga je heel erg slimme dingen voor de camera verkondingen met natuurlijk een heel duur hip shirt waarvan de mouwen zijn opgerold, anders ziet niemand je mooie tattoos. Belangrijk.
Dan moet je erg veel werk maken van je profi video: minimaal HD en een erg goeie, verstaanbare voice, dus een goeie dure mike is aan te raden.
Het is allemaal met een knipoog wat ik hier zeg natuurlijk, maar de kern klopt wel.

Ook moet je een vrij vlotte ketting aan vids hebben om je abonnees tevreden te houden. En zo groeit het. Maar kost erg erg erg erg erg veel tijd en moeite, en je weet niet of je er wat van zal opsteken.
 
Back
Top