5 tips en tricks voor beatmakers

Heel grappig. Er zijn vast genoeg lui die hier in gaan trappen en bitcrushers op nun snares gaan zetten en hun hats gaan pannen waarbij ze dan de hat onder de snare weghalen en er swing op toepassen

..wat natuurlijk geen enkele garantie is voor een goede beat
 
Maar toch wel wat info die, bij goed gebruik, je sound naar the next level kan brengen. Thanks for sharing!

Btw: is die gast van spacedown.com de ts?
 
Tips om betere beats te bakken zijn altijd welkom..

Om het filmpje nog beter te maken zou ik van die 'tip 1', 'tip 2' graphics tussen doen..

Heel grappig. Er zijn vast genoeg lui die hier in gaan trappen en bitcrushers op nun snares gaan zetten en hun hats gaan pannen waarbij ze dan de hat onder de snare weghalen en er swing op toepassen

..wat natuurlijk geen enkele garantie is voor een goede beat

:D
 
Dank jullie voor het kijken, appreciate it!

@Enzo.F Nee joh ik ben maar een fanboy :D

@Furious5 Super idee :okdan: Ik ga absoluut meerdere tip's online gooien dus bij de volgende video ga je dit absoluut terug vinden!
 
..en natuurlijk handig om te scoren met je youtube channel: gebruik hiphop 'bekenden' en termen in je videotitels..

'make sample based beats like Premier'
'how to get that sp1200 swing'
'get the s950 sound'
'make beats like Da Beatminerz'
 
Ja, wil je een filmpje kijken van iemand met een sp1200 of een andere sampler, krijg je zon frikandel met fruityloops op een halve i-pad die met samplepakketjes een 13 in een dozijn 808 beat inelkaar vouwt.. Super irritant!!

Daarnaast is het ook gewoon echt SU-PER gaar als je zo aan views moet komen omdat het met je muziek zelf niet lukt! Kun je wel zeggen dat het slim is, maar het is (lees: ik vind) gewoon een mongolen manier om zo je muziek te promoten. Zeker als het in de verste verte niks met de content van doen heeft.

Das hetzelfde als appels te koop zetten in een doosje van een big mac. naait em
 
ik wil best tips aannemen van producers die ik bewonder maar niet van de eerste de beste flippo met vlogger ambities

Als je bedoeld te zeggen dat ik de eerste beste flippo ben met vlogger ambities, bedankt! Ik hoop wel dat je realiseert dat ik al 11 jaar beats maak en dit mijn eerste vlog is?

@sjeff Als je zoekt naar sp1200 filmpjes ga je dus niet zoeken naar 'How to get that sp1200 swing' want die bak heeft dat al..

Ik vind het een goede tip. Weet niet of het bij mijn kanaal past tho.
 
@sjeff Als je zoekt naar sp1200 filmpjes ga je dus niet zoeken naar 'How to get that sp1200 swing' want die bak heeft dat al.. /QUOTE]


Nou, het idee was dan meer dat je laat zien hoe je die specifieke sp1200 swing op een ander apparaat kan krijgen. Emuleren, zeg maar :)
 
Heb het ook niet perse over die genoemde zoekopdrachten (alhoewel me dat ook mateloos irriteert) maar meer in het algemeen, die josti's die tags als sp1200, s950, mpc3000, dj premier, ssl, dr dre en dat soort dingen bij hun video's/muziek zetten terwijl het er echt helemaal niks mee van doen heeft.
Je zorgt er in 1 klap voor dat de hele geloofwaardigheid van je muziek verdwenen is... Als ik zoiets tegenkom is het voor mij dan ook gewoon klaar, en check ik je shit niet meer.

Niks tegen dat filmpje van jou hoor, (tenzij je dat ook doet) ik reageerde alleen maar op de comment van Furious 5
 
...en dat soort dingen bij hun video's/muziek zetten terwijl het er echt helemaal niks mee van doen heeft.


Het moet er wel te maken hebben natuurlijk. Met zijn su700 deed hij geloof ik al eens een bitcrusher truukje om die sp1200 sound te krijgen...
 
Back
Top