Keith Emerson overleden..

Dat is wel bizar. Ondanks dat ik ELP vaak een beetje te manisch vond qua kijk mij nou virtuoos en experimenteel zijn was het in bepaalde nummers of in bepaalde stukken wel echt geniaal. En nog net een signature version van de modular opgedragen aan hem.
 
R.I.P. man.

Dit is een mooi stukkie, geniet maar even...



en deze:

 
Ik denk dat m'n vader niet evht fan was van Emerson Lake & Palmer, is dus een beetje langs me heen gegaan, wel jammer, zit goeie muziek in zijn erfenis.
 
Grote naam, maar persoonlijk vind ik het allemaal maar ouwe lullen Radio 2 muziek.
 
Kundig toetsenist waar velen alleen maar van kunnen dromen om ooit die skills te evenaren, niet mijn muziek, maar toch.
R.I.P. Keith, we meet again, irgendwie, irgendwo, irgendwann.
 
Kundig toetsenist waar velen alleen maar van kunnen dromen om ooit die skills te evenaren, niet mijn muziek, maar toch.
R.I.P. Keith, we meet again, irgendwie, irgendwo, irgendwann.

Je hebt hem ontmoet?
 
Wel een beetje laat voor de 27 club meneer Emerson. Zelfmoord altijd -1 :beard:
 
Voor mij de echt allerbeste toetsenist aller tijden, zeker in combinatie met zijn 2 collega's.
Mega inspiratiebron en een muzikaal monument.
RIP Keith
 
De man was in mijn jeugd (ahum) toch een muzikale interesse en deel van de muzikale interesse in die tijd.Jaren 70 (de opeenvolging van ELP, Pictures at an Exebition, Tarkus, Trilogy, Brain Salad Surgery) en het concert in de Ahoy, 4 kanaals, sjonge, daarna Works, het binnenhalen van Moog Modulair in de pop/rock.
En zo voort. Met een muzikaal gelijkgestemde collega toch elkaar opgezocht en hier over gesproken.
Sja geniaal, baanbrekend. Het betekende en nog wel nu, eindeloos die LP's gedraaid. Jammer van de depressies en de vermoedelijke zelfmoordpoging.
Was even mijn bijdrage.
Groeten
Frans
 
ELP was voor mijn tijd, en ik heb er nooit echt in kunnen komen. Naar aanleiding van dit tragische event toch nog eens wat dingen geluisterd, er zitten toch wel hele leuke stukken muziek tussen. En het is veel leuker om live te zien/horen dan de studio-opnames. Extra spijtig dat hij er niet meer is, dus.
 
Back
Top