Maak zelf ook eens een Avant Garde track

De angst die het uitbeeldt Von Naphoven, geniaal.

Een soort noodkreet van een Artificial Intelligence entiteit. Ik mis wel wat laag hier en daar.
Rond 2:30 lijkt er iets extra's in het spectrum bij te komen, ik kan de vinger er niet op leggen wat. Maar dit is wel geniaal :)

-C-
 
Bedankt voor je antwoord, maar een kwalificatie als 'geniaal' geeft wel een begrenzing aan, en ik wil juist dat mijn werk niet begrensd is. Ik reik iets aan en het is aan de ontvanger het te dragen, op de manier die past bij haar visionair vermogen en levenservaring.
 
Avant Garde

Avant Garde

Mijn bijdrage aan "Maak zelf ook eens een Avant Garde track" bestaat uit een stuk waarbij jezelf de componist bent. Het kan NIET met een hoofdtelefoon beluisterd worden!
Het is een Mono stuk dat het best werkt in een concertzaal met publiek dat lijdt onder Alzheimer, ADHD, welke bewegelijke zenuwtrek dan ook, neeschudders, jaknikkerts, en vooral publiek dat bereidt is om ochtendgymnastiekinstructies uit te voeren.
Natuurlijk wordt de ervaring rijker in een breed stereobeeld waar een sublieme panning wordt gebezigd. Nog beter wordt het met een installatie van 16 luidsprekers die in een driedimensionale set-up zijn opgesteld. In zo'n setting wordt het publiek geadviseerd om heel snel, volgens ritmische patronen, door de ruimte te rennen. Een viertal camera's nemen het zich voordoend tafereel vervolgens op in zwart-wit. Panning in dit geval is geheel niet nodig omdat het publiek zelf daarvoor zorgt.

Om een beetje de indruk te krijgen van hoe dit kan ervaren kan worden de volgende instructies:
1) Start het stuk.
2) Schudt langzaam Nee (3,33 seconden).
3) Versnel het Nee Knikken to zo snel als je kan (6,66 seconden).
4) Begin vervolgens heftig Ja te knikken naar topsnelheid (9,99 seconden).
5) Begin daarbij ook gecombineerd achtjes met je hoofd te draaien (31,3686 seconden).
6) Stop!
7) Hou een pauze van 3,33 seconden.
6) Sta op en begin ochtendgymnastiek te doen tot het einde van het stuk. Je mag dit onderdeel vrij invullen.

Dit stuk is in alle toonaarden uit te voeren.

Ik weet dat ik makkelijk voor gek verklaard zal worden. Maar ja, dat is inherent aan Avant Garde.
Als je echt iets wil ervaren dat anders is dat die achterlijke muziek zoals men muziek nog steeds definieert, dan adviseer ik je de instructies op te volgen.

Aan iedereen die de instructies, noodzakelijk voor het ervaren van dit stuk, niet uitvoert:
het heeft geen zin om te reageren en van mij dan een serieus antwoord te verwachten.

Veel plezier met het beluisteren en de oefeningen.
 

Attachments

  • avantgarde.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 67
@MarusMusica:
"willem de ridder De Radiola Improvisatie Salon

ik zat aan de speaker gekluisterd!! "

Ach ja, ook ik stuurde niet veel later de eerste tape in, die nog gevolgd werd door 6 andere (12 in totaal waren het concept)
Willem draaide de tapes ongezien (zonder vooraf te beluisteren).
Daar heb ik toen met mijn jeugdvriend, die gitarist aan het worden was en ik 'avant garde' beeldend kunstenaar/muziekant, gretig misbruik van gemaakt.
Toen ik velen jaren later bij Willem op bezoek kwam, zag ik een grote kast met tapes uit die salon en de serie van zeven van mij en mijn muzikale vriend daar prominent in staan. Het is ijdel van me: ik ben er nog steeds trots op.
Niet lang daarna hebben Willem, mijzelf en Radio Rabotnik TV drie weken in de Melkweg (Amsteram) voor drie weken lang het 'Sonor Theatrum', in wat nu de Nieuwe Zaal is, uitgevoerd. 100 matrasjes op de grond waar het publiek op kon gaan liggen zoals in een opiumlounge waarbij wij (Reinier Kurpershoek en ik) geluidshoorspelen maakte over 64 luidsprekers in een 3-d opstelling. Dit was een ode aan Edgard Varèse.
 
ik zelf heb nog een paar keer bij Radio100 (soort punk kraak radiopiraten zender te Amsterdam)

midden in de nacht uitzendingen gemaakt waarbij we via cassetterecorders en platenspelers
meerdere klanken en muziek door elkaar heen draaiden, 3 uur lang

chaotische anarchistische klank-bevrijding!(ook wel takkenherrie genoemd)

leuk om te doen, maar wat me meer bij bleef is hoe de studio boven in een kamer van een oud (gekraakt?) schoolgebouw 'zweefde' zodat je het niet zo maar kon vinden bij politie invallen (denk ik)
en onder die radio-studio stonden op de grond miljoen bierflesjes vol ge-urineerd omdat de WCs te ver waren

dit alles zo rond 1986
 
Avant Garde

Avant Garde

Mijn bijdrage aan "Maak zelf ook eens een Avant Garde track" bestaat uit een stuk waarbij jezelf de componist bent. Het kan NIET met een hoofdtelefoon beluisterd worden!
Het is een Mono stuk dat het best werkt in een concertzaal met publiek dat lijdt onder Alzheimer, ADHD, welke bewegelijke zenuwtrek dan ook, neeschudders, jaknikkerts, en vooral publiek dat bereidt is om ochtendgymnastiekinstructies uit te voeren.
Natuurlijk wordt de ervaring rijker in een breed stereobeeld waar een sublieme panning wordt gebezigd. Nog beter wordt het met een installatie van 16 luidsprekers die in een driedimensionale set-up zijn opgesteld. In zo'n setting wordt het publiek geadviseerd om heel snel, volgens ritmische patronen, door de ruimte te rennen. Een viertal camera's nemen het zich voordoend tafereel vervolgens op in zwart-wit. Panning in dit geval is geheel niet nodig omdat het publiek zelf daarvoor zorgt.

Om een beetje de indruk te krijgen van hoe dit kan ervaren kan worden de volgende instructies.
1) Start het stuk.
2) Schudt langzaam Nee (3,33 seconden).
3) Versnel het Nee Knikken to zo snel als je kan (6,66 seconden).
4) Begin vervolgens heftig Ja te knikken naar topsnelheid 9,99 seconden).
5) Begin daarbij ook gecombineerd achtjes met je hoofd te draaien (31,3686 seconden).
6) Stop!
7) Hou een pauze van 3,33 seconden.
6) Sta op en begin ochtendgymnastiek te doen tot het einde van het stuk. Je mag dit onderdeel vrij invullen.

Dit stuk is in alle toonaarden uit te voeren.

Ik weet dat ik makkelijk voor gek verklaard zal worden. Maar ja, dat is inherent aan Avant Garde.
Als je echt iets wil ervaren dat anders is dat die achterlijke muziek zoals men muziek nog steeds definieert, dan adviseer ik je de instructies op te volgen.

Aan iedereen die de instructie noodzakelijk voor het ervaren van dit stuk niet uitvoert:
het heeft geen zin om te reageren en van mij dan een serieus antwoord te verwachten.

Veel plezier met het beluisteren en de oefeningen.
 
Als je geen tijd hebt om een track bij te dragen is dat niet erg, ls je wel tijd maakt om alleen maar te praten irriteer ik me daaraan. Dat wilde ik even delen met de volgers van deze draad. Ik wilde ook even de ge-embedde track met jullie delen.

https://soundcloud.com/enzo_f_sounds/20100704-schuifmuur-mixdown

Nog even een overzichtje van alleen pratende forummers in deze thread:
Code:
Torp            6 posts op 60 totaal tot nu toe
Scepticist      8 posts op 60 totaal tot nu toe
 
Als je geen tijd hebt om een track bij te dragen is dat niet erg, ls je wel tijd maakt om alleen maar te praten irriteer ik me daaraan. Dat wilde ik even delen met de volgers van deze draad. Ik wilde ook even de ge-embedde track met jullie delen.

https://soundcloud.com/enzo_f_sounds/20100704-schuifmuur-mixdown

Nog even een overzichtje van alleen pratende forummers in deze thread:
Code:
Torp            6 posts op 60 totaal tot nu toe
Scepticist      8 posts op 60 totaal tot nu toe


praatjes vullen geen plaatjes :dj:


(zit ik al aan mijn limiet?)
 
Back
Top