Oh, oh. And so it begins. (modular)

Software connection
CV to Reaktor(midi): A-192-1 (CV in/Midi out) 12HP

(Mogelijke uitbreiding in later stadium: Expert sleepers ES-4 en ES-7 12HP totaal)
Wat wil je hier mee doen? Cv van je dominion naar de pc sturen, dit processen en dan via midi terug naar de dominion?

Tools
A-182-1 Switched multiple 6hp

Let erop dat dit een passive mult is. Hij verliest dus een klein beetje power als je m patcht. Oftewel, niet gebruiken voor pitch cv's. Gebruik dan een buffered mult.

Intellijel Triatt 6HP
FX
Mutable Instruments Clouds 18hp 300 (kan nog veranderen, maar dit is toch wel een heel tof ding ens luit aan bij wat ik wil)
Heel veelzijdig ding, heb m ook, je kan m bij mij testen :) vaak niet tweedehands te krijgen alleen...


Totaal: 54 HP


Eurocase opties
Lunchbox LBZ54 http://pulplogic.com/product/lunchbox-lbz54/ (leuke is dat je dan nog boven en onder tiles kan bestellen voor extra attenuators/multiples etc. Best nifty. Jammer van de prijs á 250 euro.
Of zelfbouw, wel goedkoper, maar minder mooi en zonder die tiles. best nifty vind ik dat wel.

In de 1u tiles van de lunchbox kan je onder andere je multiples en mixers kwijt. Maar economischer is een doepfer low cost case. Neem nooit een te krappe kast, over een maandje heb je weer geld en kan er een leuke module naast.


Door de connectie in-en uit software (uiteindelijk middels expert sleepers), en het feit dat ik Reaktor 6 heb met een compleet modulair systeem daarin, kan ik denk ik flink wat jaren uit de voeten. De multiples en attenuator zijn daarvoor ook handig, maar ook erg handig voor de dominion1 zelf, en clouds. Dit lijkt me dus een redelijk schappelijk complete oplossing die nog enigszins betaalbaar is.


Nu de vraag: Zie ik dingen compleet over het hoofd, of is dit een prima gedachtengang en zijn dit de juiste modules daarvoor?


Alvast nogmaals dank voor het meedenken :)

Ik heb wat opmerkingen in italic toegevoegd. Verder prima idee :okdan:
 
Ik heb wat opmerkingen in italic toegevoegd. Verder prima idee :okdan:

Thanks voor de tips!

- de 192-1 had ik in gedachte om cv's vanuit dominion in m'n software te krijgen. Als voorlopige oplossing totdat ik voor de expert sleepers route ga. Als de connectie met software me niet bevalt, dan scheelt dat weer een investering. Wat ik begreep is dat je enkel midi in hebt om te mixen naar de midi out, oftewel alleen cv naar midi niet andersom. Dat is voor nu prima.

- Top tip van die actieve multiples. :)

- Goed idee ook om de multiples en mixers in de tiles te knallen en de rest van de ruimte voor fx etc. De reden dat ik zo'n klein koffertje wel zie zitten is omdat ik het live wil gebruiken. Ik wil het ook bewust klein houden, puur als uitbreiding op de dominion. Daar kan ik al zoveel mee voorlopig :). Dus als ik een nieuwe module wil en het past niet, zal het wisselen worden. Het goedkoopste koffertje van doepfer is helaas dan weer net té klein. Die lunchbox is duur, maar ik wordt er wel erg blij van als ik het zo zie :)


En thanks Bob voor het filmpje. Ik heb ineens zin om VCA's te kopen.
 
Die tiles lijken leuk maar eigenlijk is het gewoon opvullen van overgebleven ruimte. Twee rijen van 1u tiles is gewoon 1 rij van 1u tiles te weinig om een extra rij gewone modules in te schroeven. Oftewel die koffer is gewoon te klein.
 
Die tiles lijken leuk maar eigenlijk is het gewoon opvullen van overgebleven ruimte. Twee rijen van 1u tiles is gewoon 1 rij van 1u tiles te weinig om een extra rij gewone modules in te schroeven. Oftewel die koffer is gewoon te klein.

Ah ja, wilde eigenlijk max 54HP en zag toen dat ding. Nog steeds heel klein, maar net even extra. Helaas alleen vanuit USA te bestellen, en tja invoerrechten. Gaat 'm dus helaas niet worden. Back to the drawing board :)
 
Heb je de makenoise skiffs gezien? Die is redelijk betaalbaar en draagbaar. Je gaat echt spijt krijgen van 54hp. Er is niets mis met nog ruimte over in je kist, plak er een kartonnetje op of blind panels en je bent klaar voor de toekomst. Daarnaast heb je zelf al gezien dat modules nauwelijks hun waarde verliezen, dus het geld is niet weg. Als je alles verkoopt heb je je geld weer voor een groot deel terug om wat anders te kopen.
 
Komt heeft ook kabeltjes met een soort hele kleine attenuator ingebouwd, misschien ook interessant?
 
Ben er wel uit geloof ik:

Dat ik er niet eerder op gekomen ben, cheapste case oplossing voor wat ik wil en nodig heb. Ik dacht eerst aan de Pittsburgh modular cell 48 case. Handy. Maar dan kom ik 10hp te kort voor de modules die ik wil helaas.

De modules die ik wil aanschaffen:

Doepfer A-138a 8hp
Doepfer A-138b 8hp
Expert Sleepers ES-3 8HP
Expert sleepers ES-6 6hp
Strymon generalissimo (komt uit in de zomer, en is echt perfect voor wat ik wil doen met delays/reverbs etc., voor zover ik t gezien heb op NAMMvids) 28hp
= 58hp totaal

Ik moet er mee kunnen giggen, dus het moet gewoon ultra draagbaar blijven, ook mag het niet breder zijn dan m'n Dominion 1. En ik wil niet uitbreiden. Dit wordt waarschijnlijk het enige stukje modular dat ik ga kopen aangezien de Dominion al genoeg modular is voor mij, zeker met deze uitbreiding en connectie met reaktor :).

En zo kwam ik op de doepfer miniatuur case , keer 2 :). Aan elkaar plakken/schroeven en een klep bouwen waar ik de voorkant mee kan afsluiten en klaar is kees. 170 euro voor een draagbare 64HP case met PSu etc. is relatief cheap voor zover ik kan ontdekken. En dan heb ik nog 2 plekjes over, voor een multi van 2HP en nog iets van 4HP (meer multi's, nog een mixertje?). Plus dat ik de boel in delen kan aanschaffen, eerst 1 case met mixers en Expert sleepersm modules en later de andere case :).

Wat denkt men van dit plan? Nog tips? (Voor de duidelijkheid: uitbreiden vind ik niet interessant, 200+ euro voor een mini case vind ik teveel)
 
Laatst gewijzigd:
Goed plan... Qua mixers is er volgens mij wel iets handigers te krijgen voor hetzelfde geld. De doepfers hebben geen individuele outs.
Mixers met individuele outs zijn bv de ampmix en pittsburgh mixers. Pittsburgh heeft ook een mixer met multis eronder.
Check bijvoorbeeld ook de intellijel triatt of mutable shades. Voordeel hiervan is dat je signalen kan mixen, inverteren en ook constante waarden kan genereren.
 
Goed plan... Qua mixers is er volgens mij wel iets handigers te krijgen voor hetzelfde geld. De doepfers hebben geen individuele outs.
Mixers met individuele outs zijn bv de ampmix en pittsburgh mixers. Pittsburgh heeft ook een mixer met multis eronder.
Check bijvoorbeeld ook de intellijel triatt of mutable shades. Voordeel hiervan is dat je signalen kan mixen, inverteren en ook constante waarden kan genereren.

Te gek:okdan:, thanks voor de tip !

Die mutable shades is handig.
 
Back
Top