Hoe gebruiken jullie Kontakt/Kompakt of andere softsamplers

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Lid sinds
26 december 2002
Berichten
670
Locatie
A'dam
hee -

na mijn debacle met de samplen via midi van Kontakt naar MPC (met mpc als sequencer dus, de latency was veel te hoog om strakke timing te krijgen) ben ik steeds meer gaan twijfelen aan het nut van softsamplers.

Tuurlijk wat betreft inteface en mogelijkheden zijn ze steeds beter,

maar wat ik me afvraag is : hoe worden deze dingen dan over het algemeen gebruikt als ze niet voor midi naar hardware geschikt zijn?

Worden samplers als Kontakt of Kompakt echt enkel gebruikt als vst bij Cubase achtige omgevingen? Indien er toch mensen zjin die softsameplers samen met hardware gebruiken, wil ik graag weten hoe ze dat doen - in welke combinatie.

Zit sterk na te denken om een hardware sampler te kopen.

iemand die mij van die gedachte af kan brengen?
 
Softsamplers worden in de regel idd alleen in een sequencer als cubase, logic, sonar, etc. gebruikt, wat ik alleen niet begrijp is dat je overweegt een hardware sampler te kopen als je een mpc hebt....:confused:
 
Latency? Ik gebruik Kontakt als sampler. Aangestuurd vanuit mijn RS7000 hardware sequencer. Die setup is dus erg vergelijkbaar met die van Mensch-Maschine. Ik heb een latency van enkele milliseconden en dat is dus gewoon niet hoorbaar. Als ik een hogere latency heb dan zorg ik ervoor dat de rest van mijn tracks, zeg maar, achter gaat lopen.
 
Goede geluidskaart,computer en dito MIDI interface is denk ik je probleem...
Dan heb je geen latency en is ie lekker strak :D
 
Back
Top