Moog MOTHER-32

Mother_32_3_Tier_Rack_Black_web.jpg



Semi-Modular Standalone Synthesizer and Eurorack Module



Today, we are proud to announce the release of Mother-32, a distinctively vintage-voiced analog performance and production synthesizer, meticulously handcrafted to inspire unique sound creation, new music and endless sonic exploration.

During the prototype phase, we worked with 3 unique synthesists, Erika, Max Ravitz, and Bana Haffar to produce a video that explores Mother-32’s vast capabilities. Through performance and sound design, each artist displays the extensive vocabulary found within Mother-32.

The Mother-32 module is mounted in a black, laser-etched extruded aluminum enclosure and finished with traditional wood sidepieces. This 100% analog instrument features a one knob per-function interface, comprehensive voltage-controlled sequencer and an extensive 32-point analog patchbay.

Mother-32’s semi-modular design means that no patching is required to create powerful analog sound. This allows musicians of any experience level to quickly begin making music. Synthesists will enjoy exploring the extensive 32-point patchbay, which unlocks truly expressive, unique and complex synthesis capabilities. The patchbay also provides access to a wealth of sounds and functionality including an assignable CV output jack, MIDI to CV conversion, external audio input, a second voltage-controlled mixer, sync, and multiple unit expandability.

Onboard sound sources include a powerful 10-octave analog oscillator with variable pulse width, and an analog white noise generator. The signals from each sound source are then blended together by a voltage-controlled mixer for dynamic sound creation and manipulation. From the mixer, sound travels through a Moog Ladder Filter with selectable low pass and high pass filter types.

Musical creation and programming is executed via Mother-32’s comprehensive 32-step, voltage controlled sequencer or external MIDI controller. There are two sequencing styles available, allowing each user to quickly create new musical ideas with ease and familiarity. A total of 64 patterns can be stored and recalled from within Mother-32’s memory bank.

Mother-32 is an expandable analog ecosystem that allows multiple units to easily be mounted and patched together for extended synthesis capabilities.

Units are shipping to authorized dealers worldwide now with a U.S. street price of $599.

Find out more about Mother-32 here.
 
ik vind het ook best een aardig concept, inderdaad eem ms-20 feel. Niks mis mee dat routings al vast liggen en met patchkabels er nog wijzigingen mogelijk zijn. al die patch pruts kabeltjes is ook niet alles. Wil het liefst de bediening toch vrij houden van kabells over en weer. dat is wat mij tegen stond aan modulars en ik er weer (even) afgestapt was.
Opzich spreekt het mij dus wel aan alleen ben ik niet zo'n fan vd Moog sound, was de meeste al gauw zat gezien ik alleen die bekende rauwe sounds er uit kreeg. maar dat is ook mijn beperking (zeg ik zelf maar alvast voordat iemand 'm inkopt ;-)

maar ten opzichte van Roland/Yamaha en Korg miniprut wel iets wat indruk maakt, hoewel natuurlijk niet helemaal met elkaar te vergelijkenn
 
Klinkt voor geen meter. Is gewoon die nieuwe moog sound die ze al x jaar hebben. Leuk als je de bergheim/berlin 12 in een dozijn sound wil maken maar daarna houdt het wel op.

Zet de resonantie maar op 80% en doe maar een filter sweep. Weet nu al dat het laag gewoon weer ongedefinieerd klinkt.

Maar misschien moet deze zeikerd nu gewoon maar een mini scoren. Ja dat zal het zijn ;)

Welke synth heeft er uberhaupt nog veel laag over op 80% resonantie? Behalve dan synths met een erg makke resonantie. :) Een Minimoog heeft in verhouding ook veel minder laag bij hoge resonantiesettings dan bij lage hoor, is toch gewoon eigen aan de fysica van een resonantiepiek. Dat gezegd zijnde: ja, je moet aan de Minimoog. Iedere synthfreak moet aan de minimoog. Wat een beest.
 
Toen ik ergens in 1982 op het idee kwam een synth aan te schaffen liep ik toevallig tegen een MS20 aan. Ik was gelijk verkocht: knoppen, knoppen, knoppen, en gaten en stekkertjes.....
Zonder enig verstand van zaken wist ik het gelijk: die moest ik hebben.
Ik heb momenteel geen enkel verstand van modulair spul, maar als ik dit trio zie heb ik weer dat gevoel van toen. Spontaan kwijlen en zo, en 'hebbe hebbe', van dattum.


ha ha ha.. ik had mijn eerste korg ms20 ook in dat zelfde jaar..
ik wilde eigenlijk al een hele tijd een minimoog hebben omdat je die het vaakste qua naam en geluid in met name progrock produktie,s tegen kwam, tot ik een keer informeerde wat zoiets dan moest kosten..
of je een emmer leeg gooide.. gelukkig kwam er een paar jaar later een betaalbaardere versie op de markt de ms 20 .. (nou ja betaalbaarder, was toen nog iets van 1295 gulden) met zeker voor een beginner ongekende mogelijkheden!! bij muziek staffhorst op de rozenstraat in utrecht kreeg ik hem zelfs op afbetaling mee.. toch een aantal jaren ernstig veel lol mee mogen beleven, totdat die felbegeerde minimoog alsnog voor onder de 1000 gulden op de occasion markt kwam.. (waren toen net de dx7 uit kwam even heel kort heel goedkoop en erg veel op de 2e hands markt te vinden)..
en die heb ik dus nu nog steeds..deze mother 32 spreekt mij dan ook gelijk erg aan..
 
Super vet inderdaad zon triple setup. Dit is voor mij wel de ticket om toch eens naar modular te kijken. Erg dik dat je met Moog cases andere Eurorack modules kan huizen.

Hmm.....

Was jij het niet die een paar jaar geleden meerdere Waldorf Pulses aan elkaar knoopte? Hoe is dat toen bevallen?
 
ik vind het ook best een aardig concept, inderdaad eem ms-20 feel. Niks mis mee dat routings al vast liggen en met patchkabels er nog wijzigingen mogelijk zijn. al die patch pruts kabeltjes is ook niet alles. Wil het liefst de bediening toch vrij houden van kabells over en weer. dat is wat mij tegen stond aan modulars en ik er weer (even) afgestapt was.

semi modulair heeft over het algemeen ook mijn voorkeur. Best of both worlds.
 
..spul voor vrouwen wat is dat voor een domme & sexistische opmerking. verdiep je eens in de geschiedenis van synths en gebruikers ervan
 
..spul voor vrouwen wat is dat voor een domme & sexistische opmerking. verdiep je eens in de geschiedenis van synths en gebruikers ervan

Wow dude chill. Ik denk dat ie een grapje met betrekking tot de naam maakte. ;)

Btw.. Als er vrouwen zijn die hier opgewonden van worden. Laat je horen en wanneer gaan we op date?! :P
 
..spul voor vrouwen wat is dat voor een domme & sexistische opmerking. verdiep je eens in de geschiedenis van synths en gebruikers ervan

Niks sexistisch, gewoon een gat in de markt waar de makers van Moog handig op inspelen.
Waarschijnlijk als je ze alle drie tegelijk koopt krijg je er gratis nagellak bij.
 
Heb als vrouw nooit willen opscheppen over mijn set up. t gaat om de muziek.niet om de tools.
Denk dat mijn set up complexer en uitgebreider is dan van de meeste synthforum leden. 12 vintge synths strak gesynced via kenton aan mijn DAW..... En dat zonder hulp van vriendje of broertjes. Ongelooflijk he?

Dat gepoch met spullen is dus gewoon male chauvinism. Als vrouwen dat ook doen raken mannen van hun padje.
Anyway....mother is een mooi synthje om mee op reis te gaan. doe dat maar s met je modular muur.
 
Heb als vrouw nooit willen opscheppen over mijn set up. t gaat om de muziek.niet om de tools.
Denk dat mijn set up complexer en uitgebreider is dan van de meeste synthforum leden. 12 vintge synths strak gesynced via kenton aan mijn DAW..... En dat zonder hulp van vriendje of broertjes. Ongelooflijk he?
Om hem maar even in te koppen, dat vind ik aardig ongelofelijk inderdaad. ;-)
 
Haha, generalisaties over en weer, heerlijk. Keep it up.

bizarre ontwikkeling van dit topic, alsof seksen iets met synths van doen heeft...
zo'n mother lijkt me een leuke aanvulling op de voyager met expansion/ interface.:P
 
Back
Top