Nieuwe Ram chips nodig voor TB 303

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
De afgelopen dagen aardig wat spul verkocht en er gelukkige kopers aan overgehouden. Echter nu met mn laatste 303 die ik verkocht heb blijkt er wat mis te zijn. Ik heb contact gehad met de groot vader van de 303 overhaul en mods (robin whittle). Ook om er zeker van te zijn dat ik niet in het ootje wordt genomen door de kopers die onderdelen zouden kunnen strippen of vervangen en dan vrolijk gaan klagen over defecten. Dit laatste blijkt gelukkig volgens Robin niet echt makelijk in dit geval.

De sequencer doet raar en wil geen patterns op slaan. Volgens robin zijn de pootjes van de ram chips aangetast door corrosie en dit probleem is waarschijnlijk extra hard gegaan toen de TB via de post op en neer stuiterde terwijl de pinnetjes al aan het afbrokkelen waren.

Opzich dus geen super grote ramp maar ik moet dus even op zoek naar deze chips, volgens robin zijn er aardig wat in omloop door ombouw van TB's en 606's waarbij de ramchips overbodig werden. Hij heeft er zelf ook wat liggen maar import uit austrialie gaat wel weer een tijdje duren.. Dus is er iemand in Nederland die mij op weg kan helpen zodat ik mijn koper gerust kan stellen en blij kan maken met een goed werkende TB?

T hoeft natuurlijk niet gratis dus laat maar via PB weten hoe of wat en wanneer :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Hij staat overigens al bij een techneut. Heb enkel de ram chips nodig.
 
Dus, je 303 ligt bij een techneut
maar je vertrouwd op de diagnose en een cowboy verhaal van corrosie van iemand die je 303 nog niet gezien heeft vanbinnen?
Voor hetzelfde geld is er gewoon ergens een miniem slecht contact en is er helemaal niets mis met die chips..
 
Nieuwe RAM van social entropy laten inbouwen. + De seq kan dan nog veeeel meer.
Ze kennen er wat van. Ze brengen namelijk binnenkort ook "Engine" uit een Multitrack seq.
 
Dus, je 303 ligt bij een techneut
maar je vertrouwd op de diagnose en een cowboy verhaal van corrosie van iemand die je 303 nog niet gezien heeft vanbinnen?
Voor hetzelfde geld is er gewoon ergens een miniem slecht contact en is er helemaal niets mis met die chips..

Ja het is allemaal een beetje vreemd gegaan. De koper heeft niet eens de TB naar zn eigen huis laten sturen zodat ie er eerst zelf naar kon kijken maar is direct via via verstuurd naar iemand die de kleine mankementjes zou fixen. En nu blijkt er ineens van alles mis te zijn (wat voordat ie op t post ging nog niet t geval was). De klachten heb ik voorgelegd aan Robin Whittle en zijn diagnose van afstand is dat hij vermoed dat de pinnetjes van de ram chips niet goed meer zijn. Maar goed, als deze chips niet al te duur zijn en ik kan er makkelijk aan komen dan ben ik wel bereid om wat extra bij te leggen voor de reparatie.

Een refund heb ik sowieso al nee op gezegd aangezien ik niet weet wat er ondertussen met de TB is gebeurd en de koper niet inging op mijn verzoek bij mij thuis te komen om de TB te testen.

Wat er precies aan de hand is weet ik niet, hoop dat we er snel achter komen en wil uiteraard graag helpen die TB weer in orde te krijgen.

Iemand anders nog tips?

Klachten: Patterns programeren lukt niet / slides blijven soms hangen / pattern clear wist de slides en accents niet en nog wat andere kleine dingetjes waar ik zo snel niet op kan komen. Daarnaast was de tech guy ervan overtuigd dat de TB vol zou moeten zitten met random patterns omdat de batterijen eruit zijn geweest en er nu helemaal geen patterns lijken te zijn.
 
Ja was het met de adapter? Misschien heeft de koper een verkeerde adapter ingeplugt. Het verhaal vind ik zelf vaag hoor. Bij zo'n dure zaken kom je er toch om en test je zelf? Je weet dat dit kan gebeuren met vintage spul opsturen.

Als hij bij jou 100% werkte en de koper wil per se dat hij verzonden wordt? Dan moet hij er maar vrede mee nemen dat hij zelf voor de kosten kan opdraaien. Die kans dat dit met vintage gear gebeurd is namelijk vrij groot. Laat hem gewoon een pic maken van het cpu?

Ik zeg het voortaan ook altijd; kosten en risico voor opsturen zijn voor de koper..
 
Nieuwe RAM van social entropy laten inbouwen. + De seq kan dan nog veeeel meer.Ze kennen er wat van. Ze brengen namelijk binnenkort ook "Engine" uit een Multitrack seq.

Dat zou inderdaad erg vet zijn, aanrader voor de koper, zie alleen wel dat t 275 usd kost.

Hopelijk had je wel fotos van de binnenkant gemaakt.

Helaas niet gedaan.

Om welke ic's gaat het eigenlijk?

Geen idee, de techneut heeft verder nog weinig gezegd behalve dat hij denkt dat er een ram chip kapot is. Maar goed, zoals Robin al zei komt dat bijna nooit voor, wat wel normaal is bij de ram chips is dat de pootjes langzaam vergaan (corrosie).

Ja was het met de adapter? Misschien heeft de koper een verkeerde adapter ingeplugt. Het verhaal vind ik zelf vaag hoor. Bij zo'n dure zaken kom je er toch om en test je zelf? Je weet dat dit kan gebeuren met vintage spul opsturen.

Ik heb dezelfde vraag gesteld, ze hebben beide opties geprobeerd.

Als hij bij jou 100% werkte en de koper wil per se dat hij verzonden wordt? Dan moet hij er maar vrede mee nemen dat hij zelf voor de kosten kan opdraaien. Die kans dat dit met vintage gear gebeurd is namelijk vrij groot. Laat hem gewoon een pic maken van het cpu?

Ik zeg het voortaan ook altijd; kosten en risico voor opsturen zijn voor de koper..

Zal ze eens vragen way fotos te maken. Opzich wil ik best geloven dat er nog een defect aan zat te komen dat door gestuiter met de post erger is geworden. Misschien had als ie gewoon was opgehaald het nog wel een tijd lang normaal gedaan.


Ik heb ze een nieuw pak dure duracell batterijen erbij gegeven (weet niet of deze er ook in zitten nu).

Maar goed, voor zo'n 30 euro per stuk is er nog wel aan deze chips te komen? Weet niet zeker of ik bij de juiste chips heb zitten.

Bedankt voor de tips in ieder geval :biertje:

Edit - Ow wow deze kost maar 3,49 ofzo .. Zijn dit de ram chips die gebruikt kunnen worden? http://www.jameco.com/webapp/wcs/st...storeId=10001&catalogId=10001&productId=43238
 
Wees eens niet zo wantrouwig allemaal, kan toch gewoon zijn dat hij verrot is aangekomen en dat Resonance en goede verkoper is en daarin zijn verantwoordelijkheid voelt.
Ik zeg goed bezig Resonance, je hebt iets verkocht als zijnde in perfecte staat, als het dan niet zo blijkt te zijn en je er wel bent voor de koper dan ben je goed bezig!
 
als corrosie inderdaad het probleem is kan je dit meteen uitmeten met een multimeter van 10 euro. ik zou voorstellen dat die "techneut" maar eerst eens dat gaat testen voor je lukraak chips gaat zitten wisselen..
het kan evengoed gewoon een soldeerverbinding zijn die even een tikje van de soldeerbout moet krijgen.
 
Op fotos is het soms niet te zien. Corossie zit vaak van binnen. Een manier om het te testen is om een schroevendraaier tegen de pinnetjes te drukken (heel voorzichtig) en die zullen door de corossie dan heel makkelijk buigen of zo goed als uit elkaar vallen.

De ram chips zelf zijn eigenlijk bijna nooit problemen mee. maar je kan eigenlijk de pinnetjes zelf niet fixen (lijkt mij) dus het beste kun je nieuwe ram chips solderen.
 
Ach ja meten is weten. Dat andere defect was bekend en als dat door die ram ic's komt dan zou ik zeggen 'risico' van de koper. Maar ja als je zn ding kan kopen ken je die paar euro reparatie kosten ook wel neerleggen,. Niet dat ik kan meten etc
 
Wees eens niet zo wantrouwig allemaal,

Ik vertrouw niemand over internet.. Zelfs op Synthforum ook al stoten tegengekomen.. Hoe lang de persoon al lid is wil helemaal niks zeggen.. Een beetje argwaan is nooit
verkeerd wil ik gewoon zeggen.

Ik vind dat de koper gewoon een filmpje moet maken waardoor hij aantoont dat de seq niet werkt dan weet je ineens ook of dat deel al waar is.
 
Ik vertrouw niemand over internet.. Zelfs op Synthforum ook al stoten tegengekomen.. Hoe lang de persoon al lid is wil helemaal niks zeggen.. Een beetje argwaan is nooit
verkeerd wil ik gewoon zeggen.


Jouw argwaan jegens anderen zegt meer over jouw persoonlijkheid dan die van anderen.

Ik heb al heel wat spullen verkocht over het internet waaronder een tweehonderdtal MIDI kitjes voor de monotribe. Ik hanteer altijd eerst verzenden dan de klant laten betalen.
Letterlijk één iemand heeft me genaaid door niet te betalen. Een prima score en ik kan positief mijn klanten/kopers tegemoet komen.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten wil ik gewoon zeggen.
 
Back
Top