Logic Arrangement track vraagje

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.360
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik probeer iets voor te bereiden voor een vocalist waar ik mee samenwerk.
Wil haar een logic file geven waar ze makkelijk in de arrangement track heen en weer kan schuiven copieeren etc.

Nu heb ik wat basic dingen klaar staan maar ik kan niet zomaar dingen copieeren en verplaatsen in de arrangement track.. alleen naar links.

Ik kom er maar niet achter waat ik fout doe. Heb alle settings geïnitialiseerd maar niks.
Als ik op youtube kijk zie ik daar alles alle kanten opgesleept worden ed maar ik krijg het niet voor elkaar.

Weet iemand wat ik fout doe?
 
Alleen naar links?

Ik vermoed dat je de song length in je settings moet vergroten. In de sequence geeft ie op die positie een 'brick wall'.
 
Dat is het helaas niet.. Ik snap er geen r*k van.

Het lijkt vrij random. De ene pakt hij wel en de andere kan ik niet eens selecteren.
Weer een of andere Logic bug?
 
Zit je niet gewoon op het einde van je song? Er is een 'end' marker die je, zonodig, verder naar rechts kan slepen.

Zonder visuele demonstratie is dat het enige simpele dat ik kan bedenken.
 
Zit je niet gewoon op het einde van je song? Er is een 'end' marker die je, zonodig, verder naar rechts kan slepen.

Zonder visuele demonstratie is dat het enige simpele dat ik kan bedenken.


Dat zeg ik net....
 
Nee dat is het niet.
Ik zal ff naar mn computer gaan om n screenshot te maken

Zit je niet gewoon op het einde van je song? Er is een 'end' marker die je, zonodig, verder naar rechts kan slepen.

Zonder visuele demonstratie is dat het enige simpele dat ik kan bedenken.
 
als ik bv intro beat op de plek van verse wil slepen dan lukt dat niet maar sommige werken weer wel.
ligt het aan waar je dat 'blok' selecteerd dus links onder of in het midden ofzo?
 

Attachments

  • Screen Shot 2015-07-12 at 22.29.35.jpg
    Screen Shot 2015-07-12 at 22.29.35.jpg
    81,2 KB · Bekeken: 79
BTW Er is ook een functie in Logic Pro X waarbij je gelimiteerd kunt slepen in je Arrange Window of Piano Roll.

Ik ben Notator gebruiker van het eerste uur. Logic is het meest 'user-friendly' en de meest professionele DAW op de markt. 2 telefoonboek dikke Manuals. Maar sommige functies zoals bovenstaande ontgaan me totaal. Waarom zou je dit willen doen ? Iemand een voorbeeld of idee ?
Hopelijk is Dextah's probleem opgelost. Manuals zijn handig. Als je ze hebt.
 
Back
Top