Help! Cubase SX Audiomixdown

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.300
Locatie
Utrecht
Hallo,

Ik wil dan eindelijk een demo'tje opsturen. Ik heb in CubaseSX mijn synths en drumcompuiter als audiotrack opgenomen, hiervoor gebruik ik een Luna II kaart.

Dus ik heb wat tracks die softsynths aansturen met effecten eroverheen, en ik heb een track die Halion aanstuurt met Luna-effecten en ik heb een paar audioclips.

Het probleem is als volgt:

Ik gebruik "export audiomixdown" om er 1 wavefile van te maken. Hierbij gebruik ik de instelling: "stereo interleaved", en ik vink "effects" en "automation" aan. Hierna gaat cubase netjes een wavfile renderen.

Maar wat schertst mijn verbazing! De wavefile phased aan alle kanten, het is werkelijk een verschrikkelijk gehoor, ik denk dat het de delays zijn die ik vanuit de lunaII over de bassdrum van halion heb gegooid.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Voor de audiomixdown klinkt ie prima.
 
je probleem is eenvoudig als je het weet. Je gebruikt effecten uit de creamware luna ii kaart. helaas kun je dan niet meer de audio render functie gebruiken van cubase. Daarvoor heb je full PDC (plugin delay compensation) nodig. Dit is pas beschikbaar vanaf cubase sx 2.0.

het beste wat je kan doen is rechtstreeks je audio output opnemen. Dit kan bijvoorbeeld via een vst insert op de master in cubase sx. Er is een speciale vst plugin gemaakt die dit kan doen. Ik ben vergeten welke dit is maar je kan dit terug vinden via http://www.planetz.com in de pulsar sectie.

Andere mogelijkheden zijn de luna effecten weer rechstreeks doorlussen in je scope fusion platform naar asio bussen van cubase sx. nu kun je de effecten eenmalig opnemen als audiospoor. Daarna kun je wel de audio render functie van cubase sx gebruiken.
 
bedankt meneer, hier heb ik wat aan!!

Ik was bang dat deze onbeantwoord zou blijven!



:halleluja:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top