Saturatie met een cassettedeck

Nou.. het vreemde is dus dat ik absoluut niet de befaamde headroom ervaar. Het signaal komt er met -voor mijn gevoel- met moeite met dezelfde volume er weer uit. Ook is het zo dat het eindresultaat uiteindelijk een stuk gedempter klinkt in het tophoog. Ik snap dat het een tikkeltje gedempter kan klinken, maar dit is niet erg mooi voor mijn gevoel. Haast wel wazig te noemen. Dit zou toch niet moeten met een bereik tot 23kHz? Tot nu toe reageerd de vorige eigenaar niet :( Hij heeft wel aangegeven idd met weerstandjes en dergelijke bezig te zijn geweest.

@Elektrovolt: Ook als ik de schakelaar omzet naar source heb ik hetzelfde probleem..
 
Heb je hem gekocht als 100% werkend, net onderhouden, of voor een prikkie ergens opgehaald?
 
Misschien vraag ik iets enorm doms, maar als ik de audio door mn tape unit gooi, zonder op te nemen (dus tape draait niet), wat voor soort effect heeft dat op de audio?

Misschien al besproken, maar je zou zoon minijack cassette kunnen gebruiken.
Schermafbeelding%202015-05-12%20om%2019.00.04_zpsgkuq05da.png

Ik vraag me al een tijd af hoe goed zoon ding nou kan klinken.

Het lijkt ook nog is een enorm simpel ding.. Weet iemand wat voor een ''head'' dit kan zijn? is het niet precies hetzelfde als het gene wat schrijft in een cassette deck?
Schermafbeelding%202015-05-12%20om%2019.11.06_zpsr0f9iz9j.png
 
Ja Hill, het staat er al bij "it’s really just a clever overdrive distortion hack".

Kan best als effect okee zijn carolineherz!
 
Heb je hem gekocht als 100% werkend, net onderhouden, of voor een prikkie ergens opgehaald?

Ja, gekocht als 100%. Sterker nog, hij zou voor een gedeelte zelfs gereviseerd zijn. Potmeters (zegt mij helaas niets) en nog wat interne dingen schenen volgens hem vervangen te zijn. Ik had hem werkend gezien en alles leek prima. Helaas niets opgenomen gezien ik het wel geloofde (misschien naief van me). Mocht de verkoper niet meer reageren, dan zal ik hem denk ik toch moeten laten servicen. Is dat duur? :(
 
Waar adviseren jullie om te servicen? Of zijn er handige mensen hier op het forum die dit kunnen?
 
Ja natuurlijk, maar je gaat wel door het tape deel heen, ipv de bypass?? ofzo.. maar eerlijk gezegd weet ik ook niet of het heel interessant is.

Ik hoor vaak lofi-house/techno/(left-field) waar ik me altijd afvraag of dat interessante wat ik aan de recordings hoor nou vooral door de tape komt of het lo-fi mengpaneel. Grote kans dat het hem in beide zit natuurlijk..

idd bijvoorbeeld distortion, lijkt mij dat je dat met tape wilt doen?
Sommige tracks klinken alsof een groot deel van de "sounds" maar tot een bepaalde "crappy" frequentie gaan. En ik zou ook niet heel graag kickdrums door een budget mengpaneel sturen.. of??
 
Geen ervaring met ze, maar zag deze winkel via google:

http://www.avsc.nu/index.php


De vraag is hoeveel je er aan wilt uitgeven..

Jeetje.. dat kost allemaal meer dan de taperecorder zelf haha. Is er niemand op het forum die hier handig mee is en tegen een aannemelijk bedrag hiernaar wil kijken en eventueel kan servicen?

Overigens heb ik de verkoper weten te bereiken. Die vind het erg vreemd. Hij geeft aan alles dat nodig was vervangen te hebben waarbij de recorder geen problemen zou moeten opleveren. Ik zou nog kijken of ik nog steeds een verschil in volume zou hebben als ik een andere bron zou inpluggen, maar helaas blijft het probleem. Ook gaf ik aan geen extra headroom te ervaren, maar dat fenomeen zegt hem niets. Hoe dan ook zou ik hem vandaag hierover terugbellen. Ik hoop dat dit wordt opgelost.
 
Daar is dan weinig subtiels meer aan... Ik verwacht ruis/distortion etc etc. Of zoek je die sound? :D


jaaaa vooral voor drums , haal tegenwoordig ook vaak mn pads/strings door distortion lijkt me al helemaal vet met zon 4 track :)
 
@ Goran
Wat bereft die Akai bandrecorder. Koppen demagnetiseren heeft bij mij nog nooit horend resultaat opgeleverd. Koppen schoonmaken daarintegen absoluut wel. dat moet je even proberen. Isopropyl alcohol en een wattenstaafje. Kun je ook het hele pad waar de tape langs loopt even meenemen. Rubberern onderdelen niet meenemen, niet goed voor ze de alcohol.
Revisren lijkt me bij zo'n appaarat niet handig, gaat waarschijnlijk meer kosten dan een (zelfde) nieuwe..
 
@ Goran
Wat bereft die Akai bandrecorder. Koppen demagnetiseren heeft bij mij nog nooit horend resultaat opgeleverd. Koppen schoonmaken daarintegen absoluut wel. dat moet je even proberen. Isopropyl alcohol en een wattenstaafje. Kun je ook het hele pad waar de tape langs loopt even meenemen. Rubberern onderdelen niet meenemen, niet goed voor ze de alcohol.
Revisren lijkt me bij zo'n appaarat niet handig, gaat waarschijnlijk meer kosten dan een (zelfde) nieuwe..

Helaas.. ook schoonmaken al geprobeerd. Evenals demagnetiseren. Ik denk dat er van binnen echt iets niet goed zit. Ik heb de verkoper inmiddels weten te bereiken en zijn nu aan het watsappen. Ik heb hem een filmpje gestuurd van het probleem. Ik wacht nog op antwoord. Gezien hij erg handig is (ahum) met dit soort dingen, hoop ik dat hij het probleem kan oplossen.
 
Back
Top