Simpele maar goede ADAT-coverter

Die 88192 is een briljant goede converter. Als je de cash hebt kun je je daar geen buil aan vallen.
 
En hij is nog steeds te koop hoor!
Geen verkooppraatje, maar wat al gezegd is, gewoon een heel erg goede converter.
 
En hij is nog steeds te koop hoor!
Geen verkooppraatje, maar wat al gezegd is, gewoon een heel erg goede converter.

Absoluut een topding, alleen momenteel ben ik in onderhandeling over een Lynx Aurora. Wat hier eerder ook gezegd is... als je 't doet, doe het dan gelijk goed... :)
 
Absoluut een topding, alleen momenteel ben ik in onderhandeling over een Lynx Aurora. Wat hier eerder ook gezegd is... als je 't doet, doe het dan gelijk goed...

Eehhh we hebben het over hetzelfde nivo als je de lynx met een lucid vergelijkt....
 
Inmiddels ben ik voorzien van een Aurora 16 met ADAT-uitbreiding. Die gebruik ik in combinatie met m'n RME Fireface 800.

Het werkt allemaal top en ik moet zeggen dat de DA-convertors van de RME zo slecht nog niet zijn. Heel goed juist zelfs, de analoge outputs van de Lynx klinken wel iets, tja, opener ofzo, maar het verschil is uitermate klein te noemen.

Het grote verschil zit hem in de inputs. Ik denk dat de AD-covertors van de RME het verprutsen ofzo, of de op-ampjes van de RME zijn gewoon ruk. De Lynx springt daar volle bak bovenuit. Een opname van synth of zang, of de output van m'n analoge mixer klinken via de Lynx ineens echt alsof er een deken van je audio afgehaald wordt... :)

Enfin, op zich mag dit topic wel dicht, want ik ben voorzien. :)
 
Upgrade je 800 naar een 802 ;)
 
Inmiddels ben ik voorzien van een Aurora 16 met ADAT-uitbreiding. Die gebruik ik in combinatie met m'n RME Fireface 800.

Het werkt allemaal top en ik moet zeggen dat de DA-convertors van de RME zo slecht nog niet zijn. Heel goed juist zelfs, de analoge outputs van de Lynx klinken wel iets, tja, opener ofzo, maar het verschil is uitermate klein te noemen.

Het grote verschil zit hem in de inputs. Ik denk dat de AD-covertors van de RME het verprutsen ofzo, of de op-ampjes van de RME zijn gewoon ruk. De Lynx springt daar volle bak bovenuit. Een opname van synth of zang, of de output van m'n analoge mixer klinken via de Lynx ineens echt alsof er een deken van je audio afgehaald wordt... :)

Enfin, op zich mag dit topic wel dicht, want ik ben voorzien. :)

Heb je een audio voorbeeldje van het verschil?
 
Topic met veel interesse doorgelezen maar van betaalbaar gaat het al snel naar wat duurder.
Heeft iemand ervaring met de Alesis AI3? Is deze beter dan de ADA8000? Voordeel voor mij is dat alles achteraan zit. Preamps heb ik niet nodig.
Ik heb inputs te kort op mijn RME HDSP9632 en mijn uitbreidingskaart met 8 inputs heeft last van lekkende kanalen dus ik zoek iets anders.
Budget zo rond de 400 euro. Zou de lucid 8824 lukken voor die prijs?
 
let op dat Ai3 alleen adat sync doet en nergens aangeeft of die klokt.
 
Heb je een audio voorbeeldje van het verschil?

Ja op zich wel, alleen het probleem is dat de projecten waar ik tijdens deze overschakeling in mijn setup mee bezig was, zijn producties voor klanten en die voorbeelden kan ik hier niet posten.

Ik heb niet bewust een test opgenomen met een eigen song ofzo (wel veel realtime zitten A/B-en, maar dat is niet opgenomen).

Voor iedereen die twijfelt en het geld er voor over heeft is de Lynx Aurora in ieder geval zeker een aanrader. En als je een beetje geluk hebt, heb je een Aurora 8 al voor onder de 1000 euro.
 
Back
Top