TX81Z laadt geen sysex patches

Als de ram patches beschadigd zijn, zou mijn eerste stap nu zijn, een factory reset uitvoeren.
zo: http://the-all.org/tx81z/revisions.html
Controleren of bij uitschakelen het ram geheugen nu wel goed bewaart blijft.

Mijn patches zijn toch niet beschadigd in de synth zelf, aangezien ze daar prima werken, alleen via sysex loopt het stuk lijkt het? Er is ook geen probleem met het wijzigen en opslaan van de patches via het front paneel. Midi cc verzenden (sustain en volume) via MIDI-OX werkt. Program changes en notes on/off via mijn electribe of pc werkt ook prima. Een factory reset stel ik liever even uit omdat dat zou betekenen dat ik mijn performance patches dan kwijtraak, en dus zou moeten uitschrijven aangezien ik niet kan vertrouwen op sysex dump.

Veel oude midi apparaten hebben moeite met het verwerken van bulk midi data. Midi dump (syx) programmatjes hebben daarom vaak instellingen waarmee je het verzenden kan vertragen.

zorg dat je een goede syx file hebt. http://patcharena.com/synths/yamaha-tx81z/

Als je de firmware wil updaten moet je de eprom vervangen (er staat er een te koop op ebay). Maar daar zou ik niet mee starten

@Marco: Ik zou wel graag de instellingen willen weten van 1/4 snelheid in MIDI-OX, dat gedoe met bytes en buffer size duizelt me. Ik heb een paar goede sysex files van het net, waar ik het mee probeer maar het lukt me niet.

Dit zijn de mn settings:

ZHdh8O7.jpg


Misschien de midi-OX snelheid instellingen, misschien factory reset, misschien ligt het aan de usbmidi interface, misschien OS firmware. In die volgorde zal ik het maar aanpakken...
 
misschien ligt het aan de usbmidi interface,..
Ik zou deze eerst doen. Zover ik je uitleg nog volg en begrijp is er aan je synth geen probleem, een PC is meestal snel genoeg voor midi.
In MIDI OX : 1 buffer van 2058 bytes of meer (of gebruik mij tool hieronder) en zend dan die sysex file die je postte.
Mss kan je de output van die usb interface op de thru van je synth zetten en de sysex verzonden vanuit PC daarin ook terug opvangen en controleren, die zou dan idem moeten blijven uiteraard.
 
Back
Top