Waar luister je NU naar? II

Het origineel van Peter Schilling vind ik nog altijd goed zowel in het Duits als Engels. En ja, ik kwam hierop na het opnieuw bekijken van Breaking Bad :maffia:


Neee... Het origineel, dus de Duitse versie is en blijft het mooist en het best. :halleluja
Natuurlijk is het een kwestie van smaak. Maar dit is mijn mening :D

 
Ja - zo oud zijn we al. In de Kringloop kijken de kinderen vol verbazing naar een werkende pick-up alsof het een vreemd apparaat uit grootmoeders tijd is. Veel van mijn muziekhelden zijn al dood. En van steeds meer jeugdvrienden bereikt mij het bericht dat ze zijn overleden. De meeste anderen die ik nog wel eens tegen kom kwakkelen met hun gezondheid of rijden rond op een aangepaste fiets of in een invalidenwagentje... :(
 
Ach ja, en zo kunnen we uren doorgaan :D
Er is zoveel moois gemaakt. Juist ook van eigen bodem.
 

Mooi hoor.
Prikkebeen staat op Picknick, misschien wel het meest bijzondere Nederlandstalige album ooit, mede dankzij de aparte teksten van Lenneart Nijgh en de arrangementen van Bert Paige.
Het was van Boudewijn dé poging om een soort Nederlandse Sgt Pepper uit te brengen en daarin bijzonder goed slaagt, het is een heel psychedelische plaat.
Er is een tijd geweest dat ie het album niet zo waardeerde en zei toen dat het z'n minst persoonlijke album was maar later kwam ie er op terug omdat ie toen wel het unieke van die plaat zag.
De bijzondere composities met de vervreemdende teksten en aparte arrangementen zijn uniek in Nederland, de Kik heeft een tijdje terug nog een tour gedaan met een hommage aan oa dit album.
Dit is m'n favoriete track;

 
Mooi hoor.
Prikkebeen staat op Picknick, misschien wel het meest bijzondere Nederlandstalige album ooit, mede dankzij de aparte teksten van Lenneart Nijgh en de arrangementen van Bert Paige.
Het was van Boudewijn dé poging om een soort Nederlandse Sgt Pepper uit te brengen en daarin bijzonder goed slaagt, het is een heel psychedelische plaat.
Er is een tijd geweest dat ie het album niet zo waardeerde en zei toen dat het z'n minst persoonlijke album was maar later kwam ie er op terug omdat ie toen wel het unieke van die plaat zag.
De bijzondere composities met de vervreemdende teksten en aparte arrangementen zijn uniek in Nederland, de Kik heeft een tijdje terug nog een tour gedaan met een hommage aan oa dit album.
Dit is m'n favoriete track;


Alleen muzikaal is het al een feestje om naar te luisteren.
Eigenlijk zou er ook eens een album uit moeten komen met de originele instrumentals :D

Zowel de plaat als CD zijn (nog) te bestellen bij bol.com:
Boudewijn De Groot - Picknick (CD) (Remastered), Boudewijn de Groot | CD (album) | Muziek | bol.com
 
Veel van mijn muziekhelden zijn al dood.

Ja, dat krijg je op een gegeven moment. Eentje die ik nooit live heb gezien en dat lukt ook niet meer... :( En ik was, met een beetje moeite, in de gelegenheid om 'm in de VS een keer te zien, dom dom dom dat ik het niet heb gedaan. :stupid




Maar goed, je kunt ook op zoek gaan naar nieuwe muziekhelden. Eentje die wat jonger is, dus die gaat hopelijk nog een tijdje mee. :D Met een nieuw uitgebracht nummer, met een beetje geluk binnenkort een nieuw album en een tour hier in Europa.

 
Het zwaardere werk van Chelsea Wolfe vind ik heel goed. Doet me ook wat aan de vroege Black Sabbath denken. Welke album van haar zou je mij dan aanraden?
 
Het zwaardere werk van Chelsea Wolfe vind ik heel goed. Doet me ook wat aan de vroege Black Sabbath denken. Welke album van haar zou je mij dan aanraden?

Hiss Spun (2017). Zwaar, donker, intens. Ook misschien wat minder toegankelijk, het is eentje die "groeit" als je het wat vaker hebt gehoord. Maar dat zijn vaak de beste albums. In vergelijking daarmee is haar laatste album Birth of Violence (2019) hier en daar bijna lichtvoetig te noemen. Het album daarvoor, Abyss (2015) is wat minder intens, maar misschien muzikaal gezien ook iets gevarieerder. Speciale vermelding van Unknown Rooms: A Collection Of Acoustic Songs (2012), de titel zegt het al, anders, maar ook mooi. :) Haar laatste album is dus al een tijdje geleden, sinds kort zit ze bij een andere platenmaatschappij, ik ben benieuwd hoe haar volgende gaat worden.

 
 
Back
Top