Mono mini-jack naar mono jack

ik gebruik nu een paar van die dure doepfer kabels

en heb vroeger vaak jack kabels gekocht, doorgeknipt en er neutrik minijacks aan gesoldeerd,
maar dat gaf bij mij erg snel kapotte kabels.
 
Kwam ook deze tegen:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=469669
Ziet er degelijk uit voor een goede prijs. Iemand ervaring met die zaak?

Als ik de beschrijving lees krijg in de indruk dat dit een veel steviger kabel is dan het Doepfer model. Die Doepfers hebben de dikte van een dropveter, erg dun dus. Maar ze zijn wel mono/ mono; die in de link is stereo/ stereo.
 
Hé ik wist niet dat die winkel nog bestond. Ze zijn wel oké volgens mij maar ik moet zeggen dat het echt al járen geleden is dat ik er ben geweest.

Kun je een stereo kabel als die bij Okaphone eigenlijk niet ook gewoon in mono-toepassingen gebruiken?
 
Simpele vraag misschien en proefondervindelijk heb ik nog geen problemen ervaren. Maar een stereo kabel (dus balanced, dat is hetzelfde toch) gebruiken voor mono aansluitingen, kan geen kwaad toch?
Maw, ik kan dus maar beter alleen stereo/balanced spul kopen dan zit ik altijd goed.
 
Meestal wel Otlen, maar niet altijd.
Soms wordt (gebeurt vaak in gitaarpedalen) de aarde geschakeld zodra er een mono jackplug in gestoken wordt om een apparaat aan/uit te zetten.
De ring en de sleeve in een stereo jack input wordt door de mono jack plug kort gesloten waardoor een stoom kan lopen en het apparaat aan gaat.
Als je hier een stereo jack in steekt gebeurt er niets.

Of deze manier van schakelen wel eens gebruikt wordt in modulaire synth weet ik niet.
 
Ok thanx mlb. dus erger dan "er gebeurt niets" is het niet. overigens heb ik geen modulaire synths maar wel wat analoog spul met cv in/uit. afwisselend 6.25mm/3.5mm. heb een hoop kabels liggen van alles wat stereo, mono, verlooppluggen 3,5 naar 6.5 of andersom maar wil hier weleens orde in aanbrengen. incl. patchbay.
 
Ik heb trouwens een paar van die kabels bij Schneiders besteld. Wanneer ze aangekomen zijn zal ik een foto maken met zo'n exemplaar naast 'de dunne Doepfer'.
 
Da's een Cavia ja, wel een beetje opletten hè :P


[edit]

Overigens kan je daar zowel een mono als een stereo jack in steken..
 
Ik heb trouwens een paar van die kabels bij Schneiders besteld. Wanneer ze aangekomen zijn zal ik een foto maken met zo'n exemplaar naast 'de dunne Doepfer'.


:eureka:

Kabeltjes gearriveerd. Inderdaad een aanzienlijk verschil.

Links de kabels van Schneiders, rechts de dunne Doepfer
 

Attachments

  • Jack ?.jpg
    Jack ?.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 70
Zien er inderdaad netjes uit. Welke heeft je voorkeur nu je ze allebei hebt?
 
Zonder twijfel die van Schneiders. Veel steviger kabel, betere pluggen, in drie lengtes verkrijgbaar. Die van Doepfer zijn echt een soort schoen- of dropveters.
 
Back
Top