Mono mini-jack naar mono jack

als je geen twee linkerhanden hebt: leer zelf kabels solderen

veel goedkoper en flexibelelleerer: je soldeert wat je nodig hebt!
 
Ja, daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ben recentelijk begonnen met wat DIY, dus dat is zeker een optie. Maar ik blijf het raar vinden dat zo'n kabel zo lastig te vinden is in de gewone shops. Zo speciaal is die toch ook weer niet?
 
al is het wat duurder, je kan beter metalen pluggen kopen.

sommige van die zwarte plastic versies
vallen na geen lange tijd spontaan uit elkaar. ze verkruimelen tussen je vingers. of je draait het schroefdraad stuk. kan ook.

en met die duurzame metalen versies kan je steeds weer andere kabels maken. sommige pluggen hebben bij mij al vele verschillende functies gehad aan verschillende kabels. die zwart plastic dingen niet.
 
wat rondzoeken op ebay. Verzend vanuit UK is meestal peanuts. Maar is moeilijk te vinden, een jack naar mini jack, ik had ook al gezocht ooit. Ze zijn er, maar ze vinden (zoektermen) is moeilijk.
 
Door de link van Smackos heb ik dezelfde (Doepfer) kabel ook bij Thomann gevonden en daar hebben ze blijkbaar nog een goedkoper alternatief, ook nog eens met metalen connectoren. Bij een vorig bezoek daar niet weten te vinden, ik moet geloof ik mijn zoekskills eens aan gaan scherpen... Voor de geĆÆnteresseerden:

http://www.thomann.de/nl/cae_15562_audiokabel_30.htm
 
Op die afbeelding heeft de mini jack wel een stereo plug. Voor functionaliteit maakt het volgens mij ook niet uit en wellicht foute afbeeliding.
 
Nee, je hebt gelijk, is inderdaad een stereo minijack. Had ik even over het hoofd gezien, bedankt! Het zou inderdaad niks uit moeten maken voor de functionaliteit, maar ik heb toch de ervaring dat het soms niet lekker werkt.
 
Staat er zelfs bij, dacht aanvankelijk dat wellicht alleen het plaatje verkeerd was.

"plug 6,3mm mono male --> plug 3,5mm stereo male; 3,0 m"
 
Ik ben op zoek naar stereo grote jack naar stereo kleine jack.
 
Back
Top