Roland TR 606

Ik krijg een vaag gevoel dat scmutz geen 606 of 101 heeft. Als dat wel zo is zou het wel netjes zijn om te laten weten dat het is opgelost of in de vorm van 3 letters te laten weten. Mensen nemen de moeite om te helpen en je laat vervolgens niets meer weten.
 
Sorry Otlen drukke week en tanks voor de reacties :) Sh 101 is gefixt en 606 nog steeds kapot.... had wel een berrichtje gekregen voor een repair maar wordt iet meer op gereageerd, mocht iemand nog iemand kennen let me know :)
 
dat klinkt niet goed. heb je hem al eens open gehad? Battery vakje is schoon? Geen batterijen uitgelopen ooit, dat kan nl. voor veel ellende zorgen.
Ontstond dit probleem spontaan of heb je hem zo gekocht?
 
Heb hem recent gekocht, een aantal maanden geleden, hij deed het helemaal naar behoren. Totdat hij opeens uit het niets dit deed. En ik heb echt geen idee wat er nou mis kan zijn. Batterij en dergelijken ziet er allemaal nog goed uit, na mijn weten.
 
Er hoeft maar een enkele soldeerverbinding gammel te zijn om de zaak in het honderd te laten lopen.
Op het filmpje zit je aan de knoppen. Probeer eens een sequence te laten lopen waar je gedurenden een lange tijd niets aanraakt en kijkt of ie dan nog crashed.
 
Opstarten met een stopwatch erbij om te kijken hoe lang het duurt eer dat ie crashed.
Af laten koelen en dat weer met de stopwatch. Zo een aantal maal om te zien of het steeds na een bepaalde tijd gebeurt. Kan namelijk te maken hebben met opwarmen.

Andere mogelijkheid: gebeurt het steeds bij een bepaalde stap in de sequence.

En anders naar de reperateur ermee.
 
of een keer batterijen eruit, stroom eraf (voeding dus eruit), aanzetten (zodat alle spanning van het mainboard is) en dan nog een keer proberen.

gebruik je overigens een originele voeding of een universele? Heeft die de juiste specs, vooral wat amperage betreft?
 
Back
Top