Nord Lead 2 op Nord Modular / Launch-geluid

Re: Nord Lead 2 op Nord Modular / Launch-geluid

Origineel geplaatst door Yoozer
Er is dus een hele lijst patches beschikbaar voor de (Micro)Modular. Nu vroeg ik me af of er bij die patches ook Nord Lead 2 presets zitten; de 11-duizend en nog wat die ik van de bekende sites heb gehaald hebben in ieder geval geen subcategorie. Ik vermoed dat er een paar tussenzitten.

Anyway, dat was niet m'n directe vraag. Het geluid in DJ Jean's "The Launch", Scoop's "Drop It" - dat nasaal klinkende orgeltje. Ik ga er even botweg van uit dat dit gewoon een preset is van de NL2 (de eerste artiest kennende). Echter, ik heb geen idee hoe je 't na moet maken. Listige FM? Gewoon 2 zaagtandjes met een lowpass?

Dit is niet een vraag in de zin van "ik wil dit overgebruikte cliché-soundje toepassen in een cliché-trancehitje". Ik wil gewoon weten hoe 'ie gemaakt is, als uitdaging :). Verder neem ik aan dat er hordes mensen hier een NL2 hebben en het geluidje op een of andere manier wel kennen.

Wie helpt me uit de brand? Ik ben zelf al wat bezig geweest maar ik heb 'm nog niet precies. De versie van Scoop heeft er een pulsgolfje in met redelijk lage PW en misschien een gelowpasste zaagtandgolf, die van Jean klinkt al wat FM-achtiger (en dan met alternatieve golven, niet een gewone sinus), maar daar kan ik ook mis mee zitten.

dat geluid is fm
en kan met elke fm bak gemaakt worden
standaard zit het al in de fb01
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Even terug komend op die Nord Lead presets: er is geen verschil tussen de Lead1 en Lead2. Beide gebruiken dezelfde presets en geluiden van de kaarten, als die via Clavia zijn geleverd. In de Lead2X zitten deze presets in bank 3. De Lead 2 presets bebruiken NOOIT de ringmodulator en de distortion, noch de sinus, want die had de Lead1 nog niet.

Alle NordLead patches zijn te vinden op: http://www.nordsynth.zevv.nl/020_NordLead2/021_Patches/
in sysex format en de individuele creaties van andere gebruikers.
Wout

Ja, maar ik heb geen NL2/1, alleen maar een Micromodular.. zijn die nooit omgezet naar NM formaat? Ik heb bij de FM-for-Christmas patches wel het idee dat iemand de originele DX-7 patches heeft weten te converteren op een listige manier.. dan zou dat met de NL patches ook moeten kunnen.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, maar ik heb geen NL2/1, alleen maar een Micromodular.. zijn die nooit omgezet naar NM formaat? Ik heb bij de FM-for-Christmas patches wel het idee dat iemand de originele DX-7 patches heeft weten te converteren op een listige manier.. dan zou dat met de NL patches ook moeten kunnen.

Alleen de vier PCMIA kaarten en dan alleen de programs, dus niet de performances.
Ze zijn te vinden op
http://nordsynth.zevv.nl/010_NordModular/011_Patches/Nord_Lead_Emulation/

Let wel, het lijkt een NL2 Patch (RingModulator), echter deze wordt alleen gebruikt als Amp control... dus niet voor de twee Osc.

Het converteren van DX7 naar NM is door mij gedaan met behulp van een programmaatje dat ooit een kennis geschreven heeft. Het is echter geen freeware.

Wout
 
Back
Top