Nord Lead 2 op Nord Modular / Launch-geluid

Yoozer

vorbei
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
9.560
Locatie
Thuis
Er is dus een hele lijst patches beschikbaar voor de (Micro)Modular. Nu vroeg ik me af of er bij die patches ook Nord Lead 2 presets zitten; de 11-duizend en nog wat die ik van de bekende sites heb gehaald hebben in ieder geval geen subcategorie. Ik vermoed dat er een paar tussenzitten.

Anyway, dat was niet m'n directe vraag. Het geluid in DJ Jean's "The Launch", Scoop's "Drop It" - dat nasaal klinkende orgeltje. Ik ga er even botweg van uit dat dit gewoon een preset is van de NL2 (de eerste artiest kennende). Echter, ik heb geen idee hoe je 't na moet maken. Listige FM? Gewoon 2 zaagtandjes met een lowpass?

Dit is niet een vraag in de zin van "ik wil dit overgebruikte cliché-soundje toepassen in een cliché-trancehitje". Ik wil gewoon weten hoe 'ie gemaakt is, als uitdaging :). Verder neem ik aan dat er hordes mensen hier een NL2 hebben en het geluidje op een of andere manier wel kennen.

Wie helpt me uit de brand? Ik ben zelf al wat bezig geweest maar ik heb 'm nog niet precies. De versie van Scoop heeft er een pulsgolfje in met redelijk lage PW en misschien een gelowpasste zaagtandgolf, die van Jean klinkt al wat FM-achtiger (en dan met alternatieve golven, niet een gewone sinus), maar daar kan ik ook mis mee zitten.
 
ik heb een nord lead 2, en t is in elk geval geen preset. En ik heb ook geen idee hoe t te maken is!
 
Het is preset 41 of 43 van de nordrack 1:)
nix tweaken gewoon standaard sound.......verwacht je niet he:D
 
Re: Nord Lead 2 op Nord Modular / Launch-geluid

Origineel geplaatst door Yoozer
Er is dus een hele lijst patches beschikbaar voor de (Micro)Modular. Nu vroeg ik me af of er bij die patches ook Nord Lead 2 presets zitten; de 11-duizend en nog wat die ik van de bekende sites heb gehaald hebben in ieder geval geen subcategorie. Ik vermoed dat er een paar tussenzitten.

Anyway, dat was niet m'n directe vraag. Het geluid in DJ Jean's "The Launch", Scoop's "Drop It" - dat nasaal klinkende orgeltje. Ik ga er even botweg van uit dat dit gewoon een preset is van de NL2 (de eerste artiest kennende). Echter, ik heb geen idee hoe je 't na moet maken. Listige FM? Gewoon 2 zaagtandjes met een lowpass?

Dit is niet een vraag in de zin van "ik wil dit overgebruikte cliché-soundje toepassen in een cliché-trancehitje". Ik wil gewoon weten hoe 'ie gemaakt is, als uitdaging :). Verder neem ik aan dat er hordes mensen hier een NL2 hebben en het geluidje op een of andere manier wel kennen.

Wie helpt me uit de brand? Ik ben zelf al wat bezig geweest maar ik heb 'm nog niet precies. De versie van Scoop heeft er een pulsgolfje in met redelijk lage PW en misschien een gelowpasste zaagtandgolf, die van Jean klinkt al wat FM-achtiger (en dan met alternatieve golven, niet een gewone sinus), maar daar kan ik ook mis mee zitten.

Weet zeker dat dat Orgeltje uit een tx81z komt:)
 
faab, volgens mij zit die niet in de 2, en ik ben wel benieuwd hoe dat geluid in elkaar zit, zou je dat zo nauwkeurig mogelijk kunnen nagaan en beschrijven?
 
Ik heb alleen de 1 gehad dus het kan best zijn
dat ie in de 2 niet zit.8)
 
Glenn : dat was m'n hele bedoeling ;). Maar ik weet niet of de patch FM gebruikt (als 't dat wel doet wordt 't lastig) of niet, of gewoon 2 saws gescheiden door een octaaf met een gewone gate-envelope. Ik heb al wat geprobeerd maar ik krijg 'm niet -echt- zoals 'ie moet.

Dus, we hebben de verdachte : factory preset 41 of 43 uit een Nord Rack 1. Wie heeft een Nord Rack 1 en die factory preset?

Origineel geplaatst door faab
Het is preset 41 of 43 van de nordrack 1:)
nix tweaken gewoon standaard sound.......verwacht je niet he:D

Ik zou verrast zijn als het juist -niet- een preset was geweest ;).
 
Dus, we hebben de verdachte : factory preset 41 of 43 uit een Nord Rack 1. Wie heeft een Nord Rack 1 en die factory preset?

What the ................!!!

Even uittesten.............. het is no. 43

Hoe slecht is dit zeg. Ik vond het altijd een heel erg origineel geluid (je kwam het niet zo heel erg vaak tegen), maar meningen worden nu herzien. Toch maar eens een track gaan bouwen met superstring en launch-geluiden. Succes gegarandeerd. :Z
 
...Hmm..

Volgens mij is die sound FM en zit in de DX100 enzo ??
Het is zo'n orgelpreset !!
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Het bovenstaande lezende, is gemmetje errug blij dat ie geen nord heeft............

Dan heb jij nog nooit met een nord gepield. Moet je toch maar eens doen !!
 
...deze vreselijke sound ...

daar gaat het toch om ??:

Aaah DJ Jean is echt :kont: :kont: :kont:

 
Origineel geplaatst door glennplumber
Dan heb jij nog nooit met een nord gepield. Moet je toch maar eens doen !!

Klopt, heb ik idd nog nooit gedaan.
Nou ben ik ook absoluut geen sound-designer, en om die reden hoef ik dus ook geen synth waar errug veelgebruikte presets inzitten.
Presets zijn voor mij niet onbelangrijk. (ook geen must trouwens)
Uren schroeven op 'n fijne (niet al te bekende) sound, kost me te veel tijd, ik ram liever op die witte en zwarte toetsjes.
 
Nou ben ik ook absoluut geen sound-designer, en om die reden hoef ik dus ook geen synth waar errug veelgebruikte presets inzitten.

Bijna iedere VA heeft wel presets die gebruikt zijn. Maar je kan nog veel meer met het apparaatje.
 
Weet niet meer waar vandaan maar kan me herinneren dat het geluid dacht ik 'metropolis' heette. Heb het bovendien meerdere keren als sample bv. in mn z4, mc909 etc....

gr. Mario
 
In de Roland Vintage Synth module M-VS1 zit op preset 154 'het' launch geluid. Misschien niet helemaal het zelfde maar met een filtertje krijg je het er wel uit.

Toch grappig dat je veel geld en bekendheid kan verdienen met 1 preset, 4 a 5 noten en wat housedrums.

Bye,

M
 
Als je nie commercieel bent maak je geen plaatjes....:D
Ik heb met de modulair puls 10 mineurakoord stab geluid met gate reverb van "can you feel it" gemaakt.
Ik vind het leuk om die "klassieke" geluiden na te maken.
Is toch erg leerzaam.:geslaagd:
 
Even terug komend op die Nord Lead presets: er is geen verschil tussen de Lead1 en Lead2. Beide gebruiken dezelfde presets en geluiden van de kaarten, als die via Clavia zijn geleverd. In de Lead2X zitten deze presets in bank 3. De Lead 2 presets bebruiken NOOIT de ringmodulator en de distortion, noch de sinus, want die had de Lead1 nog niet.
Alle NordLead patches zijn te vinden op: http://www.nordsynth.zevv.nl/020_NordLead2/021_Patches/
in sysex format en de individuele creaties van andere gebruikers.

Wout
 
Back
Top