roland mc-505 + sampler

Als je toch aan 't rondkijken bent; kijk ook eens naar:
Boss SP-505,
Roland SP808(EX),
Yamaha SU700
Ook erg leuk & uitgebreid, al zijn de laatste 2 (waarschijnlijk) niet nieuw meer te krijgen en qua prijs iets minder dan een 2e hands MPC2000xl.
Maar zeker de moeite om eens te checken. Met de zoek functie kan je (ook) info krijgen over deze dingen.
Succes!
 
Kan iemand mij vertellen wat het grote verschil tussen Boss sp505 en Korg Electribe S is?

alvast bedankt
 
Vergeef mij voor mijn nog enigzins late reactie...

Ik ben vandaag even in de winkel met de electribe-s en de sp505 gaan spelen...

Ik moet zeggen dat het commentaar van knullig inelkaar gedraaide electribes aardig klopt. Redelijk eng om aan die knopjes te draaien.
Maar wat mij wel opviel was dat deze veel makkelijker te bedienen was als de sp505 (voor mij althans).

Ik heb alleen begrepen dat als ik hem wil gebruiken dat ik deze dan als master moet zetten. Ik neem aan dat dit via midi kanalen moet... Heef dat apparaat er dan wel genoeg over om alles "gewoon" aan te sturen op die mc-505 (of is dit een hele domme vraag?) En dan ook nog eens zijn eigen (volgens mij 9) kanalen aan te sturen??

En voor die sp505, deze kan ik dus wel slave zetten. En dan kan ik zijn vier track-sequencer aansturen met de mc505, maar ook nog meer geluidjes via tracks van de mc-505???

Want vier samples tegelijk afspelen is natuurlijk een beetje weinig...
En voor beiden als ik er een stuk of wat verschillende samples die nu niet direct te lang zijn tegelijk afspeel wordt die dan niet heel erg moe en gaat die haperen?


Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite

en ik zal jullie niet meer te veel lastig vallen

jaap

(En tja, ik heb nog even naar dat nieuws van die electribe-sx gekeken , lijkt mij heel leuk, maar kan ik vast niet op wachten en is dan waarschijnlijk alsnog te duur )
 
Origineel geplaatst door (f.a.q.)
Ik heb alleen begrepen dat als ik hem wil gebruiken dat ik deze dan als master moet zetten. Ik neem aan dat dit via midi kanalen moet... Heef dat apparaat er dan wel genoeg over om alles "gewoon" aan te sturen op die mc-505 (of is dit een hele domme vraag?) En dan ook nog eens zijn eigen (volgens mij 9) kanalen aan te sturen??

Domme vraag ? mwah, ligt eraan ;)
Je gebruikt gewoon de ES-1 en de MC505 apart in dit scenario.
Alleen de synchronisatie gaat via midi.
(nogmaals, zet het midi kanaal van de ES-1 dan hoger dan 10 dus buiten de range vd 505)
Je sequenced de 505 gewoon intern en de ES-1 gebruikt ook zijn eigen sequencer.
Dit werkt toch het makkelijkt omdat je zo alle kanalen apart kan muten en bewerken en je de kracht van de beide sequencers volledig kan benutten.
Zeker de sequencer vd ES-1 want die motion sequence is de meest coole feature van de electribe.
Als je die power eenmaal ontdekt hebt kun je niet meer zonder.

Grtz. Ronald.
 
ok thanx

Het begint mij geloof ik eindelijk een beetje te dagen...
dat midi/audio/knopjes gedoe vind ik geloof ik nogal moeilijk. Wil er gewoon muziek uit krijgen...

Maar ja je hebt het wel nodig, en ik geloof dat ik het nu redelijk begrijp. Want apart van elkaar is natuurlijk gewoon wat ik wil! :D
 
oh en zo`n smartmedia reader waar gaat die in?
Moet je hiervoor weer allerlei speciale ingangen op je compu hebben?

thanx

jaap
 
Back
Top