Cubase 7.52 krijg audio niet op grid

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Waarschijnlijk een heel simpel probleem, maar ik ben bezig in een project waar ik alleen audio gebruik, 20 stems van een track logischerwijs allemaal op 122bpm
Maar de audio loopt niet in de maat met de project ruler
Het maakt niet uit wat voor tempo ik in geef, de grid wordt niet groter of kleiner

Normaal heb ik dit probleem nooit omdat ik altijd met een miditrack start en cubase grid dan in die ene modus zit, nu zit ie in die andere en weet ff niet meer hoe ik dat goed krijg.
Volgens mij iets met musical mode o.i.d. . Help?
 
Volgens mij Musical Mode afzetten bij de samples; dubbelklik op de sample en dan kan je in de sample editor links de musical mode afzetten (het nootje, die ken je vast wel).

Voorbeeldje uit oudere Cubase versie;

3_MusicalMode.jpg
 
ja, maar dat is per track actie volgens mij is er ook een optie om dat in een keer voor het hele project te doen.
 
Ben er al uit
mijn project stond op seconds ipv "bars and beats"
op een of andere manier is dat de default als je met audio begint, maar opgelost dus.
 
Je kan het voor het hele project doen.

Ben even kwijt hoe die balk heet, noem het maar even status balk. Als je een audio event selecteert zie je alle eigenschappen in die zwarte balk bovenin.

Daar staat ongeveer op 3/4 Musical mode.

Selecteer al je audio en klik daar een keer op zodat deze op een '-' staat
 

Attachments

  • musical-mode.jpg
    musical-mode.jpg
    21,3 KB · Bekeken: 80
Je kan het voor het hele project doen.

Ben even kwijt hoe die balk heet, noem het maar even status balk. Als je een audio event selecteert zie je alle eigenschappen in die zwarte balk bovenin.

Daar staat ongeveer op 3/4 Musical mode.

Selecteer al je audio en klik daar een keer op zodat deze op een '-' staat


Dat kan.
Beter is dit soort zaken in de Pool te doen, daar heb je echt alles compleet bij elkaar in een overzichtelijk geheel.
 
Back
Top