1 second sinewave contest

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.380
Locatie
Hengelo
Wie is er in voor een leuke sounddesign contest?

Regels zijn simpel:

je krijgt een .wav file met een sinewave van 110hz die 1 seconde duurt.

Hier produceer je een hele track mee.

Alles is toegestaan, bewerken, manipuleren, fx, sampling, redering, layering noem het allemaal maar op. Zolang je maar als ENIGE bron de sinewave.wav gebruikt.

Dus geen VSTi's, geen synths, geen durmcomputers, alles moet voortkomen uit die ene seconde sine...

wat voorbeeldjes:

een bassdrum maken is niet zo moeilijk, dat doe je met een snelle pitch envelope,
hihat: overstuur de living hell out of it, en zet er een hele kort amp env decay op..

voor leads, overdrive voor extra harmonischen, en gooi er een EQ op filter achter.

ben heel erg benieuwd met wat voor creatieve brouwsel mensen op de proppen komen :)

Ik kan me herinneren dat ik erg lang geleden een keer iets soortgelijks ben tegenkomen op het net, lijkt me erg tof om zelf ook eens te doen....


ANIMO??
 
:) Tuurlijk is er animo!

Leuk idee :okdan:
 
Leuk idee! Moet ff kijken of ik tijd genoeg heb want er gaat een hoop tijd in zitten!

Misschien ook leuk om sinus golven uit verschillende synths te samplen om zodoende een wat gevarieerder startpunt te hebben?
 
:dubbel: nee, gewoon uit een monotron ofzo!
 
Leuk idee! Moet ff kijken of ik tijd genoeg heb want er gaat een hoop tijd in zitten!

Misschien ook leuk om sinus golven uit verschillende synths te samplen om zodoende een wat gevarieerder startpunt te hebben?

Is een sinus niet altijd een sinus, in het ideale geval (geen harmonischen).
 
theoretisch wel ja.
Net zoals een blokgolf altijd een blokgolf is. toch klinken niet alle osc's hetzelfde.
 
Misschien handig voor Ensoniq EPS16+ en ASR-10 gebruikers.
Die kunnen meteen aan de slag zonder wav met onderstaande commando's:

Command + Instr. > Create Instrument
Command + Layer > Create New Layer
Command + Wavesample > Create New Wavesample
 
In renoise zit een demo die maar met 1 sinusgolf is gemaakt, en dat is pretty damn impressive. Ik ga niet meedoen trouwens, geen tijd :)
 
Hoe begin je daaraan ?
Laad je die dan in een synth die het toelaat wavevormen te importeren?
En mag je hem dan layeren en er zo andere wavevormen van maken ?
Klinkt als een leuk idee :)
 
ik wil er wel eens mee knoeien maar dat wordt dan een DAW verhaal en dat is een beetje een afknapper voor me.
Als het niet te lang moet zijn kan ik er wel iets mee maken denk ik. Ik ga geen 4 minuten boeiend krijgen, pakweg halve minuut - minuut max :engel:
Alles mag hé? Zolang de bron maar die ene sinus is? Ik ga nabij een gsm wat lange kabel leggen, mezelf opbellen, dat resamplen, dan oogst ik misschien zelfs een radio zender :-D
 
Count me in. Ik zal er weer wat vaags van maken. Deadline? Of gewoon vrij.
 
Back
Top