Femmepop & Timecop1983 - Timescapes

Timecop

Preset Manager
Lid sinds
22 mei 2003
Berichten
1.447
Locatie
Somewhere in the vast nothingness of space...
Laat ik ook eens een keer een 80's duit in het zakje doen. Heb hier nooit echt muziek gepost en lijkt me leuk om mee te doen aan de contest! Dus bij dezen mijn inzending: Femmepop & Timecop1983 - Timescapes.

Vocals komen van Femmepop en muziek en arrangement zijn van mijn hand.
 

Attachments

  • Femmepop & Timecop1983 - Timescapes.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 164
Prima track dit! Lekker glad ;). Vocal had van mij een klein tikje harder gemogen en ik mis wat dynamiek, maar dat zijn details. Mooi gedaan dit. :okdan:

Klopt inderdaad! Maar mijn mastering skills zijn nog niet zo ver gevorderd! Heb ik nog heel wat in te leren!

Maar bedankt voor het compliment!
 
Leuke track, en aardig popliedje. Mist wel wat emotie, wellicht, en een beetje te heftig gecompressed (ik weet het: het is verslavend). Je hoort de vocals 'pompen' als gevolg van de compressie, en dat is denk ik geen goed teken. Het is ook minder vermoeiend luisteren als je wat dynamiek open laat in je mix.

Maar los daarvan klinkt het wel lekker :)
 
Leuke track, en aardig popliedje. Mist wel wat emotie, wellicht, en een beetje te heftig gecompressed (ik weet het: het is verslavend). Je hoort de vocals 'pompen' als gevolg van de compressie, en dat is denk ik geen goed teken. Het is ook minder vermoeiend luisteren als je wat dynamiek open laat in je mix.

Maar los daarvan klinkt het wel lekker :)

Ben ik helemaal met je eens! Alleen zijn mijn mastering skills niet goed. Het enige wat ik hier gedaan heb is desynamics processing va Cool Edit Pro. Ik ben nog lerende op de mastering school!
 
Tja mastering is ook een vak apart.. mijn sterkste punt is het ook nog niet. Het is denk ik goed om subtiel te werk te gaan. Ik vindt de limiter van Sonnox persoonlijk een erg fijne plugin.. daarmee haal je de boel al aardig 'naar elkaar toe'. Ik blijf verre van zaken als de ultramaximizer of het izotope spul.. ik heb ze geprobeerd maar geen goede resultaten gehaald. Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik krijg er altijd een soort radio sound uit.. dwz helemaal opgepompt en zo plat als een pannenkoek (pannenkoekmix, zogezegd).

Het beste is denk ik om per track je compressie toe te passen in de mate waarin dat voor die track nodig is. Je kunt bijvoorbeeld een groep maken voor (een deel van) de drums en de bas, en daar dan wat goede compressie op zetten. Vervolgens kan je nog kijken wat er nodig is voor de rest van de kanelen en eventueel de hele mix (doorgaans weinig).

Succes er mee :)
 
leuk gevonden arrangement op een (bestaande?) zanglijn.
Klink goed.

Succes met de contest
Groeten
Frans

Dank je!

Maar het is geen bestaande zanglijn. Ik heb de muziek gemaakt en doorgestuurd naar Femmepop, zij heeft een tekst geschreven en ingezongen en ik heb vervolgens die opname weer onder/op de muziek gezet.
 
Alles is al wel gezegd geloof ik :) rest mij te zeggen dat ik het ondanks dat het mijn stijl niet is best een mooie song vind. Hulde !
 
Mix kan iets meer knallen idd.. maar vind het een mooie en complete productie.. en zit qua arrangement ook erg goed in elkaar. :okdan:
En eh.. ook geinig die cassette-player geluiden aan het begin :D
 
Mix kan iets meer knallen idd.. maar vind het een mooie en complete productie.. en zit qua arrangement ook erg goed in elkaar. :okdan:
En eh.. ook geinig die cassette-player geluiden aan het begin :D

Thanks voor de complimenten en de stem!! :D
 
Back
Top