E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Iemand een idee wat de afmetingen zijn van de printplaten?
Zal hem het liefst 19 inch maken, zonder sequencer.
 
De eagle files staan online en heb even C144 vergeleken met de 808 schema's online (idd een .47uF. Ze zijn iig precies hetzelfde. Zelfs de nummering van het originele schema lijkt helemaal aangehouden

Ja en dat hele circuit hangt onder GND. C144 wordt opgeladen via Q73 en ontladen via D71/R365, dus hangt altijd tussen 0V en -15V. Dus staat verkeerd om in het schema. Zie ook pagina 6 van de service manual, daar staan ook de timing diagrammen van dit circuit.

Bij de MB808 hebben ze in eerste instantie dezelfde fout gemaakt, met als resultaat een hoop brakke claps, alhoewel niet iedereen er last van had omdat sommigen bij gebrek aan een 0,74uF elco daar een gewone 470nF condensator ingedaan hadden, en dan treedt het niet op.
 
Wow, dit ziet er niet verkeerd uit!

Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op de clone van Christian Hartig maar begin nu te twijfelen. Complete kit is wel zo handig, al heb ik de sequencer niet echt nodig.

Standaard heeft de tr-8060 wel meer "tweak" mogelijkheden, en in 19" ziet hij er erg mooi uit.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2013-10-27 om 12.42.12.jpg
    Schermafbeelding 2013-10-27 om 12.42.12.jpg
    43,2 KB · Bekeken: 90
In de service manual staat een elco verkeerd om, uit mijn hoofd C144, een 0,47uF exemplaar. Als je hem inderdaad verkeerd om erin zet, doet de clap wel iets, maar klinkt ie niet lekker.

Ok, en zo te horen zit ie iid verkeerd om, is me nooit opgevallen maar heb dat circuit ook niet gebruikt voor mijn clap.
 
Wow, dit ziet er niet verkeerd uit!

Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op de clone van Christian Hartig maar begin nu te twijfelen. Complete kit is wel zo handig, al heb ik de sequencer niet echt nodig.

Standaard heeft de tr-8060 wel meer "tweak" mogelijkheden, en in 19" ziet hij er erg mooi uit.

Die zag ik net ook voorbij komen en is zeker wel dikjes......
 
Wow, te mooi om waar te zijn? Iemand ervaring met e-Licktronics? Tot nu nu bieden ze slechts kleine kitjes, maar da's misschien ideaal om ervaring op te doen bij het bestellen van onderdelen voor grotere kits.
 
Wat is nou een goed diy project voor een beginmer met 0 ervaring?
Er komt van alles voorbij waarvan ik denk shit kon ik maar solderen en wat er nog meer bij komt kijken..
 
ja mooie kitjes idd. alleen denk ik dat ik liever de bassdrum. snare en hihats ga maken. de rest van de 808 geluiden gebruik ik nooit. natuurlijk ook een 909 bassdrum en dan ben ik wel voorzien.
 
wow Etoine. ik heb effe gezocht wat de ularge was. en idd 808 bd sd en hh. klinkt erg goed. en mijn interesse is gewekt. ik had namelijk wel de projecten afzonderlijk gevonden en dacht eraan om ze afzonderlijk te maken. ben je pcb.s voor een groep of alleen jezelf aan het maken?
 
cool project, maar een DIY project die niet open source is?
het zou tof zijn als complete DIY kit, met (degelijke, niet acrylaat) behuizing.. maar dan zou hij dus snel duur worden.. zit je zowat aan de prijs van een miami, behalve dat je het nog zelf moet in elkaar steken..
 
wow Etoine. ik heb effe gezocht wat de ularge was. en idd 808 bd sd en hh. klinkt erg goed. en mijn interesse is gewekt. ik had namelijk wel de projecten afzonderlijk gevonden en dacht eraan om ze afzonderlijk te maken. ben je pcb.s voor een groep of alleen jezelf aan het maken?

Forumlid SRPP maakt nog wel eens PCBtjes en ik heb de bassdrum en de rimshot/ clave van m gekocht voor een tientje per stuk meen ik. Van die lollige ouderwetse bruine huisgeboorde PCBs. Je zou het hem kunnen vragen...
 
wow Etoine. ik heb effe gezocht wat de ularge was. en idd 808 bd sd en hh. klinkt erg goed. en mijn interesse is gewekt. ik had namelijk wel de projecten afzonderlijk gevonden en dacht eraan om ze afzonderlijk te maken. ben je pcb.s voor een groep of alleen jezelf aan het maken?

Ik ben zelf de set van drie eurocard PCBs aan het maken (dus niet de losse PCBs). Zelf geëtst inderdaad, maar dat ga ik vooralsnog niet voor een groep doen, daarvoor is met name het boren veel teveel werk :D
 
....Van die lollige ouderwetse bruine huisgeboorde PCBs. Je zou het hem kunnen vragen...

Maar desgewenst ook blauw hoor! Wel alleen maar epoxy/ FR4, dat echte ouwerwetse (hardpapier) doen we niet aan.
Laatst hebben we bij de ModLab bijeenkomsten meej z'n alle printen geetst, was erg gezellig, en we hebben een hoop PCB's gemaakt. Maar het boren is inderdaad wel een berg werk, wat dat betreft is smd nog niet zo gek (even oventje kopen en arduino controller en gaan met die banaan).
Thuis zal ik eerst even een andere laserprinter moeten kopen, want die doet niks meer (afgezien van met het lampje knipperen).

Op de site van Eric Archer staan overigens ook perfboard layout voor 808 percussie, wat meer puzzelen. De layout op praxistest.cc zou je denk ik ook wel op perf kunnen bouwen, is redelijk eenvoudig (zelf heb ik er een pcb voor geetst).

Maar zo'n 909 kick lijkt me ook wel lekker om eens te bouwen.
 
Ben ook benieuwd naar deze kit... toch altijd leuker om het zelf in elkaar te zetten dan een miami te kopen, hoewel de sequencer van de miami weer wel vetter is denk ik...

Ik houd hem in de gaten, en ben benieuwd hoe de maker reageert op de tip mbt de clap!
 
Mooi ding!

Iemand al uitgezocht wat de trafo en case kost? Moet nog een 9090 bouwen, maar deze is een goede volgende kandidaat... :)
 
Back
Top