Favoriete winkel

Favoriete winkel

  • Thomann

    Stemmen: 48 50,5%
  • Music Store

    Stemmen: 16 16,8%
  • Bax Shop

    Stemmen: 39 41,1%
  • Feedback

    Stemmen: 7 7,4%
  • Rock Palace

    Stemmen: 2 2,1%
  • Keymusic

    Stemmen: 8 8,4%
  • Studio De Dijk

    Stemmen: 3 3,2%
  • MIDI Amsterdam

    Stemmen: 4 4,2%
  • i4 Musique

    Stemmen: 15 15,8%
  • RJ Shop

    Stemmen: 1 1,1%
  • Dirk Witte

    Stemmen: 2 2,1%
  • ik koop meestal 2dehands

    Stemmen: 40 42,1%

  • Totaal aantal stemmers
    95

Homrecorder101

Nieuwkomer
Lid sinds
24 september 2013
Berichten
1
Beste synthforummers!

Ik ben een eindwerk aan het voorbereiden voor mijn opleiding bedrijfsbeheer.
Graag had ik jullie enkele vragen gesteld over hoe en waar jullie shoppen voor jullie homestudio/synth setup.

Kunnen jullie in de poll aangeven welke winkel jullie meestal gebruiken en waarom? (beste prijs, beste service, dichtbij, snelle levering,...) De uitleg kan natuurlijk in een berichtje in deze draad.

Hoe meer mensen dit invullen, hoe beter mijn cijfermateriaal dus jullie zijn alvast heel erg bedankt!

Groetjes!
 
Voorheen vaak bij Thomann. Hun prijs, service een pakket van spulletjes is altijd goed geweest. Nou komt Bax toch een beetje als prijsknaller uit de bus.. Thomann blijft een groter aanbod hebben, maar Bax haalt ze wel in vermoed ik. Feedback.... tjah, zo nu en dan blijven ze wel leuke koopjes hebben, maar dan wel vooral kabels.
 
ik koop, als ik iets koop, altijd 2ehands....:D

en als ik heel soms nieuwe dingen nodig heb, en bax heeft het, dan koop ik het daar, maar dat is meer omdat ik geen zin heb in zoeken.......:okdan:

:peukie:
 
Voorheen vaak bij Thomann. Hun prijs, service een pakket van spulletjes is altijd goed geweest. Nou komt Bax toch een beetje als prijsknaller uit de bus.. Thomann blijft een groter aanbod hebben, maar Bax haalt ze wel in vermoed ik. Feedback.... tjah, zo nu en dan blijven ze wel leuke koopjes hebben, maar dan wel vooral kabels.

eigenlijk klopt dit heel aardig. Daarnaast koop ik veel tweedehands(vintage spul).
Ik ben redelijk trouw dus het zal ook nog wel even bij thomann blijven. ook door hun enorme assortiment.
 
ik koop 2e hands of bij de goedkoopste - dat mag ook bstock of demo zijn...
en als musicstore iets goedkoper is, koop ik niet daar, want die hebben me al een keer geen service gegeven zoals het hoort.
Ik koop enkel nog musicstore als 't nergens anders te koop is...
Verder BAX of thomann, vaak. Keymusic is ook al eens de goedkoopste geweest - dat merkte ik pas in de winkel zelf. En ja, dan ga je onverwacht toch met een doos naar huis :-S
 
Thomann, na een rommelige start qua klantenservice is het kopen zonder btw een genot voor mens en dier. En anders tweedehands, dat blijft stiekem het leukst. En ook zonder btw.
 
ik ga meestal naar I4-Muzique, ik woon in de buurt en ze hebben altijd dezelfde prijzen als Thomann en als er iets is kan ik het gewoon ook weer terug en daar verder afhandelen, ik heb ook wel eens wat bij Thomann gehaald en dat ging ook ok.
 
Ik koop het liefst tweedehands. Al is het een paar keer voorgekomen dat een B-merk artikel nieuw goedkoper was bij Thomann, dan een A-merk artikel tweedehands. Dit ging vooral om cases en statieven. Voorbeeld: een Apex keyboardstatief doet tweedehands gemiddeld 125 euro. Een imitatiemodel bij Thomann kost nieuw een stuk minder.
 
Nieuwe apparatuur en accessoires koop ik altijd ex. BTW in bij Thomann.
EDU versies van software voor mijn klanten koop ik bij i4.
Updates van Steinberg software direct via de Steinberg website (kan soms niet meer anders).
Tweedehands koop ik soms via Synthforum, soms via Marktplaats en verder via de duitse Ebay site.
 
Laatst gewijzigd:
i4

Gewoon goeie en gezellige/relaxte bediening; doen niet moeilijk over uittesten en ook niet over de prijzen.

:)
 
ik koop, als ik iets koop, altijd 2ehands....:D
same shit here :D

kabels, onderdelen enzo koop ik in bulk na speuren op t net bij de goedkoopste winkel.....
we mottuh toch op de kleintjuhs letten met deze dure hobby ;)

edit: vind je het gek dat het financieel zo goed gaat in Deutschland? de Nederlandse armoedige synthfreaks kopen massaal in Duitsland :D
 
Pas wat naalden bij bax besteld, erg prettige ervaring voor een nederlandse webshop. Ze waren de goedkoopste en volgende dag voor drie uur in huis.

Verder koop ik eigenlijk alles tweedehands.
 
Ff vraagje, hoe kopen jullie bij Thomann zonder BTW?

Gewoon aanvragen bij Thomann met overleggen van scan van inschrijving KvK en scan brief Belastingdienst met je BTW nummer van je bedrijf.
In mijn geval dan wel een muziek-gerelateerd bedrijf. Of dat met niet-muziek gerelateerde bedrijven ook lukt, weet/denk ik niet.

Dit geldt als bedrijf voor al je buitenlandse inkopen binnen de EU.
Je hoeft de BTW als bedrijf dan niet meer tot een jaar voor te schieten (anders gaat het achteraf met de aftrek in je aangifte).
 
i4-muzique, waar je nog een naam bent en geen nummer. Als ik bel weten ze meteen wie ze aan de lijn hebben en wat voor muziek ik maak, terwijl ik maar een hobbyist ben met de muziek op een heel laag pitje momenteel. In de winkel ook altijd goede sfeer, goed advies en nette prijzen. Ik koop er dus al jaren zowel mijn pc's, synths als studio spul en zal dat blijven doen.
 
Back
Top