bij audio opname komt midi mee??

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
ff een snel vraagje.................... als ik audio opneem in cubase sx dan komen de midi trackgeluiden ook mee??
dit zal je wel simpel kunnen verhelpen maar hoe?? (de midi track uit doen kan natuurlijk wel maar dan hoor je de song niet meer)


al mijn instrumenten komen bij elkaar in een mengpaneel en dan gaan ze de computer in.
(maar als ik de synth er uit haal, alleen midi kabels komen ze nog mee met de audioopname):stupid :stupid
 
Ik denk dat je je vraag langzaam moet herhalen want ik begrijp er helemaal niets van :)

edit -

herhalen heeft geen zin trouwens, stel die vraag eens anders ... :)
 
Alleen de midi naar je synth sturen?
 
Soundfonts.

Die Creative labs laden automatisch soundfonts en dan heb je een soort softsynth GM synth achtig iets.
Supperranzige geluiden en leuk voor midi files van web pagina's enz.
 
Origineel geplaatst door fuse
Soundfonts.

Die Creative labs laden automatisch soundfonts en dan heb je een soort softsynth GM synth achtig iets.
Supperranzige geluiden en leuk voor midi files van web pagina's enz.

tja....leer me dan nix :)
 
ik zou je midikabels gewoon losmaken, dan zijn ze gegarandeerd stil

midi maakt sowieso geen geluid, maar als je nou gewoon zorgt dat je midigeluidjes niet in je mixer terecht komen maar ergens anders? dan kun je lekker meejammen met je midi die je hoort, maar niet opneemt, en het gespeelde tegelijk opnemen
 
Re: bij audio opname komt midi mee??

Origineel geplaatst door michielhemmer
ff een snel vraagje.................... als ik audio opneem in cubase sx dan komen de midi trackgeluiden ook mee??
dit zal je wel simpel kunnen verhelpen maar hoe?? (de midi track uit doen kan natuurlijk wel maar dan hoor je de song niet meer)


al mijn instrumenten komen bij elkaar in een mengpaneel en dan gaan ze de computer in.
(maar als ik de synth er uit haal, alleen midi kabels komen ze nog mee met de audioopname):stupid :stupid

Wat bedoel je nu?

Interfereerd het MIDI-signaal soms met je audio? Hoor je soms een soort semi-hoge (beetje gsm-achtige) storing in je audio?
In dat geval zou ik beter geïsoleerde kabels voor zowel audio als MIDI gebruiken...
 
volgens mij heeft ie gewoon een los keyboard dat door hetzelfde mengpaneeltje gaat met 2 ingangen en 1 uitgang.

op 1 uitgang zit de pc input, waarmee ie vast wil opnemen naar cubase + speaker denk ik om af te luisteren ;

op de ene ingang zit de pc output ofzo, of iets anders waarmee de door midi aangestuurde dingen hoorbaar zijn.
op de andere ingang zit keyboard, waarmee mee gepingeld wordt en wat ook nog opgenomen moet worden.

tja zoiets ?
 
ok sorry ik wist niet dat ik zo vaag was!! ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.


situatie schets: ik heb een yamaha cs1x die is aangesloten met midi kabels in mijn terratec dmx6fire.
de audio outputs van de cs1x zitten in een mengpaneel.
ook zitten er gitaren ingeplugd in het mengpaneel.
de output van het mengpaneel is aangesloten op de input van mijn terratec dmx6fire.


als ik nu in cubase sx een drum sample heb staan en ik speel met mijn cs1x er een stukje (midi) akoorden bij.
dan gaat alles prima.
nu komt het!! nu wil ik er ook gitaar overheen spelen (op weer een ander spoor natuurlijk).

dit gebeurd er dan: als ik het opneem dan neemt hij op het gitaar spoor de gitaar op en het geluid van de cs1x. (niet het geluid van de sample) ik wil alleen gitaar op dat spoor hebben!!

nou heb ik dit geprobeerd: ik heb de audio outputs van de cs1x naar mengtafel eruit gehaald (hielp niet)

ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
 
Goedemiddag. Dit is mijn eerste bericht op dit forum dus ik zal me ff zeer kort voorstellen. Ik ben Psycho S op dit forum ik maak hardcore en dat doe ik op dit moment alleen nog maar software en een midikeyboard controller. Ik wou even inspringen op het MIDI gebeuren:waarom kun je in Cubase geen effectenplugins op Midi (lees softsynthes) gebruiken? Dit kan bijv. in Fruityloops toch ook? Ik weet wel dat midi alleen uit getallen bestaat en dat de heren van Steinberg audio en midi tracks op een andere manier behandelen, maar ik blijf het vaag vinden dat het bij de uitvinders v.d vst technologie niet kan terwijl het met een goedkoop proggie als fruity wel kan... Wie kan mij dit verklaren?
 
Nauw als jij de audiokabel uit je CS1X heb gehaald en je neemt een gitaarsolo op, dan hoor je dus niet de CS!X, das lijkt me logisch met de kabel eruit!. mar wat hoor je dan wel voor geluid op de opname (naast gitaar)?

Hoor je dan nog steeds het meoldietje wat normaal gesproken op de CS1x wordt afgespeeld?

Kijk als je in cubase een audiospoor selecteert en er zeker van bent dat alleen dat kanaal voor opname actief is,
dan kan er niks anders worden opgenomen.
 
Dat je zowel de gitaars als ook de door de midi-track aangestuurde synth hoort gedurende opname is inderdaad logisch. Je hebt beide openstaan op het mengpaneel en de audio out van het mengpaneel (met synth+gitaar) verdwijnt in de audio-in op je kaart (lees: armed recording track in cubase).

Indien je de cs1x uitzet op het mengpaneel gedurende opname kun je naar ik aanneem de synth niet meer monitoren aangezien je dit via de soundcards audio-uit doet.

Je zult of met bussen moeten werken op het mengpaneel of een geluidskaar met meer dan 1 ingang gebruiken. Dan heb je veel meer mogelijkheden, live-audio (gitaar), opgenomen audio (tracks) en midi-instrumenten gescheiden te houden.
 
ok dan ik heb het opgelost , ik zie door al die kabels en in en uitgangen vaak niet meer wat nou waar voor is!!

maar ik heb heel simpel een kabel tussen mijn cs1x (koptelefoon) en mijn 2e input van mijn geluidskaart gelegd en als ik nu dus mijn gitaar party opneem zet ik mijn synth uit op het mengpaneel zodat ik hem nog wel hoor via de geluidskaart.

dank u allen voor het mee denken met mij :halleluja :halleluja
 
Back
Top