[Cubase] song naar mp3?

Wederom bedankt :)

Die kaart is daar idd veel netter geprijsd. Is hij voor een beginner wel de moeite waard, though?

Voorlopig doe ik het nog wel even geimproviseerd via m'n SB maar als het echt veel verschil maakt...
 
Origineel geplaatst door RMW
Wederom bedankt :)

Die kaart is daar idd veel netter geprijsd. Is hij voor een beginner wel de moeite waard, though?

Voorlopig doe ik het nog wel even geimproviseerd via m'n SB maar als het echt veel verschil maakt...

Aste, of het de moeite waard is zul je zelf moeten bekijken.
Maar ik verzeker je , dat als de afluistering en bron voldoende kwaliteit hebben het een wereld van verschil is...
 
Sorry hoor rmw. Dat je dacht dat audio door midikabels gingen vind ik nog niet eens zo gek. Dat vermoeden had ik ook wel aangezien je het had over piano pling geluidjes. Maar dat je zelfs na zo'n lange tijd niet de moeite wilt nemen om even die dunnen user guide wil doornemen... Als je geld hebt voor Cubase SL / SX, neem dan op z'n minst de handleiding door. Is in een 1,5 uur te doen en had je deze vraag kunnen besparen. :stupid
 
Ik heb die dunne user-guide vrijwel meteen doorgespit in het begin. Maar het probleem van mij komt daar nauwelijks/niet aan de kaak. Er staan wel allerlei setups, maar nergens duidelijk uitgelegd hoe het precies zit met het opnemen van audio...
 
staat er vast wel maar goed geeft niets...

je moet idd maar ff die plugjes gebruiken. doe ik ook. ik heb ook sblive 5.1 en naja werkt gewoon perfect hier. heb alles hier op 1 ingang staan zonder mixer (jaja ook audio kan je chainen soms :) ) werkt perfect hier.

ik ga je nu alvast voorbereiden op iets wat je zult krijgen als je gaat opnemen. vooral met de sb live :) LATENCY. die zorgt ervoor dat je audio niet op de juiste plek staat. dit kan soms seconden schelen. wat je er tegen doet. naja selecteer en sleep naar de goede plek :) doe ik ook al jaar lang. went vanzelf en is heus geen ramp. ik verknip me audio toch altijd wel beetje...
 
Okay alles werkt nu in Cubase met uitzondering van de VST Send en Master Effects, respectievelijk F6 en F7. Heb zo'n
beetje alle effecten op allerlei kanalen geprobeerd maar ze doen 100% niets. Ik heb als output echter alleen maar "Master"... de VST Instruments werken al wel (als dat relevant is uberhaupt). Iemand die weet wat het waarschijnlijk is?
 
Back
Top