[Cubase] song naar mp3?

RMW

Ingeburgerd
Lid sinds
27 februari 2003
Berichten
62
Eindelijk m'n eerste fatsoenlijke nummertje af (cubase-noob) en ik zou 'm nu graag (ik weet dat het *in* cubase kan) even opnemen in mp3-formaat of wav, whatever...

Ik heb een soundblaster live... hoe pak ik het in cubase aan?
 
Re: [Cubase] song naar mp3?

Origineel geplaatst door RMW
Eindelijk m'n eerste fatsoenlijke nummertje af (cubase-noob) en ik zou 'm nu graag (ik weet dat het *in* cubase kan) even opnemen in mp3-formaat of wav, whatever...

Ik heb een soundblaster live... hoe pak ik het in cubase aan?

Export naar,of een mixdown. Anders kun je ook de handleiding even raad plegen:eureka:
 
Als midifile exporteren > Ik krijg vrolijk allerlei piano's ed te horen en niet mijn song (zal gegarandeerd een noob-kwestie zijn, maar ik heb geen idee).

Als default bij audio-track krijg ik dus mijn microfoon als opname (bron). Hoe verander ik dit? (Ik kon niets vinden bij de Setup).
 
Je hebt midi info opgenomen. Je moet voor je je audio kan exporteren eerst audio hebben. Dat houdt in dat je je synths nog moet opnemen in Cubase. Het is iets te uitgebreid om even rustig in te typen maar wanneer je de dunne manual van voor tot achter leest weet je de weg in Cubase wel te vinden.

Zodra je iig de audio hebt in Cubase gebruik je de export functie. Veel succes!
 
Ik weet dat ik een audio-track moet toevoegen, moet recorden, en vervolgens deze info kan saven als een wav/mp3 file. Maar het probleem is juist dat hij dan mijn microfoon als device neemt (bij een audio-track) en ik al lang heb gezocht waar dit te veranderen.. zonder resultaat.
 
ik zou trouwens nooit exporteren naar mp3 vanuit cubase.
ten eerste is het niet de beste conversie (want dat is LAME) en ten tweede is het echt hoerelangzaam.

even 'ef wei ei', zogezegd :)
 
je moet naar mixer paneel van wndows gaan en daar zo bij recording de juiste device kiezen (dus dat kan SPDIF, Wave out, Line in, microphone, midi etc. zijn. hangt van je geluidskaart af. Ik heb zelfs wat u hoort... wahhaha dies maf :p)
 
Ik word een beetje gek :(

Niets werkt. Hij neemt gewoon totaal niets op, alleen als ik de microfoon als bron kies.

Image van desktop + Cubase: http://www2.hku.nl/~roland0/zooi/Clipboard01.jpg

Ik kan dus de bron kiezen die ik wil, hij neemt niets op. Ook bij "IN" links al geswitcht tussen "IN1" en "IN2" zonder resultaat...

Wat kan dit zijn?

BTW m'n TritonLE is aangesloten via de Gameport van m'n geluidskaart.
 
Origineel geplaatst door RMW
BTW m'n TritonLE is aangesloten via de Gameport van m'n geluidskaart.

ja, maar de audio inputs van de triton?

+ je moet wel eerst goed je ASIO setup & setup MME goed zetten. maar dat staat in de manual natuurlijk ;)
 
Dus de AUDIO kabels vanuit de TritonLE moeten ook in m'n geluidskaart zitten? (deze dus: http://www2.hku.nl/~roland0/zooi/tritonle.jpg)

Zo ja dan heb ik 'n probleem aangezien ik 'n soundblaster live heb, die heeft die ingangen volgens mij niet eens..

Die audiokabels zitten nu gewoon in m'n stereotoren.
 
En nog iets vreemds...

http://www2.hku.nl/~roland0/zooi/tritonle2.jpg

Kan dit wel kloppen? Ik moet *telkens* uit dit rijtje, bij elke aangemaakte MIDI in Cubase, dit gaan aanpassen. En het ergste is nog wel dat ik zonder Cubase niet eens meer geluid uit m'n TritonLE krijg?! Hoe kan dit..?
 
Origineel geplaatst door RMW
Dus de AUDIO kabels vanuit de TritonLE moeten ook in m'n geluidskaart zitten?


Welnee, het gaat via de ether via een nog niet ontdekte vorm van elektromagnetische overdracht, de zogenaamde audio-golven. Heel handig, want dan heb je al die audiokabels niet meer nodig!

:bekdicht:
 
Origineel geplaatst door Arv
Welnee, het gaat via de ether via een nog niet ontdekte vorm van elektromagnetische overdracht, de zogenaamde audio-golven. Heel handig, want dan heb je al die audiokabels niet meer nodig!

:bekdicht:

Okay dan lol, had al het subtiele vermoeden dat 't een stomme vraag was. Ik was echter intussen al zo gewend aan 't feit dat data door de MIDI-kabels ging... maar niet de audio, doh...

Okay, dan het volgende probleem... hoe in godsnaam de TritonLE op m'n SB LIVE kaart aan te sluiten? Dat ding heeft gewoon van die kleine uitgangen voor koptelefoon-stekkers e.d...

En "probleem" 2 blijft ook.
 
okee, okee.
genoeg gelachen. ik denk dat iedereen een beetje wegblijft van je vragen omdat ze erg basic zijn. echte beginnersvragen. is niet erg hoor, maar de wil om te antwoorden is dan niet zo groot.

heeft iemand misschien een link naar een goeie beginners-studio-setup site?

ik heb zelf al even gezocht maar ik kan zo gauw niks vinden. maar ze zijn er zeker.
1) midi is geen audio dus
2) je 1/4 inch uitgangen op je triton, daar moet je van die converterplugs instoppen zodat je er een draadje met 2 kleine minijacks op tulp-pluggen op kan aansluiten, die aan de andere kant eindigt in een stereo-minijack. want de SB heeft echt wel een stereo-input (line in) en daar moet je triton in. via je computer kan je het geluid dan weer versterken.
3) je triton staat waarschijnlijk op 'local off' en zo niet, zet m er dan op. zo gebruik je het klavier om via cubase het synthesizer gedeelte van je triton aan te spreken. het MIDIsignaal gaat dus vanaf je toetsen naar cubase en vanaf daar weer terug naar de triton, naar het klankgedeelte. zonder cubase moet je local weer aan zetten.

tot zover
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
okee, okee.
genoeg gelachen. ik denk dat iedereen een beetje wegblijft van je vragen omdat ze erg basic zijn. echte beginnersvragen. is niet erg hoor, maar de wil om te antwoorden is dan niet zo groot.

heeft iemand misschien een link naar een goeie beginners-studio-setup site?

ik heb zelf al even gezocht maar ik kan zo gauw niks vinden. maar ze zijn er zeker.
1) midi is geen audio dus
2) je 1/4 inch uitgangen op je triton, daar moet je van die converterplugs instoppen zodat je er een draadje met 2 kleine minijacks op tulp-pluggen op kan aansluiten, die aan de andere kant eindigt in een stereo-minijack. want de SB heeft echt wel een stereo-input (line in) en daar moet je triton in. via je computer kan je het geluid dan weer versterken.
3) je triton staat waarschijnlijk op 'local off' en zo niet, zet m er dan op. zo gebruik je het klavier om via cubase het synthesizer gedeelte van je triton aan te spreken. het MIDIsignaal gaat dus vanaf je toetsen naar cubase en vanaf daar weer terug naar de triton, naar het klankgedeelte. zonder cubase moet je local weer aan zetten.

tot zover

En vervolgens zorg je ervoor dat de midi informatie die je in cubase opgenomen hebt afspeeld en uitstuurd naar je triton(de klankbron) dan neem je dus de audio die uit je triton komt op.
Wat je nu heb gedaan is het hele zaakje als midifile geexporteerd, dan gebruik je dus de (100zoveel) standaard midi klanken en niet het geluid van je Triton (wat je dus wel wilt)/
 
Dank dank... ik ga dus morgen zo'n plug kopen. Voorlopig zal ik het daarmee even moeten doen tot ik financieel weer ruimer zit ;) Moet ik nog specifiek naar iets vragen?

De local-optie wist ik niet precies, ik had al wel een idee. Maar nu is alles dus weer goed ingesteld.
 
Btw is 365€ voor zo'n Echo Mia veel geld? Voor 't geval dat ik 'm mocht willen bestellen... voor die prijs zag ik hem net online toevallig (incl. verzending en BTW)
 
Origineel geplaatst door RMW
Dank dank... ik ga dus morgen zo'n plug kopen. Voorlopig zal ik het daarmee even moeten doen tot ik financieel weer ruimer zit ;) Moet ik nog specifiek naar iets vragen?

je moet gewoon even kijken welke plug er in de SB moet en hoe je die wil verbinden met de Triton. misschien kan je ook wel een kabel kopen met 1/4 inch jacks aan de ene kant en de SB verbinding (waarschijnlijk stereo minijack of dubbele tulp) aan de andere kant.
 
Back
Top