SE50 hulp

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.360
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Kwam er laatst achter dat ik nog een se50 had zonder adapter.
Adapter gekocht.

SE50 gaat aan kan door presets scrollen etc.. Factory reset gedaan etc.. Maar er komt geen geluid in of uit.

Iemand bekend met dit probleem?
 
Input lampjes doen niks.

Ik heb hem op +4 staan en stuur hard in. Aux send open aux master open etc.
Beide inputs doen niks.

Zag nu alleen wel 'vreemde' tekens in het scherm.
Zal het aan de interne/backup batterij liggen?
Dat zou toch niks uit moeten maken voor het geluid?
 
er zijn wel meer apparaten die niks doen zonder batterij hoor

maar dit is wel vaag

Ik hoor ook echt niks uit de se50 komen.
Als ik de aux return helemaal open zet en master dan zou er toch wel een klein ruisje uit moeten komen lijkt me.

Het is geen originele adapter.. Zou het daar aan liggen?
Hij gaat wel aan.
Als ik de factoryreset doe dan zie ik alle originele presets maar nu ziet net er anders uit.
Zal eens een foto maken straks.
 
Input lampjes doen niks.

Ik heb hem op +4 staan en stuur hard in. Aux send open aux master open etc.
Beide inputs doen niks.

Zag nu alleen wel 'vreemde' tekens in het scherm.
Zal het aan de interne/backup batterij liggen?
Dat zou toch niks uit moeten maken voor het geluid?

Stuurt je mixer wel +4dB uit? Probeer hem anders eerst eens op -20dB.

Vreemde tekens in het display is niet meteen een goede ontwikkeling.....
 
Iemand naar laten kijken?
 
Die rare tekens in het tekens duiden op een lege batterij. Is een CR-2032 knoopcel.

De SE-50 moet na vervangen batterij ook gereset worden. Procedure staat in manual. (Misschien is de batterij al vervangen, maar de SE-50 niet ge-reset is en veroorzaakt dat de problemen?)
 
Ik kan je niet helpen maar heb wel een vraag over de SE serie.. Ik heb een SE 70, klopt het dat die dingen bloedheet worden.. Heb hem laatst open geschroefd en kwam erachter dat de grote vierkante Boss chip de oorzaak is.. Daar kun je na een halfuurtje je vinger bijna niet ophouden zo warm als ie word.

Ook gaan de multiprograms na een tijdje rare bijgeluiden maken, de andere presets doen dat niet?
 
Ik kan je niet helpen maar heb wel een vraag over de SE serie.. Ik heb een SE 70, klopt het dat die dingen bloedheet worden.. Heb hem laatst open geschroefd en kwam erachter dat de grote vierkante Boss chip de oorzaak is.. Daar kun je na een halfuurtje je vinger bijna niet ophouden zo warm als ie word.

Ook gaan de multiprograms na een tijdje rare bijgeluiden maken, de andere presets doen dat niet?

Een bekende van me heeft een gitaarversterker van Line6 met een processor, en die valt na een tijdje zelfs uit van de hitte. Daar is hij (conform Youtube beschrijving) zelf een heatsink op aan het monteren. Dus dat dat soort processors heel heet kunnen worden klopt wel. Verder kan ik je helaas niet helpen.....
Multiprograms vragen waarschijnlijk weer meer rekencapaciteit dan de andere presets, en mogelijk gaat hij dan na een tijdje 'over de zeik'. Misschien ook een kwestie van koeling customizen (als daar ruimte voor is in het kastje).
 
Dank Arno,

Kastje is heel klein, maar ga eens kijken wat ik aan koeling kan doen..
 
Die rare tekens in het tekens duiden op een lege batterij. Is een CR-2032 knoopcel.

De SE-50 moet na vervangen batterij ook gereset worden. Procedure staat in manual. (Misschien is de batterij al vervangen, maar de SE-50 niet ge-reset is en veroorzaakt dat de problemen?)

Dat is de factory reset of iets anders?
Die factory reset heb ik gedaan.

Ik ga eens naar de batterij kijken.
 
Dat is de factory reset of iets anders?
Die factory reset heb ik gedaan.

Ik ga eens naar de batterij kijken.

Ja, de factory reset:

Voor de zekerheid (die tweemaal Write is belangrijk):
Hold the Parameter (arrow up) and Value (arrow up) button and switch on the power.
It will ask if you want to initialize, press Write. Then press Write again.
 
Back
Top